Toon posts:

interne microfoon in python script , hoe te definieren ?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• champquestion
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 25-07-2021
Hier een enthousiaste gebruiker van Linux. Ik heb mij , met veel inspanning, verdiept in Python en ook in geluid onder Linux maar ik ben zeker geen expert.

Ik wil de geluidsoverlast van mijn buren gaan vastleggen met het volgende python script :

https://github.com/slowrunner/noise_level_protocol. Het python script neemt , als er sprake is van overschrijding van een bepaald decibel level, het geluid op, en geeft dit daarnaast weer in een grafiek. E.e.a. wordt opgeslagen.

Het python script wil ik gaan uittesten op deze laptop : pricewatch: Asus K55VD-SX416H

Volgens mij is op Ubuntu 20.04 alle vereiste software aanwezig is.

De opzet op Github gaat uit van een externe usb microfoon die gedefinieerd moet zijn als
plughw:1,0.

Nu is mijn vraag: Als ik de interne microfoon van de laptop wil gaan gebruiken ipv een externe usb microfoon hoe zou ik dit dan het beste kunnen aanpassen en welke omschrijving zou ik moeten gebruiken ?

Als dit werkt dan wil ik in de toekomst een externe geluidskaart gebruiken met daaraan een betere microfoon. Ook hier vraag ik mij dan af hoe deze gedefinieerd zou moeten zijn.

Ik hoop dat mijn vraag helder is en hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.

Alle reacties

Anoniem: 590973

Op regel 121 van mydetect.py staat:

code:
1
subprocess.call("arecord -D hw:1,0 -d " + dur + " --fatal-errors --buffer-size=192000 -f S16_LE -r48000 -c1 --quiet " + wavfilename,shell= True)

Dit doet mij vermoeden dat er gebruik gemaakt wordt van de command-line, zie hier. Waarbij hw:1,0 betekent: kaart 1, device 0. Deze waardes veranderen in de gewenste input, te achterhalen met het commando ''arecord -l'' in de terminal.

• champquestion
Dank voor de reactie.
Ik heb ook e.e.a. gezien over de hw notatie.

Ja het script maakt gebruik van arecord.

Ik neem aan dat de usb microfoon hier in het programma de zgn. ¨2e kaart¨ is want de default sound card schijnt hw:0,0 te zijn heb ik gelezen. ( hw:1,0 zou dan kaart 2 eerste device zijn, hier de usb mic ? )

Maar hoe achterhaal ik nu dan bijvoorbeeld de interne microfoon in termen van hw *,* ?
Met bovenstaande opdracht zie ik die niet.

champquestion schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 15:49:
Dank voor de reactie.
Ik heb ook e.e.a. gezien over de hw notatie.

Ja het script maakt gebruik van arecord.

Ik neem aan dat de usb microfoon hier in het programma de zgn. ¨2e kaart¨ is want de default sound card schijnt hw:0,0 te zijn heb ik gelezen. ( hw:1,0 zou dan kaart 2 eerste device zijn, hier de usb mic ? )

Maar hoe achterhaal ik nu dan de interne microfoon in termen van hw *,* ?
Met bovenstaande opdracht zie ik die niet.
Ik kan het zelf niet testen, want heb geen laptop met linux beschikbaar atm. Maar ik ga ervan uit dat de interne microfoon van een laptop op de default soundcard zit, wat dus hw0;0 kan zijn. Zou je anders de output van ''arecord -l" kunnen kopiëren?

• champquestion
Ik heb het even overgetypt en dit is wat uit de opdracht arecord -l komt:

List of Capture Hardware devices

Card0; PCH [HDA Intel PCH] , device o: ALC270 Analog [ALC270 Analog]
Subdevices: 1/1
Subdevice #0: subdevice #0

ALC270 is de realtec geluidchip

[Voor 7% gewijzigd door champquestion op 30-04-2021 16:33]

Dan lijkt mij dat de interne microfoon plughw0,0 is en indien aangesloten zal een externe usb microfoon plughw1,0 zijn.

• champquestion
Mooi dat wilde ik weten !

Kan ik hier weer verder met dit project. Super bedankt voor je hulp !
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee