Koeling slaat niet aan...

Pagina: 1
Acties:

• Freggel_United
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-07-2025
Nee, dit gaat niet over casemodding of radiators :P

Mijn Alesis Matica 900 heeft kuren. Laatst stond ik vrolijk wat watt's in mijn boxen te pompen, toen ie er spontaan mee ophield... Ik denk wtf, ik voel es aan dat ding en verbrande m'n hand :(

De koeling deed dus niets, terwijl dit wel de bedoeling was. De fan's zouden als je em aanzet ook een paar seconden moeten draaien, doen ze ook niet (deden ze wel, zoals het hoort). Ik heb de snoeren naar de speakers gecontroleerd (DAP MDJ-215 voor de info (er komen nog een keer Behringers of Dynacords voor in de plaats, maar daar heb ik voorlopig geen geld voor)) en er is niets mis mee. Ik vermoed dat de thermostaat er uit ligt...

Iemand ervaring met Alesis of met actieve koeling in pro-versterkers ??? Pleaze help me...

Thnx :)

By each crime and every kindness, we birth our future

• Freggel_United
Voordat ik ga pitten (zal ik toch wel niet gaan doen mahjah) trap ik deze nog ff omhoog :)

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 21:31

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

pfft boor een gaat in je mooie frontpaneel zet er een schakelaar in voor je fans :) thermostaat sloop je eruit :)

• Freggel_United
Op donderdag 16 augustus 2001 23:52 schreef AtomicShockwave het volgende:
pfft boor een gaat in je mooie frontpaneel zet er een schakelaar in voor je fans :) thermostaat sloop je eruit :)
Liever niet, ik heb dat ding nog niet zo lang... om em meteen te gaan modden lijkt me niet zo'n geweldig idee :)

Verwijderd

Op vrijdag 17 augustus 2001 09:30 schreef Freggel_United het volgende:

[..]

Liever niet, ik heb dat ding nog niet zo lang... om em meteen te gaan modden lijkt me niet zo'n geweldig idee :)
Als je niet zelf wil gaan klooien en je hebt'em nog niet zo lang: terug naar de winkel. "Heb ik nog garantie?"
Zo niet, gewoon overbruggen die thermostaat, staat je fan altijd aan, wel zo safe. Of maakt dat ding soms een teringherrie?

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 21:31

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

boor een gat aan de zijkant dan! zon zwart plat schakelaartje, dat niet uitsteekt, netjes vierkant gaatje maken, heb ik zelf ook

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:57

Jag

Mocht je erover denken om zelf een nieuwe schakeling te maken die de fan aan en uit zet, dat is best complex, als in, dat gaat je niet lukken waarschijnlijk. Tenzij je iemand kent met elektrotechnische kennis die je kan helpen.

Een andere optie is om een low noise fan te kopen, en die altijd aan te zetten, of evt met een schakelaar.
Pagina: 1