Externe B>ehuizing voor allerhande randapparatuur?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimichurri
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-05 09:31
Bestaan er externe behuizingen waar allerhande randapparatuur ingebouwd kan worden, zoals een HDD Hot Swap Bay, een DVD Brander, een Mediacard Reader etc.die dan middels USB 3.0 op een compacte PC aangesloten kan worden?

Ik ben op zoek naar bovenstaande oplossing, omdat ikhet handig vind om mijn Computer en Randapparatuur te scheiden van elkaar, omdat ik regelmatig van Computer wissel, maar niet steeds weer alles wel overzetten in de nieuwe PC behuizng, een losse kast met randapparatuur aangesloten met USB 3.0 op een compacte computer zou me dan veel werk en tijd schelen en ben dan ook flexibeler met wat ik aansluit, elk device in een losse externe behuizing heeft niet mijn voorkeur, omdat het dan erg rommelig word op mijn bureau.

Een losse behuizing met alle randapparatuur aangesloten middels USB 3.0 op een losse compacte PC zou dan ideaal zijn.

Echter ben ik al weken, zo nu en dan aan het zoeken op Internet of zulke externe behuizinge bestaan met een backplane waar verschillende apparaten op aangesloten kunnen worden, maar tot op heden heb ik helaas niets kunnen vinden.

Concrete vraag: Weet iemand of zulke externe behuizingen bestaan?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:00
Dit soort dingen bestaan wel, maar het is wel erg niche en dus duur. Denk bijvoorbeeld aan de pricewatch: OWC Thunderbay Flex 8 Zwart :P

Een 5.25" drive enclosure voor enkel een optische drive kost net zo veel als een externe slimline optical drive.

Ik zou het als volgt aanpakken:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimichurri
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-05 09:31
Hartelijk dank Djarune voor je reactie, tijd en moeite die je genomen hebt om te reageren, ja zo'nthunderbay is precies wat ik bedoel, met die info kan ik verder gaan zoeken, of de afweging maken of het qua tijd wat ik ermee win rendabel is en hierdoor dan de prijs te verdedigen is. Fijn weekend