Vraag

• Me_Giant
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 09-10 12:28
Vraag aangepast n.a.v. ontwikkelingen.

Ik zoek een?
Een setje DAC/Amp/Stereospeakers voor bij PC met de mogelijkheid pc en bluetooth aan te sluiten.
  • Compact
  • Goed geluid bij laag volume
Mijn smaak van geluid:
  • Helder: niet vlak, hoge tonen zijn kristalhelder, geen wolligheid of overmatige bas. Bas is er, maar droog en niet galmend of resonerend.
  • Transparant: verschillende instrumenten, melodielijnen en/of frequenties zijn goed te onderscheiden, geen geluidsmassa.
  • Warm: geen speakers enkel lage bas en hoge tweet, maar aandacht voor de middentonen. Dit ook met mate, zie helder en transparant :+
Wat is je budget?
Ca. 400 euro.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Muziek, radio en games bij bureau tijdens werk en vrije tijd.
Er zin in mijn PC een Sound Blaster Z geluidskaart, maar omdat ik ook vanaf bluetooth wil kunnen spelen is die niet heel relevant en zal die vooral voor goede (digitale) output van mijn pc zorgen.

Wat heb je zelf al gevonden?
Tips die ik al heb gekregen:
  • DAC: als tip kreeg ik USB DACs zoals Cambridge Audio DACmagic, Musical Fidelity V-DAC, Audioquest DAC. Zelf heb ik, omdat ik nu een Soud Blaster geluidskaart heb en blij ben met het geluid en instelopties die deze kaart levert, gekeken naar de Sound Blaster X7 (DAC+amp).
  • Speakers: als tip kreeg ik JBL 305, JBL 305P MKII, Yamaha HS 7, Philips MFB, Eve Audio SC203
  • Versterker: die probeer ik bij de DAC of de speaker in te krijgen.
Ik neig er nu naar om de Sound Blaster X7 te proberen omdat ik een goede ervaring heb met het geluid van Sound Blaster en dit apparaat een DAC + amp is met ingebouwde opties als equalizer. Daar kan dan ook een actief liever passief setje speakers aan.

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik wil eerst wel graag even focussen op de DAC. Hebben mensen nog tips, of commentaar op wat al is benoemd? (En hoeveel maakt een DAC nou uit, daar hoor ik tegenstrijdige dingen over)

[Voor 82% gewijzigd door Me_Giant op 09-05-2021 23:42. Reden: Kleine aanpassing, verduidelijking van wat ik zoek]

Alle reacties

• Psyonara
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 20:52
Heb je toevallig ook een DAC/AMP aan gesloten die kunnen mogelijk nog het geluid van je Klipsch nog verbeteren.

En anders en of in combinatie.
Audioengine zijn geloof ik meer Studio Monitor gericht, Dus kan zijn dat Edifier dan een betere HiFi beleving geven.

• FeaR
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 23:43

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Me_Giant schreef op donderdag 29 april 2021 @ 18:50:
Daarnaast weet ik dat Edifier en Audioengine wat spullen hebben in dit segment[/i]
Argon Audio (check Hifi Klubben) wordt ook redelijk vaak genoemd in combinatie met deze eisen en budget. JBL ook maar dat gaat meer richting een studio monitor qua functies en heeft naar mijn weten geen Bluetooth.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• sanderdw
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 20:18
Heb zelf Yamaha HS 7 in gebruik, je ziet ze ook wel vrij vaak terugkomen in studio's. Ze lijken wel jou smaak kwa geluid te zijn.

• SjoerdOe
  • Registratie: maart 2020
  • Laatst online: 21:32
Ik ken deze Edifiers verder niet. Heb zelf een ander setje in de keuken die wel goed bevallen, maar iBood heeft vandaag deze set in de aanbieding:

https://www.ibood.com/ele...i-active-20-speakers.html

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 21:56
@Me_Giant Wel bijzonder dat een klipsch je niet helder genoeg is in het hoog, daar staat dat merk juist om bekend door de hoornluidsprekers. Of is het eerder te schel?

De JBL 305P MKII is een knappe speaker. De speaker zelf heeft geen bluetooth. Edifier zou ik denk ik links laten liggen voor dat budget. Ik weet niet waarom, maar die hebben mij altijd een te hoog "Trust" gehalte.

LG OLED C7 | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5

• Me_Giant
Psyonara schreef op donderdag 29 april 2021 @ 21:47:
Heb je toevallig ook een DAC/AMP aan gesloten die kunnen mogelijk nog het geluid van je Klipsch nog verbeteren.

En anders en of in combinatie.
Mijn idee bij een actieve set was vooral dat ik dan geen losse (grote) versterker nodig heb. Kan ik dan niet net zo goed passieve speakers kopen en een losse versterker? Hoe werkt het als je een DAC/AMP vóór je actieve speakers hangt?
Hulleman schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 08:36:
@Me_Giant Wel bijzonder dat een klipsch je niet helder genoeg is in het hoog, daar staat dat merk juist om bekend door de hoornluidsprekers. Of is het eerder te schel?
Nee ik vind ze inderdaad juist niet schel. Ik vind het geluid een stuk opener en transparanter klinken als ik met een equalizer de hoge tonen versterk. De standaard mix klinkt vrij, ja.. moffelig, in een vissenkom. Het is wat lastig te beschrijven.

Ik heb wat zitten luisteren en proberen, ik heb het idee dat rond de lagere frequenties die de speakers nog halen sommige tonen extra sterk zijn. Zo rond de 150Hz. Alsof de speakers daar extra op resoneren, of het is mijn kamer. Ik ben geen akoestisch expert, maar misschien is het mogelijk dat de speakers of mijn kamer ongeveer een eigenfrequentie hebben in die range. Ik heb het idee dat ik daardoor misschien de speakers 'wollig' vind klinken.
Psyonara schreef op donderdag 29 april 2021 @ 21:47:
Audioengine zijn geloof ik meer Studio Monitor gericht, Dus kan zijn dat Edifier dan een betere HiFi beleving geven.
FeaR schreef op donderdag 29 april 2021 @ 22:39:
[...]

Argon Audio (check Hifi Klinken) wordt ook redelijk vaak genoemd in combinatie met deze eisen en budget. JBL ook maar dat gaat meer richting een studio monitor qua functies en heeft naar mijn weten geen Bluetooth.
sanderdw schreef op donderdag 29 april 2021 @ 22:45:
Heb zelf Yamaha HS 7 in gebruik, je ziet ze ook wel vrij vaak terugkomen in studio's. Ze lijken wel jou smaak kwa geluid te zijn.
SjoerdOe schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 07:53:
Ik ken deze Edifiers verder niet. Heb zelf een ander setje in de keuken die wel goed bevallen, maar iBood heeft vandaag deze set in de aanbieding:

https://www.ibood.com/ele...i-active-20-speakers.html
Hulleman schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 08:36:
@Me_Giant
De JBL 305P MKII is een knappe speaker. De speaker zelf heeft geen bluetooth. Edifier zou ik denk ik links laten liggen voor dat budget. Ik weet niet waarom, maar die hebben mij altijd een te hoog "Trust" gehalte.
Dank jullie voor de tips, die neem ik mee als ik besluit deze in te wisselen.

• Psyonara
Dan ben je op zijn minst een Dac nodig idd als je voor self powered speakers gaat.

• RobbieT
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 20:11
Heb je al een keer een andere bron gebruikt dan je computer?

De geluidsuitgang van de meeste computers is 100% teleurstelling.
Met een andere bron weet je of daar de oorzaak zit

Zoals Psyonara ook al voorstelde is een externe DAC misschien een oplossing.

Dat kan gewoon een USB DAC zijn, een Cambridge Audio DACmagic, een Musical Fidelity V-DAC of zo'n Audioquest DAC bijvoorbeeld, allemaal tweedehands wel te vinden en kost enorm veel.

Maar er zijn zoveel goede DAC's voor relatief weinig geld die je zo via USB aan je laptop knoopt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Me_Giant
Psyonara schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 21:49:
Dan ben je op zijn minst een Dac nodig idd als je voor self powered speakers gaat.
RobbieT schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 22:15:
Zoals Psyonara ook al voorstelde is een externe DAC misschien een oplossing.

Dat kan gewoon een USB DAC zijn, een Cambridge Audio DACmagic, een Musical Fidelity V-DAC of zo'n Audioquest DAC bijvoorbeeld, allemaal tweedehands wel te vinden en kost enorm veel.

Maar er zijn zoveel goede DAC's voor relatief weinig geld die je zo via USB aan je laptop knoopt.
Ik ben vrij nieuw op dit gebied, maar een actieve speaker zorgt neem ik aan ook zelfstandig voor DAC, in ieder geval als je er iets digitaal in stopt? Bedoelen jullie dat een losse DAC aan te raden is omdat de actieve speaker dat zelf met een te matige kwaliteit doet? Dat zou nogal afdoen het doel van een actieve speaker, namelijk dat je juist geen losse apparaten nodig hebt, toch?
RobbieT schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 22:15:
Heb je al een keer een andere bron gebruikt dan je computer?

De geluidsuitgang van de meeste computers is 100% teleurstelling.
Met een andere bron weet je of daar de oorzaak zit
In mijn computer zit wel een geluidskaart, dat zal wat helpen. Is een geluidskaart niet eigenlijk ook gewoon een DAC? Ik heb het nu met 3.5 jack aangesloten. Daarnaast heb ik ze met bluetooth vanaf telefoon en laptop geprobeerd maar dat lijken me ook niet de beste bronnen.

Ik kan eens proberen ze via de optische uitgang van de pc/geluidskaart aan te sluiten, als ik het goed begrijp zouden dan de speakers voor DAC zorgen en niet de pc/geluidskaart.

Zijn er andere bronnen die je aanraadt?

[Voor 56% gewijzigd door Me_Giant op 01-05-2021 03:28]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 00:53
Je hebt geen grote versterker nodig voor passieve speakers bij de pc. Voor 50 euro heb je een prima mini-amp. Verder zorg dat je stands koopt voor je speakers zodat je de speakers goed kan positioneren voor het beste geluid.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Psyonara
Als je bedoeld On board geluid chip/Kaart dan ja zijn ide meestal teleur stellend.
En als je wel een Apparte losse interne geluidskaart hebt zou mits je de kennis hebt wel even aan geven welke het is.

Weten wij ook waar we mee werken.

Maar een DAC ( Vaak een externe geluids kaart) werkt vaak beter minder magnetische storingen e.d.
En als Speakers wel een in gebouwde Dac hebben, dan hebben ze vaak wel eeen USB aansluiting.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MerijnB
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 21:55
Me_Giant schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 03:02:
Bedoelen jullie dat een losse DAC aan te raden is omdat de actieve speaker dat zelf met een te matige kwaliteit doet?
Een externe dac zal helpen als je nu last hebt van ruis, brom of bijgeluiden als je bijvoorbeeld je muis beweegt of je videokaart gebruikt. Het zal geen verschil maken in klank van de audio (of iets dof of schel klinkt), tenzij je iets neemt waar ook eq-ing in zit.

De verschillen in klank maak je met de keuze van de luidsprekers, het aktief aanpassen van de audio en met het akoestisch behandelen van de ruimte waar je luistert. Als je met je telefoon met BT verbind is dat al digitaal en gebruik je dus een dac in de speakers, en dat is het geluid waar je ontevreden over bent, een externe dac gaat dus niets helpen.

Je kunt het eventueel goedkoop oplossen door ook op je telefoon wat eq toe te passen als dat mogelijk is?

[Voor 6% gewijzigd door MerijnB op 01-05-2021 10:11]

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 00:22

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Iets andere invalshoek: setje tweedehands Philips MFB's icm een BT receiver en een leuke DAC. Wellicht kun je die laatste twee combineren.
Paartje gereviseerde kleine MFB's doen 175 a 200. Qua geluid doen ze exact wat jij wilt en zoekt. De rest is een kwestie van kiezen en aansluiten,

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Koeitje
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 20-10 11:56

Koeitje

Back-up tiems now?

JBL 305 + DAC met bluetooth.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Me_Giant
The Eagle schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 21:48:
Iets andere invalshoek: setje tweedehands Philips MFB's icm een BT receiver en een leuke DAC. Wellicht kun je die laatste twee combineren.
Paartje gereviseerde kleine MFB's doen 175 a 200. Qua geluid doen ze exact wat jij wilt en zoekt. De rest is een kwestie van kiezen en aansluiten,
Dank je voor je tip. Heb je ervaring met specifieke modellen? Als ik zo wat kijk zie ik dat de 22AH585 vrij klein zijn, maar alsnog wel aardig wat groter dan de Klipsch.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Me_Giant
MerijnB schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 09:50:
[...]

Een externe dac zal helpen als je nu last hebt van ruis, brom of bijgeluiden als je bijvoorbeeld je muis beweegt of je videokaart gebruikt. Het zal geen verschil maken in klank van de audio (of iets dof of schel klinkt), tenzij je iets neemt waar ook eq-ing in zit.

De verschillen in klank maak je met de keuze van de luidsprekers, het aktief aanpassen van de audio en met het akoestisch behandelen van de ruimte waar je luistert. Als je met je telefoon met BT verbind is dat al digitaal en gebruik je dus een dac in de speakers, en dat is het geluid waar je ontevreden over bent, een externe dac gaat dus niets helpen.

Je kunt het eventueel goedkoop oplossen door ook op je telefoon wat eq toe te passen als dat mogelijk is?
Dit is tegenstrijdig met informatie die ik elders lees, dat de DAC wel degelijk van invloed is op de klank, omdat bij de modulatie van digitaal naar analoog keuzes gemaakt worden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 20:04
Even Audio SC203. Dac ingebouwd dus geen externe geluidskaart/dac nodig, goede reviews, stapje hoger dan Edifier, Audioengine, Klipsch, Logitech etc. Check Audiosciencereview forum! Ze worden vergeleken met Adam T5V, A3X, iLoud MTM en Genelec 8010a.

Het voordeel van deze SC203's is dat je het euvel van een gebalanceerde input zult vermijden. Daar zul je namelijk aan moeten gaan denken als je actieve studio monitoren overweegt zoals de JBL 305, bijv. Je kunt die dingen ook ongebalanceerd aansluiten, maar de kans op een ground loop is groot. I've been there. :) Ik heb uiteindelijk voor een set iLoud MTM's gekozen, en die gehangen aan een Motu M4 gebalanceerde interface. Die heb ik vervolgens gekalibreerd met een Umik-1 microfoon en REW software, maar dat is weer een heel ander verhaal. :)

[Voor 74% gewijzigd door Negakinu op 09-05-2021 22:44]

RTX build 2021: https://pcpartpicker.com/b/r7gJ7P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Me_Giant
Gezien de berichten en mijn ervaring met de actieve Klipsch R-41PM heb ik die geretourneerd.

Daarom ben ik nu eigenlijk op zoek naar een speakers/DAC/amp-combinatie om te zorgen voor een opstelling die voldoet aan mijn wensen voor het geluid en bluethooth heeft.

Huidige ideeën/tips:
  • DAC: Cambridge Audio DACmagic, Musical Fidelity V-DAC, Audioquest DAC. Zelf heb ik, omdat ik nu een Soud Blaster geluidskaart heb en blij ben met het geluid en instelopties die deze kaart levert, gekeken naar de Sound Blaster X7 (DAC+amp).
  • Speakers: als tip kreeg ik JBL 305, JBL 305P MKII, Yamaha HS 7, Philips MFB, Eve Audio SC203
Ik neig er nu naar om de Sound Blaster X7 te proberen omdat ik een goede ervaring heb met het geluid van Sound Blaster en dit apparaat een DAC + amp is met ingebouwde opties als equalizer. Daar kan dan ook een actief liever passief setje speakers aan.

Ik wil eerst wel graag even focussen op de DAC. Hebben mensen nog tips, of commentaar op wat al is getipt (zie lijstje hierboven)? (En hoeveel maakt een DAC nou uit, daar hoor ik tegenstrijdige dingen over).

[Voor 12% gewijzigd door Me_Giant op 09-05-2021 23:06]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 00:30
Een DAC + AMP en dan een actief setje (DAC+AMP+Speakers) voelt toch een beetje als een waste. Als je toch een DAC + AMP aanschaft dan heb je gigantische keuze in passieve speakers in een enorme prijsrange. Die vallen allemaal bij voorbaat al af?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Me_Giant
Ramon schreef op zondag 9 mei 2021 @ 22:56:
Een DAC + AMP en dan een actief setje (DAC+AMP+Speakers) voelt toch een beetje als een waste. Als je toch een DAC + AMP aanschaft dan heb je gigantische keuze in passieve speakers in een enorme prijsrange. Die vallen allemaal bij voorbaat al af?
Nee zeker niet, bij een DAC+Amp zijn passieve speakers uiteraard alleen maar een betere keus. Ik heb mijn vraag bovenaan het topic aangepast op de ontwikkelingen.

[Voor 8% gewijzigd door Me_Giant op 09-05-2021 23:03]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: januari 2016
  • Laatst online: 22:46
Me_Giant schreef op zondag 9 mei 2021 @ 22:39:
Gezien de berichten en mijn ervaring met de actieve Klipsch R-41PM heb ik die geretourneerd.

Daarom ben ik nu eigenlijk op zoek naar een speakers/DAC/amp-combinatie om te zorgen voor een opstelling die voldoet aan mijn wensen voor het geluid en bluethooth heeft.

Huidige ideeën/tips:
  • DAC: als tip kreeg ik USB DACs zoals Cambridge Audio DACmagic, Musical Fidelity V-DAC, Audioquest DAC. Zelf heb ik, omdat ik nu een Soud Blaster geluidskaart heb en blij ben met het geluid en instelopties die deze kaart levert, gekeken naar de Sound Blaster X7 (DAC+amp).
Ik neig er nu naar om de Sound Blaster X7 te proberen omdat ik een goede ervaring heb met het geluid van Sound Blaster en dit apparaat een DAC + amp is met ingebouwde opties als equalizer. Daar kan dan ook een actief setje speakers aan.
Eigenlijk ben je nu terug bij af. Je vraagt om een DAC, een versterker en een speaker.

Over speakers gesproken, dit is iets persoonlijks, je moet ze zelf beluisteren. Het is al die jaren niet gelukt om goede speaker adviezen te geven omdat dit veel te persoonlijk is.

Over dacs, USB ben je op de juiste weg. Ben nu echt wel geenthiosiasmeerd geraakt van de DACs van SMSL. Sound klinkt voor mij veel beter dan die audioquest Cobalt die ik verkocht heb (de duurste dragonfly van Audioquest) en de prijs op 1/3 daarvan. Heb een gouden wissel gedaan, betere sound en nog 70 euro aan verdiend ook op de tweedehands markt. :9

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MerijnB
Me_Giant schreef op zondag 9 mei 2021 @ 22:26:
[...]

Dit is tegenstrijdig met informatie die ik elders lees, dat de DAC wel degelijk van invloed is op de klank, omdat bij de modulatie van digitaal naar analoog keuzes gemaakt worden.
Er zijn inderdaad twee kampen, over het algemeen zijn de mensen die zeggen dat er geen verschil zijn de technici, die dacs ontwerpen, software schrijven mbt digitale audio en mensen die pogen objectief naar audio te luisteren, de mensen die zeggen dat er wel verschil tussen zitten zijn mensen die technisch niet perse onderlegd zijn en nut van objectief luisteren niet zien. Helaas heeft dese laatste groep de neiging ondanks het gebrek aan technische kennis wel met technische 'onderbouwing' te komen, dat maakt het flink verwarrend.

Kijk naar je eigen situatie, je zegt dat het geluid uit je pc prima is nadat je wat met eq hebt gedaan, waar heb je dan een andere dac voor nodig?

Als je trouwens naar sites als audiosciencereview.com gaat kun je precies zien wat het verschil tussen verschillende dacs is (dan moet je die info natuurlijk wel kunnen interpreteren).

Wat het lastig maakt is dat je gehoor bijzonder subjectief is, hierdoor horen mensen de meest bizarre dingen (verschil tussen harde schijven, netwerkkaarten, switches, etc). Het feit dat iemand iets hoort zegt op zich dus niet zoveel.

[Voor 0% gewijzigd door MerijnB op 10-05-2021 08:16. Reden: Typo]

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MerijnB
.

[Voor 99% gewijzigd door MerijnB op 10-05-2021 07:55]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 22:59

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik wil eerst wel graag even focussen op de DAC. Hebben mensen nog tips, of commentaar op wat al is getipt (zie lijstje hierboven)? (En hoeveel maakt een DAC nou uit, daar hoor ik tegenstrijdige dingen over).
Zodra je er eentje hebt die niet ruist, plopt, piept of gewoon alles wat een interne geluidskaart van en PC allemaal wel kan doen allemaal niet doet, is het gewoon prima. Elke normaal werkende externe audio interface is dus eigenlijk gewoon goed :)

De rest is billetjes tegen elkaar aan audiofiel geneuzel. Twijfelachtig of je het in een blinde test hoort (dat is zegmaar het moment dat de enorme verschillen ineens heel moeilijk hoorbaar blijken te zijn en dat veel mensen erachter komen dat ze iets teveel uitgaan van hun subjectieve waarneming en dat die bij een echte test niet goed blijkt te zijn, wat overigens heel normaal is. Heeft iedereen). Een UCM22 van Behringer van 4 tientjes doet het echt uitstekend en het geld dat je overhoudt kan je in speakers steken.

Ik heb zelf bij de PC dit staan:
https://www.bax-shop.nl/v...umc22-usb-audio-interface
https://www.bax-shop.nl/s...ve-studiomonitor-per-stuk

De JBL is ook goed, maar ik vind deze er mooier uizien (en heel goed klinken, de speaers dus :))

Een "goede dac" is de grootste en meest afleidend hype van de essentie in audioland van de laatste 10 jaar. Ja, een interne geluidskaart analoog aansluiten is niet best. Maar veel meer dan een externe geluidskaart hoeft het ook niet te zijn (zoals die behringer) voor echt goed geluid.

[Voor 23% gewijzigd door JvS op 10-05-2021 09:00]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 21:29

Huidige ideeën/tips:
  • DAC: Cambridge Audio DACmagic, Musical Fidelity V-DAC, Audioquest DAC. Zelf heb ik, omdat ik nu een Soud Blaster geluidskaart heb en blij ben met het geluid en instelopties die deze kaart levert, gekeken naar de Sound Blaster X7 (DAC+amp).

Let er wel op dat de versterker in de Soundblaster bedoeld is om passieve speakers aan te sturen, de modellen dier je nu noemt zijn actief - die hebben niets aan het versterker deel van de SB. Neem bij active speakers liever iets als de Behringer die @JvS noemt.
Of kies een stel passieve speakers bij de SB, bijvoorbeeld een paar Argon Audio ALTO5 MK2 (bij Hifi Klubben) of Dali Spektor 1 of Dali Spektor 2

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 22:05

Audione0

Strijdt der titanen

* knip *

Daarvoor hebben we Vraag en Aanbod. Producten op het forum aanbieden, is niet de bedoeling.

[Voor 104% gewijzigd door D vd V op 16-05-2021 16:32]

Intel 6800k@4000Mhz / Asus Strixx X99 Gaming / Scythe Mugen 4 / Ballistix Elite 32 GB DDR4-2666@3000Mhz / Crucial M500 – Samsung 750 Evo - Samsung F3 1TB@RAID 0 / MSI RTX 2080 Gaming X Trio / Corsair Hx750i / Alles in een Define R5 Black gepropt

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Psyonara
JvS schreef op maandag 10 mei 2021 @ 08:01:
[...]

Zodra je er eentje hebt die niet ruist, plopt, piept of gewoon alles wat een interne geluidskaart van en PC allemaal wel kan doen allemaal niet doet, is het gewoon prima. Elke normaal werkende externe audio interface is dus eigenlijk gewoon goed :)

De rest is billetjes tegen elkaar aan audiofiel geneuzel. Twijfelachtig of je het in een blinde test hoort (dat is zegmaar het moment dat de enorme verschillen ineens heel moeilijk hoorbaar blijken te zijn en dat veel mensen erachter komen dat ze iets teveel uitgaan van hun subjectieve waarneming en dat die bij een echte test niet goed blijkt te zijn, wat overigens heel normaal is. Heeft iedereen). Een UCM22 van Behringer van 4 tientjes doet het echt uitstekend en het geld dat je overhoudt kan je in speakers steken.

Ik heb zelf bij de PC dit staan:
https://www.bax-shop.nl/v...umc22-usb-audio-interface
https://www.bax-shop.nl/s...ve-studiomonitor-per-stuk

De JBL is ook goed, maar ik vind deze er mooier uizien (en heel goed klinken, de speaers dus :))

Een "goede dac" is de grootste en meest afleidend hype van de essentie in audioland van de laatste 10 jaar. Ja, een interne geluidskaart analoog aansluiten is niet best. Maar veel meer dan een externe geluidskaart hoeft het ook niet te zijn (zoals die behringer) voor echt goed geluid.
Je linkt nu wel Studio Monitor speakers die zijn uit eindelijk meer voor productie dan daadwerkelijke muziek beleving. Als de Topicstarter dat precies zoekt moet hij dat natuurlijk melden, Maar met Hifi in de titel. Toch andere keuzes als suggestie geven mogelijk.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 22:59

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dit zijn gewoon erg goede en neutraal klinkende speakers met een goede power response die daarmee in een woonkamer een stuk beter klinken dan de meeste vergelijkbaar geprijsde boekenplank hifi speakers (net als de JBL LSR 306, maar die vind ik oerlelijk).

Ik heb ze en gebruik zo op mijn bureau gewoon voor het luisteren naar muziek :).

[Voor 5% gewijzigd door JvS op 17-05-2021 20:28]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Koeitje
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 20-10 11:56

Koeitje

Back-up tiems now?

Psyonara schreef op maandag 17 mei 2021 @ 20:08:
[...]

Je linkt nu wel Studio Monitor speakers die zijn uit eindelijk meer voor productie dan daadwerkelijke muziek beleving. Als de Topicstarter dat precies zoekt moet hij dat natuurlijk melden, Maar met Hifi in de titel. Toch andere keuzes als suggestie geven mogelijk.
Een goede luidspreker is een goede luidspreker. De reden dat er vaak naar studio monitors wordt verwezen heeft meerdere redenen. Allereerst zijn ze vrijwel altijd actief, wat ruimte voor een versterker scheelt op je bureau. Daarnaast zijn het meestal goed ontworpen luidsprekers, iets wat je bij luidsprekers die meer voor de gewone consument zijn gemaakt vaak niet ziet (daar gaat het meer om opvallen in de luisterruimte of marketing geneuzel). En als laatste zijn ze qua bang for buck gewoon erg goed.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee