Vraag aangepast n.a.v. ontwikkelingen.
Ik zoek een?
Een setje DAC/Amp/Stereospeakers voor bij PC met de mogelijkheid pc en bluetooth aan te sluiten.
Ca. 400 euro.
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Muziek, radio en games bij bureau tijdens werk en vrije tijd.
Er zin in mijn PC een Sound Blaster Z geluidskaart, maar omdat ik ook vanaf bluetooth wil kunnen spelen is die niet heel relevant en zal die vooral voor goede (digitale) output van mijn pc zorgen.
Wat heb je zelf al gevonden?
Tips die ik al heb gekregen:
Welke vragen heb je hier nog over?
Ik wil eerst wel graag even focussen op de DAC. Hebben mensen nog tips, of commentaar op wat al is benoemd? (En hoeveel maakt een DAC nou uit, daar hoor ik tegenstrijdige dingen over)
Ik zoek een?
Een setje DAC/Amp/Stereospeakers voor bij PC met de mogelijkheid pc en bluetooth aan te sluiten.
- Compact
- Goed geluid bij laag volume
- Helder: niet vlak, hoge tonen zijn kristalhelder, geen wolligheid of overmatige bas. Bas is er, maar droog en niet galmend of resonerend.
- Transparant: verschillende instrumenten, melodielijnen en/of frequenties zijn goed te onderscheiden, geen geluidsmassa.
- Warm: geen speakers enkel lage bas en hoge tweet, maar aandacht voor de middentonen. Dit ook met mate, zie helder en transparant
Ca. 400 euro.
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Muziek, radio en games bij bureau tijdens werk en vrije tijd.
Er zin in mijn PC een Sound Blaster Z geluidskaart, maar omdat ik ook vanaf bluetooth wil kunnen spelen is die niet heel relevant en zal die vooral voor goede (digitale) output van mijn pc zorgen.
Wat heb je zelf al gevonden?
Tips die ik al heb gekregen:
- DAC: als tip kreeg ik USB DACs zoals Cambridge Audio DACmagic, Musical Fidelity V-DAC, Audioquest DAC. Zelf heb ik, omdat ik nu een Soud Blaster geluidskaart heb en blij ben met het geluid en instelopties die deze kaart levert, gekeken naar de Sound Blaster X7 (DAC+amp).
- Speakers: als tip kreeg ik JBL 305, JBL 305P MKII, Yamaha HS 7, Philips MFB, Eve Audio SC203
- Versterker: die probeer ik bij de DAC of de speaker in te krijgen.
Welke vragen heb je hier nog over?
Ik wil eerst wel graag even focussen op de DAC. Hebben mensen nog tips, of commentaar op wat al is benoemd? (En hoeveel maakt een DAC nou uit, daar hoor ik tegenstrijdige dingen over)
[ Voor 82% gewijzigd door Me_Giant op 09-05-2021 23:42 . Reden: Kleine aanpassing, verduidelijking van wat ik zoek ]