Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandor1
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 30-04-2021
Digitale ontvanger is kapot. Ik wil een gebruikte mediabox XL kopen. Kan dat , krijg ik bij het aansluiten geen problemen ?? ?? m.a.w. er zit namelijk geen fysieke kaart meer in de box ( zoals in bijv. de HUMAX ) en het huidige abonnement wil ik niet aanpassen.....

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:16
Nee, helaas werkt dat niet, je kunt hooguit de ziggoklantenservice vragen uit coulance een nieuwe XL te koppelen aan jouw account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandor1
de gebruikte mediabox die ik wil kopen is niet voor mij, maar voor mijn ouders (die hun huidige abonnement willen behouden, dus geen extra zenders etc...) kan dat ook bij een ander huishouden. en dat dus te koppelen aan mijn account....? begrijp ik dat goed ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
De XL is geactiveerd op het account van de verkoper, zonder activatie op het account van de nieuwe gebruiker werkt deze gewoon niet. (behalve als de verkoper zijn Media XL niet deactiveert in zijn account.)

Als jouw ouders gewoon een geactiveerde kaart hebben is het kopen van een humax (5050c oid) gewoon de makkelijkste oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandor1
klopt, heb ik ook overwogen, echter daar zit geen opname functie op !! of...je neemt op, maar kan niet gelijktijdig afspelen....daar zit de crux....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:45

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Dan kijk je verder naar andere ontvangers waar de smartcard van je ouders in kan en die kunnen opnemen.

O.a. VU+ DUO 4K kan dat: https://www.cardwriter.nl/vu-duo-4k-se-second-edition.html
Wel even opletten dat je de versie besteld met DVB-C (kabel televisie) tuner erin.
Er zijn ook kleinere / goedkopere modellen.
Op Marktplaats is er ook genoeg handel in VU+ apparaten.
Deze bijvoorbeeld: https://www.marktplaats.n...er-met-dubbele-tuner.html
Voor €125,- ben je het mannetje. Moet je er nog wel een DVB-C tuner bij scharrelen om erin te bouwen.

Alles kan stuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
een 5050c heeft toch gewoon een dubbele tuner? die kan volgens mij opnemen op het ene kanaal en tegelijk een ander kanaal afspelen.(en dan zelfs nog pauzeren...)

https://www.ziggo.nl/klan...tvangers/humax-ihdr-5050c

[ Voor 30% gewijzigd door nachtnet op 29-04-2021 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:06

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Ondanks de inmiddels vele inhoudelijke reacties, ga ik dit draadje toch dichtgooien, De topicstart is namelijk van een bijzonder laag/karig niveau. Wil je voortaan de Quickstart gebruiken als je een nieuwe opent? :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.