Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterKrok
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 30-04-2021
Mijn vraag

Ik wil graag een GoPro Hero 8 Black aanschaffen maar maak me enige zorgen om de veiligheid.

Er zijn artikelen online die niet echt gerust stellen:
https://adamparkerpresent...-7-black-and-spied-on-me/
https://myactionreviews.com/can-your-gopro-get-hacked/

Als Wifi uit is gezet in het menu van een GoPro, en niet is gepaired met een smartphone of wifi, kan de GoPro dan helemaal niet meer gehackt worden?
Of staat hij softwarematig uit en is er alsnog een verbinding te maken op een 1 of andere manier?

Ik wil geen risico lopen, of betekent dat dat ik beter helemaal geen actioncamera kan kopen?

Bedankt voor het lezen en je aandacht

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:20
Als ik de artikelen die je linkt even doorlees, dan lijkt het 'hacken' op weinig meer dan het gokken van de WiFi-credentials. Dus dan zou ik verwachten geen garanties :+ dat het met uitgeschakelde WiFi inderdaad ok zou zijn.
Daarnaast trek ik sowieso de batterij uit mijn GoPro als ik'm niet in gebruik heb, knappe jongen die hem dan nog kan misbruiken :+

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:10
Als je helemaal geen risico wilt lopen, dan is niks kopen altijd het beste natuurlijk. Maar ook zwaar overdreven.

Waar ben je bang voor? Een GoPro kan geen urenlang opnemen, dus in het allerergste geval kan er iemand een uurtje meekijken. Maar dat is simpel te voorkomen door de batterij eruit te halen en/of je GoPro in een tas/doos/kast te bewaren, zodat er überhaupt niks te zien valt.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterKrok
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 30-04-2021
Bedankt voor jullie snelle reacties!

Over het kunnen meekijken maak ik me ook niet zo'n enorme zorgen, daar kan je idd de batterij voor uit halen. Meer zorgen over malware en dat ik dan een apparaatje in huis heb waarvan de beveiliging belabberd is, en dat dat een mogelijke bedreiging is voor apparaten (werklaptop metname) binnen mijn netwerk. Als je blijkbaar toegang zou kunnen krijgen, en hem kan aansturen, wat kan je er dan allemaal nog meer mee vraag ik me af.

Wat betreft overbrengen van video's zou ik dan alleen de SD kaart mijn mac steken, als het goed is scant Bitdefender die voordat bestanden worden gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarnooo
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 21-07-2023
Ik heb ook een vraagje ik hoop dat iemand mij kan helpen. Ik heb 2 gopro's maar ik kan er maar 1 gebruiken weet iemand welke de beste is. Alvast bedankt
;)
Srry dat ik dit bij reacties plaats maar ik wist niet hoe ik een vraag moet stellen

[ Voor 21% gewijzigd door Jarnooo op 21-07-2023 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:20
Een oud topic schoppen voor een niet-gerelateerde vraag zonder enige verdere info is niet de bedoeling. Met de knop 'Nieuw Topic' kun je een eigen topic starten, maar dan wel graag met info waar iemand wat mee kan :)

Ticking away, the moments that make up a dull day

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.