Opzoek naar een mooie 2.1 audio set, budget rond de 1000,-

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basxt
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19:44
Mijn oude Corsair SP2500 heeft het begeven, tijd voor een degelijke vervanger dus.

Ik heb een paar "wensen":

- XLR of JACK aansluiting

- mogelijkheid tot verwisselen van subwoofer, speakers, etc. Dus als er een stuk gaat is dat niet het einde
van de wereld.

- Kan muziek luid en duidelijk afspelen. Ik speel het niet vaak op max volume maar soms is het ff lekker.

- Ik ben geen producer, volgens mij is het zo dat producerspeakers meer plat zijn en niet bedoeld zijn om
muziek te veel op luid volume af te spelen.

- budget van max +- 1000 euro. Again, liever duurder en kwaliteit dan goedkoop en minder kwaliteit.

- 2.1 set bij voorkeur. Mijn kamer is ongeveer 5,5 x 5,5 meter. Als de 2 hoofdspeakers bassy genoeg zijn dan
zal een sub waarschijnlijk niet nodig zijn voor nu. Ik hou wel van een krachtige bass maar als het budget
dat niet toelaat dan kan dat later nog wel.

- Eventueel bruikbaar als home theater opstelling als de tijd daar is. Geen must.

- Mijn oude set had een knop waarmee ik het totale volume kon veranderen maar ook de intensiteit van de
subwoofer. Als dat mogelijk is via wat extra hardware, zou dat geweldig zijn.
Ik geloof dat ze dat een audio interface noemen? Ik heb het aan mijn schets toegevoegd.

Hoe ik het zelf in gedachte had. Speakers zijn qua grootte op de schets ongeveer wat ik zoek, iets groter kan nog wel. Er is geen ruimte achter het bureau, deze staat namelijk tegen de muur.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/0zEPEij.jpg

Ik heb wat voorbeelden gevonden, maar dit zijn allemaal producer monitoren volgens mij. Ik heb zelf nog nooit monitoren meegemaakt die flat zouden klinken dus ergens is het vast onwetendheid en angst dat het niet lekker klinkt voor iemand die niet produceert? En het dus niet op max volume kan etc. Het mag zo natuurlijk mogelijk klinken. En flat lijkt mij niet daar bij te passen?

Adam T7V (2x) + T10S (https://www.bax-shop.nl/s...l-range-studiomonitor-set)
Adam A7X (2x) (https://www.bax-shop.nl/s...-monitorkalibratie-kabels)
Focal Alpha 50 (2x) (https://www.bax-shop.nl/s...orkalibratie-kabels#video) Lijkt sinds vandaag uit assortiment. Jammer.
Genelec 8030C (2x) (https://www.bax-shop.nl/s...-monitorkalibratie-kabels)

Bedankt voor de hulp! Persoonlijk qua looks niet heel erg geinteresseerd in een yamaha series of krk series

[ Voor 7% gewijzigd door Basxt op 01-05-2021 00:28 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wiemelen
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:20
De speakers die je opsomt zijn allen kwalitatief wel goed. Indien je de kans ziet, best eens gaan luisteren.

Wat betreft volume regeling, kan je inderdaad een audio interface gebruiken.
Behringer, Focusrite Scarlet en Moto zijn merken die je wel vaker ziet voorbij komen.
Audio interface is ook handig als je ook een hoofdtelefoon of headset bedraad wil aansluiten. Dac/hoofdtelefoon versterker combo is dan een mogelijk alternatief.
Indien dat niet van toepassing is, zou je ook kunnen kiezen voor enkel een dac met volume regeling.

Subwoofer is even opletten. Mijn Moto M2 i.c.m. Adam T5V heeft geen optie om ook nog een subwoofer aan te sluiten. Dus daar wel uitkijken dat die optie kan gecombineerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basxt
wiemelen schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 14:15:
De speakers die je opsomt zijn allen kwalitatief wel goed. Indien je de kans ziet, best eens gaan luisteren.

Wat betreft volume regeling, kan je inderdaad een audio interface gebruiken.
Behringer, Focusrite Scarlet en Moto zijn merken die je wel vaker ziet voorbij komen.
Audio interface is ook handig als je ook een hoofdtelefoon of headset bedraad wil aansluiten. Dac/hoofdtelefoon versterker combo is dan een mogelijk alternatief.
Indien dat niet van toepassing is, zou je ook kunnen kiezen voor enkel een dac met volume regeling.

Subwoofer is even opletten. Mijn Moto M2 i.c.m. Adam T5V heeft geen optie om ook nog een subwoofer aan te sluiten. Dus daar wel uitkijken dat die optie kan gecombineerd worden.
Dankjewel! Begrijp ik dus goed dat je monitors ook prima te gebruiken zijn voor films/muziek etc ondanks dat ze flat zijn? Of gebruik je ze puur voor producer doeleinden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wiemelen
Ik gebruik ze om muziek te luisteren tijdens het thuiswerken. Dus ze staan op mijn bureau.
De monitors klinken heel neutraal, maar mijn Focal en Klipsch passieve speakers die ik aan mijn beide tv's heb hangen, klinken ook heel neutraal.

Let wel, monitors zoals de Adam T5V die ik gebruik, zijn in theorie eigenlijk meer bedoeld voor nearfield luisteren. Dus ik weet niet hoe ze zich gedragen als home cinema opstelling. Maar ik heb een vermoeden dat ze ook daar hun mannetje kunnen staan. Zie ook
YouTube: Z Review - Adam T-Series [ T5v & T7v -The New Benchmark-]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basxt
wiemelen schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 16:44:
Ik gebruik ze om muziek te luisteren tijdens het thuiswerken. Dus ze staan op mijn bureau.
De monitors klinken heel neutraal, maar mijn Focal en Klipsch passieve speakers die ik aan mijn beide tv's heb hangen, klinken ook heel neutraal.

Let wel, monitors zoals de Adam T5V die ik gebruik, zijn in theorie eigenlijk meer bedoeld voor nearfield luisteren. Dus ik weet niet hoe ze zich gedragen als home cinema opstelling. Maar ik heb een vermoeden dat ze ook daar hun mannetje kunnen staan. Zie ook
YouTube: Z Review - Adam T-Series [ T5v & T7v -The New Benchmark-]
Dankjewel! ik heb vandaag de knoop doorgehakt en de Adam A5X set gekocht. A7X is gewoon te groot voor mijn setting. Ik zit ook in een near field setting bij mijn pc. In combi met een Devine Centro 2i2o audio interface

Hopelijk stellen ze niet teleur. En zou ik anders eventueel nog een soort van profiel d'r overheen kunnen gooien vanuit mijn pc naar de audio interface?

Ik verwacht met deze set niet de krachtige bass te krijgen die ik met mijn oude set had, maar kan altijd nog een adam sub erbij nemen. :)

En nog een simpel maar wellicht dom vraagje, beide A5X speakers hebben een volume knop, maar de audo interface ook. Maakt het uit aan welke je draait? Ik zou het wel fijn vinden om niet telkens over m'n desktop te hoeven hangen om beide het volume van te veranderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:44
Voor volume kan je dit soort kastjes er tussen knopen:

https://www.amazon.com/Ma...-Controller/dp/B078T282XS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wiemelen
Basxt schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 20:58:
En nog een simpel maar wellicht dom vraagje, beide A5X speakers hebben een volume knop, maar de audo interface ook. Maakt het uit aan welke je draait? Ik zou het wel fijn vinden om niet telkens over m'n desktop te hoeven hangen om beide het volume van te veranderen.
Volume regeling van zowel speakers als hoofdtelefoon regel ik apart via mijn audio interface. Jouw Devine Centro kan dat denk ik ook. Volume en andere geluidsinstellingen heb ik 1-malig bepaald. De Adam T5V geeft trouwens best wel wat bas. Bas settings staan bij mij nog niet op het laagste.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 159816

Basxt schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 20:58:
[...]

Dankjewel! ik heb vandaag de knoop doorgehakt en de Adam A5X set gekocht. A7X is gewoon te groot voor mijn setting. Ik zit ook in een near field setting bij mijn pc. In combi met een Devine Centro 2i2o audio interface

Hopelijk stellen ze niet teleur. En zou ik anders eventueel nog een soort van profiel d'r overheen kunnen gooien vanuit mijn pc naar de audio interface?

Ik verwacht met deze set niet de krachtige bass te krijgen die ik met mijn oude set had, maar kan altijd nog een adam sub erbij nemen. :)

Volumeregeling op de luidspreker is de gain van luidspreker zelf, kan je in principe maximaal zetten en de rest met je voorversterker/interface regelen.
Pagina: 1