nadat ik mijn pc geformateerd had en alles GOED had ingesteld kon ik niet meer internette (ik zit bij essent@home. ik weet 100% zeker dat ik in windows alles goed heb ingesteld (alles op LAN en CP nummer enz). ook de netwerkkaart en het modem functioneren. maar voor het formateren kon ik wel gewoon internette! ik had eerst win95 en nu win98se. wie weet iets??
DHCP aanzetten voor ip-nummer, dns enz. hostname goed ingevuld? (CP*****-*)
Hoeft niet per se.Op donderdag 16 augustus 2001 18:15 schreef BloX het volgende:
bij workgroup @home ingevuld?
en kan je wel bijvoorbeeld pingen, of werkt het als je een IP-adres invult van de website waar je heen wilt gaan?
"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman
Nee maar het werkt met wel stukken beterOp donderdag 16 augustus 2001 18:17 schreef Phreak het volgende:
[..]
Hoeft niet per se.
en je hebt ook CM, CO en CC nummers
Verwijderd
OPLOSSING:
je moet wel je ip-adres weten
[topic=206254]
en dan de laatste post van mij!
Kdenk dat de DHCP server van @home vandaag gewoon plat lag
je moet wel je ip-adres weten
[topic=206254]
en dan de laatste post van mij!
Kdenk dat de DHCP server van @home vandaag gewoon plat lag
dit is dus helemaal niet nodig.. hetzelfde hoe dat cp*****-* in te vullen.. want ik heb dat cp*****-* ook niet ingevuld en ik kan gewoon internetten.. het ip + gateway + dns zorgt voor het internetOp donderdag 16 augustus 2001 18:15 schreef BloX het volgende:
bij workgroup @home ingevuld?
waarschijnlijk heb je zelf een computernaam bedacht, je moet de naam invullen die je van @home krijgt... staat wel ergens in zo'n boekje.
Dat werkt dus alleen als je je IP adres vast instelt. Hier in E'de wil het IP adres van je account nog wel eens veranderen. Daarom is DHCP beter, en daarvoor moet je de juiste computer naam aangeven.
Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02
Met andere woorden je staat statisch en na een nodemove ben je kans hebber om afgesloten te worden als IP thief.Op donderdag 16 augustus 2001 21:01 schreef RooT het volgende:
[..]
dit is dus helemaal niet nodig.. hetzelfde hoe dat cp*****-* in te vullen.. want ik heb dat cp*****-* ook niet ingevuld en ik kan gewoon internetten.. het ip + gateway + dns zorgt voor het internet
Enschede hier, al 2 jaar het zelfde IP, gewoon CC nr ingevuld en @Home workgroup, verder niks aan DNS ofzo (of dat stond standaard goed
) en internetten maar.
Gewoon alles standaard laten aan Ip instellingen enzo.
Workgroup: @home
Compunaam: die die je van @home gekregen hebt!
dan werkt alles prima!
Workgroup: @home
Compunaam: die die je van @home gekregen hebt!
dan werkt alles prima!
hehe nee ni in slaap gevalle, kad het gistere heel druk, maar goed ik weet zeker dat dat cp nummer enz goed is, maar hoe zit dat met dat DHCP? die staat standaard toch al aan? bij @home wouden ze nl niet zeggen hoe je dat mot installeren!
owkee, dan quote ik hier nog maar eens 
Toevallig in de regio 's-Hertogenbosch?
de regio 's Hertogenbosch heeft sinds woensdagavond al problemen met de DHCP server ... zie hieronder de quote zoals die van @home wordt gegeven.[quote]
Storing regio 's Hertogenbosch woensdag 15 augustus 18:00
Door een storing in ons netwerk kunt u woensdag 15 augustus 2001 vanaf
18:00 problemen ondervinden met onze internet service.
Eventuele gevolgen zijn merkbaar in de regio 's Hertogenbosch.
De storing kan invloed hebben op de verbinding.
Onze excuses voor het ongemak.
[/quote]
Toevallig in de regio 's-Hertogenbosch?
de regio 's Hertogenbosch heeft sinds woensdagavond al problemen met de DHCP server ... zie hieronder de quote zoals die van @home wordt gegeven.[quote]
Storing regio 's Hertogenbosch woensdag 15 augustus 18:00
Door een storing in ons netwerk kunt u woensdag 15 augustus 2001 vanaf
18:00 problemen ondervinden met onze internet service.
Eventuele gevolgen zijn merkbaar in de regio 's Hertogenbosch.
De storing kan invloed hebben op de verbinding.
Onze excuses voor het ongemak.
[/quote]
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - MacBook Air M4 13" 16GB/512GB - AirPods Pro 3 - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
ja in de regio den bosch ja dat klopt. maar diezelfde ochtend kon ik wel gewoon internetten! en na formateren niet meer, zeer wazig
Windows slaat de lease opOp vrijdag 17 augustus 2001 15:13 schreef boney het volgende:
ja in de regio den bosch ja dat klopt. maar diezelfde ochtend kon ik wel gewoon internetten! en na formateren niet meer, zeer wazig
Ik heb inmiddels (in de 4 weken dat ik @home heb) al 3 verschillende PCs met verschillende NICs en 1 reformat op mijn @home aangesloten en nog nooit ben ik zulke problemen tegengekomen.
Heb je niet gewoon je NIC
gemaakt 
Zomaar een wilde gok.
Heb je niet gewoon je NIC
Zomaar een wilde gok.
Nu ook zonder stropdas
Hoezo dat? als je na het formateren en herinstalleren tog alles gewoon op LAN zet en je CP nummer en werkgroep GOED invuld dan kun je gewoon internette, nou hier dus niet! heeft iemand nog andere suggesties?Op vrijdag 17 augustus 2001 15:41 schreef Hagar het volgende:
Heb je niet gewoon je NICgemaakt
Zomaar een wilde gok.
Werkt ahgi weer sinds een uurtje (den bosch zuid)
I'm fed up 'cause all you wanna do is critisize.... (Alexander O'Neal '84)
en CP nummersOp donderdag 16 augustus 2001 18:38 schreef PolarBear het volgende:
[..]
Nee maar het werkt met wel stukken beter![]()
en je hebt ook CM, CO en CC nummers
Dat stond er dus alOp vrijdag 17 augustus 2001 18:36 schreef Klubbheads het volgende:
[..]
en CP nummers
Pagina: 1