• tHe_BiNk
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

tHe_BiNk

He's evil! Very EVIL!

Topicstarter
Ik heb een tijd geleden, vrijwel direct na de launch, 1 van de nieuwe CPU's laten vallen (AMD 5950x). (Was een leuke dag :( ). Ik heb bijna alle pinnen recht kunnen buigen en de CPU past weer in de socket. Echter is er 1 pin afgebroken.

Ik heb al getest en de CPU werkt niet. Het is inderdaad niet een pin die je kan missen. Het is een data pin. Pin (goud gedeelte) is helemaal weg van de "PCB/substraat."

De vraag. Zijn hier mensen, of weten jullie van mensen, die deze CPU kunnen maken? _/-\o_

[ Voor 21% gewijzigd door tHe_BiNk op 29-04-2021 17:43 ]

APPLYitYourself.co.uk - APPLYitYourself.com - PLAKhetzelf.nl - Raamfolie, muurstickers en stickers - WindowDeco.nl Raamfolie op maat.

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 31-10 16:26
Heb je een foto van de cpu, en welke pin er precies gebroken is? Een groot aantal pins van am4 wordt gedeeld, dus daar kan je er een van missen.

https://www.docdroid.net/6cDW11N/am4-pinout-diagram-pdf

[ Voor 17% gewijzigd door sjaakwortel op 29-04-2021 17:08 ]

• tHe_BiNk
  • Niet online

tHe_BiNk

He's evil! Very EVIL!

Topicstarter
Ik heb al getest en de CPU werkt niet. Het is inderdaad niet een pin die je kan missen. Het is een data pin.

APPLYitYourself.co.uk - APPLYitYourself.com - PLAKhetzelf.nl - Raamfolie, muurstickers en stickers - WindowDeco.nl Raamfolie op maat.

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:08
Wellicht geen antwoord op je vraag, maar misschien dekt je inboedelverzekering dit?

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:49

Shunt

Boe

YouTube: We FIXED a DEAD CPU!!
Soldeer station en een oude CPU als donor en hopen dat het goed gaat.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Shunt schreef op donderdag 29 april 2021 @ 17:18:
YouTube: We FIXED a DEAD CPU!!
Soldeer station en een oude CPU als donor en hopen dat het goed gaat.
En niet zelf doen als je geen soldeerskills of ervaring hebt :). Er is vast wel een tweaker die dat voor je wil en kan doen in ruil van bij wijze een lekker krat bier.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Soms kun je er een vulling van een goedkope pen omheen doen, en voorzichtig rechtbuigen(evt. warm maken vooraf)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Shunt

Shunt

Boe

Hackus schreef op donderdag 29 april 2021 @ 17:30:
Soms kun je er een vulling van een goedkope pen omheen doen, en voorzichtig rechtbuigen(evt. warm maken vooraf)
En hoe gaat dat met een afgebroken pin? :P

Game PC

• tHe_BiNk
  • Niet online

tHe_BiNk

He's evil! Very EVIL!

Topicstarter
Zelf doen is geen optie. Ik heb hier een ervaren tweaker/persoon voor nodig.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Shunt schreef op donderdag 29 april 2021 @ 17:37:
[...]

En hoe gaat dat met een afgebroken pin? :P
Zonder duidelijke foto is dat niet vast te stellen. pin verbogen noemt men ook vaak gebroken, net als nieuwe auto(die 2e hands is) :P
Heb zelf nog nooit meegemaakt dat een pin dus geheel is afgebroken, wel ge/verbogen door..

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• tHe_BiNk
  • Niet online

tHe_BiNk

He's evil! Very EVIL!

Topicstarter
Pin (goud gedeelte) is helemaal weg van de "PCB/substraat."

• Shunt

Shunt

Boe

Hackus schreef op donderdag 29 april 2021 @ 17:41:
[...]

Zonder duidelijke foto is dat niet vast te stellen. pin verbogen noemt men ook vaak gebroken, net als nieuwe auto(die 2e hands is) :P
Heb zelf nog nooit meegemaakt dat een pin dus geheel is afgebroken, wel ge/verbogen door..
Ik heb bijna alle pinnen recht kunnen buigen en de CPU past weer in de socket. Echter is er 1 pin afgebroken.
Volgens mij is dat redelijk duidelijk :D

Game PC

• tHe_BiNk
  • Niet online

tHe_BiNk

He's evil! Very EVIL!

Topicstarter
Grote schop!

Pagina: 1