Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oimate
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 17-02 17:36
Mijn vraag
...Kan ik van moederbord wisselen zonder een schone win10 installatie?

Relevante software en hardware die ik gebruik
...Van een ASROCK PHANTOM GAMING 4 naar een GYGABYTE X570 AORUS PRO

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...Ik lees verschillende dingen zoals; Geen probleem Win10 herkent tegenwoordig vrijwel alle nieuw geïnstalleerde hardware. Tot Schone installatie uitvoeren voordat je je oude verwijderd.

Wat het antwoord ook is, ik moet eigenlijk wel zonder een schone installatie omdat ik mijn oude mobo al verkocht heb. Maar ben graag voorbereid op evt fout meldingen oid.

Groet,

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:18
Het zal wel goed gaan, echter kun je daarna altijd nog een schone Windows installatie doen met een download die je even via je bestaande installatie doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoiboy19
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19-05 17:19

Hoiboy19

sudo rm -rf /*

Het zal inderdaad (waarschijnlijk) gewoon gaan werken. Ook omdat ze allebei de X570 chipset hebben, en dus dezelfde drivers gebruiken.

Wat is de reden van de upgrade?

[ Voor 3% gewijzigd door Hoiboy19 op 29-04-2021 20:32 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:18
Ik heb trouwens ooit een hardeschijf met Windows 10 in een compleet andere laptop gestopt en die deed het daarna gewoon. Dus ik verwacht echt geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oimate
Hoiboy19 schreef op donderdag 29 april 2021 @ 20:32:
Het zal inderdaad (waarschijnlijk) gewoon gaan werken. Ook omdat ze allebei de X570 chipset hebben, en dus dezelfde drivers gebruiken.

Wat is de reden van de upgrade?
Bedankt voor je bericht. Mijn reden is dat ik alles op het moment aan het upgraden ben. Ook vind ik het leuk om er een beetje mee te knutselen. Een andere reden is er niet echt. Was dik tevreden over mijn oude Moederbord. beetje hobbyen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Met Windows 10, zeker als je op hetzelfde platform blijft, verwacht ik geen rare problemen. Een keertje rebooten na het updaten en dan ben je er wel denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oimate
Basekid schreef op donderdag 29 april 2021 @ 20:34:
Ik heb trouwens ooit een hardeschijf met Windows 10 in een compleet andere laptop gestopt en die deed het daarna gewoon. Dus ik verwacht echt geen problemen.
Precies, als ik dit zo lees dan verwacht ik niet al te veel problemen. Ik laat morgen wel weten waar ik tegen aan ben gelopen of juist niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oimate
TERW_DAN schreef op donderdag 29 april 2021 @ 20:39:
Met Windows 10, zeker als je op hetzelfde platform blijft, verwacht ik geen rare problemen. Een keertje rebooten na het updaten en dan ben je er wel denk ik.
Ik heb echt helemaal niks aan voorbereiding gedaan. Spelletje gespeeld - stekkers eruit - alles los halen.
Fingers crossed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.nIX
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 12:20
Windows 10 is behoorlijk flexibel daarin. Het zal waarschijnlijk wel opstarten, maar voor betere stabiliteit zou ik toch een nieuwe installatie aanraden.
Activatie kan wel een dingetje zijn. Mocht je Windows gekoppeld hebben aan je Microsoft account, en je had *geen* oem activatiecode gebruikt, maar een losse key, zou je op die manier je licentie kunnen meenemen via de activatie wizard van W10.
Met oem keys is dit niet mogelijk. De enige manier om erachter te komen, is het proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedyGJ
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-06 10:40

SpeedyGJ

Kan je me nog bijhouden?

Het zal allemaal wel goed gaan, toch kan het zijn dat de windows niet meer wil opstarten wat bij mij het geval was helaas, dan kun je het via boot laten repareren of voor het lief nemen en alles opnieuw erop zetten, gelukkig staat de belangrijke dingen op de backup HD.
Goed dan was mijn situatie wel intel>amd nadat intel het heeft begeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

Blokker_1999

Full steam ahead

Vroeger toen de dieren nog konden praten en onze computers op XP draaiden was het echt niet aan te raden om dat te doen. Maar we zijn ondertussen heel wat jaren verder en Windows is veel flexibeler geworden in het drivermodel waardoor dit zonder problemen zou moeten werken.

Soms kunnen er inderdaad problemen opduiken. Als je bijvoorbeeld ooit bitlocker hebt aangezet dan moet je nu de recovery key gebruiken. Als je die niet hebt is alle data op je harde schijf verloren en blijft enkel de clean install optie over. Soms kan het zijn dat het opstarten een beetje problematisch verloopt omdat de nieuwe bios niet direct de juiste bestanden op de harde schijf kan vinden of omdat de instellingen in het bios niet overeenkomen. En soms kan het nog wel eens gebeuren dat er alsnog drivers in de weg zitten.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Pagina: 1