RX 570 wordt niet herkend door monitor en systeem

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marloss
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 15-05-2021
Mijn RX 570 GPU wordt niet herkend door mijn monitor en drivers.

Ik heb laatst een tweede hans PC gekocht en met de bovenstaande videokaart maar hij wordt niet herkend door mijn monitor.
Ik heb de videokaart al op 2 verschillende monitors proberen aan te sluiten zonder succes.
De pc werkt voor de rest prima als ik de beeldschermen aansluit op de vga output van mijn moederbord. Alleen kan ik dan mijn RX 570 niet gebruiken.
De videokaart geeft wel licht dus hij zou gewoon moeten werken.
Belangrijk om te vermelden is dat ik een monitor met alleen een displayport en vga output heb.
Wel heb ik de videokaart op een hdmi monitor aangesloten maar weer zonder succes.
Ik heb ook al een VGA naar HDMI omvormer geprobeerd.

Zou iemand mij kunnen helpen?

[ Voor 3% gewijzigd door Marloss op 30-04-2021 13:04 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Marloss schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 13:03:
Mijn RX 570 GPU wordt niet herkend door mijn monitor en drivers.

Ik heb laatst een tweede hans PC gekocht en met de bovenstaande videokaart maar hij wordt niet herkend door mijn monitor.
Ik heb de videokaart al op 2 verschillende monitors proberen aan te sluiten zonder succes.
De pc werkt voor de rest prima als ik de beeldschermen aansluit op de vga output van mijn moederbord. Alleen kan ik dan mijn RX 570 niet gebruiken.
De videokaart geeft wel licht dus hij zou gewoon moeten werken.
Belangrijk om te vermelden is dat ik een monitor met alleen een displayport en vga output heb.
Wel heb ik de videokaart op een hdmi monitor aangesloten maar weer zonder succes.
Ik heb ook al een VGA naar HDMI omvormer geprobeerd.

Zou iemand mij kunnen helpen?
Wat is je gehele systeem ?
Heb je wel een AMD driver geïnstalleerd ?
Videokaart aan voeding aangesloten ?
En geen DP op je RX570 ?
.....

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:33

Nemesizz

Untouchable

Zit de kaart nog wel goed in het PCI-e slot en zijn/is de power connector(s) goed aangesloten? (volgens mij heeft de RX570 een enkele 8-pin PCI-e powerconnector, maar kan zijn dat er ook modellen zijn die bijvoorbeeld 2 connectors hebben, in dat geval, moeten beide aangesloten zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-Jay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:54

K-Jay

Klaas Jan

Kan het zijn dat je in het BIOS de ingebouwde grafische kaart moet disablen / de PCI-kaart moet enablen?

Beter remmen=sneller racen: loadcellmod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marloss
Nemesizz schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 13:14:
Zit de kaart nog wel goed in het PCI-e slot en zijn/is de power connector(s) goed aangesloten? (volgens mij heeft de RX570 een enkele 8-pin PCI-e powerconnector, maar kan zijn dat er ook modellen zijn die bijvoorbeeld 2 connectors hebben, in dat geval, moeten beide aangesloten zijn).
Hij zit echt goed in het PCI-e slot en zover ik weet is de powerconnector juist aangesloten.
De videokaart draait goed en alle lichtjes branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marloss
K-Jay schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 13:18:
Kan het zijn dat je in het BIOS de ingebouwde grafische kaart moet disablen / de PCI-kaart moet enablen?
Dat heb ik geprobeerd, helaas zonder succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marloss
Hackus schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 13:14:
[...]

Wat is je gehele systeem ?
Heb je wel een AMD driver geïnstalleerd ?
Videokaart aan voeding aangesloten ?
En geen DP op je RX570 ?
.....
Windows 10
8GB
RX 570
I5-4400

Ik heb de drives geinstalleerd maar ik krijg een foutmelding dat er geen amd software wordt gedetecteerd.
Er zitten twee DP op de RX570 en heb ze allebei verbonden met mijn monitor maar geen signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marloss
Wie mij helpt dit op te lossen krijgt een beloning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20:30
Het zou kunnen dat de videokaart defect is, probeer het eens met een andere videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:16
Marloss schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 13:03:

Precies andersom. Als de videokaart in het PCI-e slot zit en aangesloten is op de voeding wordt de igpu uitgeschakeld. Als ik het goed begrijp zit de videokaart nog in je moederbord en heb je toch beeld via de igpu. Dan is of de videokaart defect of de voeding is niet aangesloten op de videokaart.

Welk merk en type voeding heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rieki
  • Registratie: December 2020
  • Niet online
Edit: dp versie is 1.4 zie ik net dus dat is het niet.
Het komt wel vaker voor zag ik...

[ Voor 81% gewijzigd door Rieki op 17-05-2021 10:08 ]

Pagina: 1