Mijn huidige PC heb ik in 2009 opgebouwd en ik merk dat deze aan het eind van de levensduur komt. Ik game casual maar nieuwe (met name CPU-intensieve) games zijn eigenlijk niet meer speelbaar op deze PC. Daarom tijd voor een flinke upgrade.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Browsen, Office en gamen. Ik heb een 34” widescreen monitor (3440*1440) maar hoef echt niet op Ultra settings 100+ fps te halen. Ik speel racegames, RTS en FPS games. Belangrijkste vind ik dat de PC weer toekomstbestendig is en dat ik er 5-7 jaar mee vooruit kan.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zit aan zo’n €550,- te denken voor CPU+ mobo +geheugen
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
- Voeding: Cooler Master SilentPro 850W - modulair
- Videokaart: AMD Radeon R9 270X
- SSD: 256GB Crucial SSD (Sata)
- HDD: 2TB Seagate HDD (Sata)
- Kast: Antec Sonata II
- DVD speler
- Monitor: Philips 346B1C (34")
- Toetsenbord, muis en Windows heb ik allemaal ook al.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een snelle CPU die nog heel wat jaren mee kan, daarom denk ik aan een octacore. Een moederbord die deze CPU tot z'n recht laat komen en voldoende geheugen (16gb?). Daarnaast een CPU fan? Of zijn de boxed exemplaren tegenwoordig ook goed genoeg?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur voor een bepaald merk
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik geef niks om het uiterlijk, de kast staat onder een bureau uit het zicht. De PC hoeft ook niet extreem stil te zijn omdat deze onder een bureau staat en ik meestal een koptelefoon op heb.
Ga je overklokken?
In eerste instantie niet, echter sluit ik een milde overclock over een aantal jaar niet uit.
Wat verwacht je van ons?[i]
Omdat ik 11 jaar geleden voor het laatst een PC gebouwd heb en in de tussentijd ontwikkelingen heel beperkt gevolgd heb laat ik mij graag adviseren. Werken de componenten samen? Is de kast die ik heb nog wel geschikt om de computer in op te bouwen?
Hierbij een eerste configuratie, ben ik op de goede weg? - Alvast bedankt voor de reacties!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Browsen, Office en gamen. Ik heb een 34” widescreen monitor (3440*1440) maar hoef echt niet op Ultra settings 100+ fps te halen. Ik speel racegames, RTS en FPS games. Belangrijkste vind ik dat de PC weer toekomstbestendig is en dat ik er 5-7 jaar mee vooruit kan.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zit aan zo’n €550,- te denken voor CPU+ mobo +geheugen
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
- Voeding: Cooler Master SilentPro 850W - modulair
- Videokaart: AMD Radeon R9 270X
- SSD: 256GB Crucial SSD (Sata)
- HDD: 2TB Seagate HDD (Sata)
- Kast: Antec Sonata II
- DVD speler
- Monitor: Philips 346B1C (34")
- Toetsenbord, muis en Windows heb ik allemaal ook al.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een snelle CPU die nog heel wat jaren mee kan, daarom denk ik aan een octacore. Een moederbord die deze CPU tot z'n recht laat komen en voldoende geheugen (16gb?). Daarnaast een CPU fan? Of zijn de boxed exemplaren tegenwoordig ook goed genoeg?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur voor een bepaald merk
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik geef niks om het uiterlijk, de kast staat onder een bureau uit het zicht. De PC hoeft ook niet extreem stil te zijn omdat deze onder een bureau staat en ik meestal een koptelefoon op heb.
Ga je overklokken?
In eerste instantie niet, echter sluit ik een milde overclock over een aantal jaar niet uit.
Wat verwacht je van ons?[i]
Omdat ik 11 jaar geleden voor het laatst een PC gebouwd heb en in de tussentijd ontwikkelingen heel beperkt gevolgd heb laat ik mij graag adviseren. Werken de componenten samen? Is de kast die ik heb nog wel geschikt om de computer in op te bouwen?
Hierbij een eerste configuratie, ben ik op de goede weg? - Alvast bedankt voor de reacties!
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 3800X (BOX) Boxed | € 302,33 | € 302,33 |
| 1 | Moederborden | Gigabyte B550 Aorus ELITE AX V2 | € 142,95 | € 142,95 |
| 1 | Processorkoeling | Scythe Mugen 5 Rev. B | € 44,95 | € 44,95 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB | € 90,- | € 90,- |
| Totaal | € 580,23 | |||