Opblaas jacuzzi steeds troebel water

Pagina: 1
Acties:
  • 2.823 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peterernste
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 29-04-2021
Hoi allen. Ik heb sinds 2 weken een intex lay z spa Miami. Ik las veel over AquaFinesse. Nu heb ik hem vorige week opgezet en AquaFinesse erin gedaan. De filter staat 24/7 aan. Nu was het water na een paar dagen troebel en het stonk. Nieuwe erin gedaan en na een paar dagen weer troebel. Wie weet hoe dit kan en heeft tips.
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Lordy79

Vastberaden

Even gegoogled
Als het water troebel geworden is, mag er niemand in de Lay-Z Spa komen tot het probleem verholpen is. Troebel water wordt vooral veroorzaakt door onopgeloste deeltjes in het water. Een chemische reactie in het water en een slechte filtering zijn de belangrijkste oorzaken van troebel water, het probleem kan veroorzaakt worden door een of beide factoren.
Je bent nieuw maar volgende keer zelf even naar Google gaan en
intex lay z spa Miami troebel
Invullen in de zoekbalk.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enforcer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Is het een nieuwe of tweedehands via Marktplaats? Alstie nieuw is dan hoef je sowieso er nog niks in te gooien lijkt me, schoon water erin, op temperatuur brengen, chloor tabletje erin en genieten... Pas als je er een aantal maal in bent geweest kun je extra schoonmaakproducten gebruiken.

Ik gebruik hier al jaren een Lay Z Spa Vegas met alleen schoon water en chloortabletten, nergens last van. Wel de kap erop laten snachts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chuwi
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 13-08-2021
Hoi @Peterernste ,

Ik had hier in het begin ook last van, vooral belangrijk om genoeg chloor toe te voegen. Hierdoor voorkom je dat je spa groen wordt. Verder is het regelen van je ph belangrijk als hij dan nog troebel is.

Verder heb ik ook weleens vlokker gebruikt, dit bindt alle afvalstoffen met elkaar waardoor het filter het alsnog kan filteren.

Als laatste ben ik overgestapt van een normaal intex s1 filter naar *knip* *spam* zoals deze. Hierdoor hoef ik het filter minder vaak schoon te maken en filtert de spa ook beter.

Ik heb vooral geleerd dat het uitproberen is!

[ Voor 8% gewijzigd door tweakduke op 26-07-2021 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josk79
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10-06 09:57
Heb je de filterpomp ontlucht? Stroomt het water?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:37

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Hier hoeven we het topic niet voor te schoppen. Ik doe hem op slot.

Tweakers Discord

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.