Remotedesktop kan niet meer vanuit virtual machine opstarten

Pagina: 1
Acties:
  • 408 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wauturr
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 22-09 22:05
Hi, Sinds kort kan ik niet meer de remote desktop applicatie die ik vanuit mijn werkgever moet gebruiken opstarten vanuit een virtual machine. Ik wil dit graag omzeilen maar ik heb geen idee hoe. Ik lees dat applicaties op verschillende manieren kunnen detecteren dat ze op een virtuele machine geïnstalleerd zijn. Maar voor de remote desktop applicatie die ik gebruik kan ik niet vinden hoe hij dat detecteert. Kunnen jullie mij helpen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Het gaat om "Secure Remote Worker" van Thinscale. Ik wil die opstarten op Windows 10 draaiend op een virtual machine in VMware Workstation.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Iets in regedit aanpassen.

Groeten,

Wauturr

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:46
De grote vraag is wat voor melding je krijgt? Ik kan mij voorstellen dat de werkgever bijvoorbeeld een check doet of je PC voldoet aan specifieke eisen waar je VM niet aan voldoet. Zal niet logisch zijn maar kan als je een overijverige security afdeling hebt. Hoe dan ook, denk dat je werkgever eigenlijk de enige is die jou een duidelijk antwoord kan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wauturr
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 22-09 22:05
Ik dubbelklik op het icoontje van Secure Remote Worker en ik krijg enkel de melding: Kan niet opstarten op een VM.

Uiteraard wil IT geen uitzondering voor mij maken dus moet ik het maar omzeilen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Ik zou zeggen dat je dit met IT moet gaan overleggen, je erbij neerleggen dat je het niet meer vanuit een VM mag starten of solliciteren naar een werkgever die het wel toestaat.

Op een forum vragen hoe je de beveiliging van je werkgever kan omzeilen is niet alleen tegen de regels hier maar ook een hele goede manier om in de problemen te komen wanneer je werkgever erachter komt...

Thinscale heeft e.a. aan filteropties, als client heb je niet heel veel opties deze te omzeilen, mocht dat wel lukken kan je je afvragen hoe blij je werkgever daarmee zal zijn, die maatregel is er om een reden...

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-09 17:24

DataGhost

iPL dev

Als ik in hun KB kijk
Virtual Machine detection

this option will scan the home user pc and will check if the Secure Remote Worker is installed within a Virtual Machine or if a HyperV partition is running on the user pc.
is dat iets wat de werkgever in kan stellen en waar ze waarschijnlijk een afweging voor gemaakt hebben. Dan zal je dus moeten nagaan wat de reden precies is dat je dit per se in een VM wilt draaien. Op een werkcomputer/laptop lijkt het mij persoonlijk geen probleem om deze native te draaien, maar op een eigen machine kan ik me voorstellen dat je dat niet wilt. Dan is het op zich aan je werkgever om, binnen kaders, jou te voorzien van de tools die je nodig hebt om je werk te kunnen doen. Vind ik dan. Als dit om een privé-machine gaat.

De beveiliging proberen te omzeilen zou ik zeker niet doen, dat zou eventueel bepaalde gevolgen kunnen hebben die vervolgens op jou terug te herleiden zijn en waar jij op verschillende manieren verantwoordelijk voor gehouden zou kunnen worden als de boel bij jou niet op orde is/was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:03

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

wauturr schreef op donderdag 29 april 2021 @ 18:42:
Uiteraard wil IT geen uitzondering voor mij maken dus moet ik het maar omzeilen...
En hier houdt het op. Tweakers gaat je niet helpen om bedrijfsmatig ingestelde veiligheidsmaatregelen te omzeilen.

Slotje dus.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.