Hoe voorkom je dat Office 365 zelf meer installeert

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MC trouble
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 27-11-2024
Hoi,

Tot 26-4-2021 had ik alleen Excel, Word en Outlook op mijn PC, maar nu is het volledige Office 365 pakket op mijn PC geïnstalleerd. Ik weet 100% zeker dat ik dit niet zelf gedaan heb :?

Is dit een nieuwe "feature" waardoor je nu regelmatig delen van je Office pakket dient te verwijderen?

Groetjes,

Koen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belindo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:45

Belindo

▶ ─🔘─────── 15:02

Is dat niet het nieuwe 'click to run' waarbij alle apps beschikbaar zijn maar pas bij de 1e run echt worden geinstalleerd/geconfigureerd?

Hier hetzelfde, zou graag wat niet gebruikte apps willen verbergen, maar via Add/Remove Programs kun je alleen Uninstall of Repair doen, niet Modify wat bij de non-365 versie kon.

I learned to live with it *schouder-ophaal-smiley*

Coding in the cold; <brrrrr />

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:38
Belindo schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 12:31:
Is dat niet het nieuwe 'click to run' waarbij alle apps beschikbaar zijn maar pas bij de 1e run echt worden geinstalleerd/geconfigureerd?

Hier hetzelfde, zou graag wat niet gebruikte apps willen verbergen, maar via Add/Remove Programs kun je alleen Uninstall of Repair doen, niet Modify wat bij de non-365 versie kon.

I learned to live with it *schouder-ophaal-smiley*
Een click to run installatie kun je aanpassen, alleen moet je dan de Office Deployment Tool gebruiken, zie https://docs.microsoft.co...ew-office-deployment-tool voor meer info hierover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MC trouble
@Belindo

Om enkel geselecteerde Office apps te installeren gebruik ik de handleiding van:

https://www.trustedtechte...ice-deployment-tool-guide

en de configuratie hulp van:

https://config.office.com/deploymentsettings

Net van een Microsoft medewerker gehoord dat het om een éénmalige fout bij een Windows 10 update zou gaan... We gaan het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 316512

Uit interesse: zitten ze zo in de weg dat je ze graag wil verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MC trouble
Ja, en niet alleen om het feit dat ze me door de strot gedouwd worden.

One Note/Stickynotes heeft in het verleden conflicten gegeven toe ik meerdere instanties van Excel VBA open had staan. Dat heeft me dagen aan ellende veroorzaakt.
De OfficeClickToRun service veroorzaak ongeveer 1 keer per uur een lag spike van 2 tot 4 seconde wanneer ik Squad speel. Wanneer er meer Office apps op me PC staan lijkt de lag spike groter te worden.

Daarnaast is natuurlijk complete mesjokke om je PC te vullen met apps die je nooit gebruikt. Alles staat op een SSD en minder heen en weer schrijven is beter voor de levensduur lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belindo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:45

Belindo

▶ ─🔘─────── 15:02

Oh, maar Onenote en Sticky Notes waren bij mij gewoon via Remove Programs te verwijderen. Dat waren losstaande apps die verder niet bij O365 horen.

Coding in the cold; <brrrrr />

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MC trouble
Misschien dat dat veranderd is. Een jaar of 2 geleden kon ik One note niet verwijderen zonder de deployment tool.
Pagina: 1