Hallo,
Op mijn router draai ik een OpenVPN server om van buitenaf met mijn netwerk te kunnen verbinden. Nou heb ik een apart probleem hiermee in combinatie met mijn iPhone 12 mini die ik sinds een maand heb, daarvoor een Samsung S10 gehad zonder dit probleem.
Als ik met de iPhone verbind met de vpn blijft het ip adres van de 4g verbinding zichtbaar voor de apparaten binnen mijn netwerk.
Nou heb ik als test op de iPhone een hotspot aangezet en dan mijn Samsung tablet via de hotspot naar de vpn verbonden en dan is het juiste ip adres 10.8.0.x wel zichtbaar voor mijn devices.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Modem: Ziggo Tecnicolor (TC7210?) in bridge modus
Router: Asus AC-87U (laatst beschikbare Asuswrt merlin firmware)
Devices om te verbinden: iPhone 12 mini en Samsung tab s5e
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
De volgende extra server instellingen geprobeerd:
Helaas blijft het op de iPhone dus problemen geven terwijl op mijn tablet en mijn vorige android telefoon er niks aan de hand was
iemand enig idee wat de oplossing zou kunnen zijn?
Op mijn router draai ik een OpenVPN server om van buitenaf met mijn netwerk te kunnen verbinden. Nou heb ik een apart probleem hiermee in combinatie met mijn iPhone 12 mini die ik sinds een maand heb, daarvoor een Samsung S10 gehad zonder dit probleem.
Als ik met de iPhone verbind met de vpn blijft het ip adres van de 4g verbinding zichtbaar voor de apparaten binnen mijn netwerk.
Nou heb ik als test op de iPhone een hotspot aangezet en dan mijn Samsung tablet via de hotspot naar de vpn verbonden en dan is het juiste ip adres 10.8.0.x wel zichtbaar voor mijn devices.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Modem: Ziggo Tecnicolor (TC7210?) in bridge modus
Router: Asus AC-87U (laatst beschikbare Asuswrt merlin firmware)
Devices om te verbinden: iPhone 12 mini en Samsung tab s5e
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
De volgende extra server instellingen geprobeerd:
code:
1
2
3
4
5
6
| # ROUTE THE CLIENT'S INTERNET ACCESS THROUGH THIS SERVER: push "redirect-gateway def1 bypass-dhcp" # Met en zonder bypass-dhcp push "remote-gateway [eigen_ip]" push "dhcp-option DNS [ziggo_dns1]" push "dhcp-option DNS [ziggo_dns2]" keepalive 10 60 |
Helaas blijft het op de iPhone dus problemen geven terwijl op mijn tablet en mijn vorige android telefoon er niks aan de hand was