Ik heb een Dell pc gekregen met windows 7 erop. Ik heb de hele desktop gereset en windows erop gezet. Dat is gelukt op een ding na: de wifi. Hij vind geen netwerken. Met een kabel deed hij het eerst wel alleen nu niet meer. Ik hoop dat julie me kunnen helpen?
Vraag
Alle reacties
Heb je de Wifi driver geinstalleerd?
Welke Windows staat erop?
Welk type?
Wat heb je zelf al geprobeerd?
Los van dat dit topic op de foute plaats staat is dit wel een hele karige topicstart.
Welke Windows staat erop?
Welk type?
Wat heb je zelf al geprobeerd?
Los van dat dit topic op de foute plaats staat is dit wel een hele karige topicstart.
Zit er überhaupt een WiFi-adapter in de computer en kon de computer wel verbinden met een draadloos netwerk voor de herinstallatie? Geef ook even wat meer informatie. Een DELL PC met Windows 7, kan zo ongeveer iedere DELL PC van de afgelopen 15 jaar zijn...
Verder als je het nog niet gedaan hebt, zou ik upgraden naar Windows 10. Windows 7 wordt niet meer bijgewerkt en gezien jouw vraag, neem ik aan dat je de computer wil verbinden met het internet. Geen goed plan dus om nog Windows 7 te gebruiken. Mijn ervaring leert dat in Windows 10 vaak alles direct goed werkt. Dat is ook nog eens een voordeel. Overigens ben je waarschijnlijk op zoek naar een driver die nog niet is geïnstalleerd. Als je een typenr hebt, is het relatief makkelijk om de juiste drivers op de site van DELL te vinden.
Een typenr is ook wel handig om duidelijk te krijgen of het nog de moeite waard is om tijd te investeren in deze PC. Ik heb ook weleens een klant geholpen die een oude PC van de buurman had gekregen. Stond Windows Vista op en zelfs als je de kosten voor de Windows 10 licentie niet meeneemt, was het duurder om de PC in orde te maken dan een refurbished PC te kopen. Zou zonde zijn als je meer geld uitgeeft dan nodig om een goede PC te krijgen. Verder waarvoor wil je de PC gebruiken? Niet iedere PC is geschikt om op 4k Ultra BF5 te spelen. Als je teveel onderdelen moet upgraden, is het vaak voordeliger om een goede refurbished computer te kopen die standaard aan alle requirements voldoet. Uiteindelijk stop je ook geld in een platform dat waarschijnlijk geen enkel toekomstperspectief heeft. Als je nu 100 euro investeert om de PC beter te maken, kun je niet altijd alle onderdelen meenemen. Zeker als je iemand moet inhuren om upgrades uit te voeren, wordt jouw gratis PC snel een hele dure PC die je over 1-2 jaar alsnog moet upgraden en dan moet je alle onderdelen opnieuw kopen.
Verder als je het nog niet gedaan hebt, zou ik upgraden naar Windows 10. Windows 7 wordt niet meer bijgewerkt en gezien jouw vraag, neem ik aan dat je de computer wil verbinden met het internet. Geen goed plan dus om nog Windows 7 te gebruiken. Mijn ervaring leert dat in Windows 10 vaak alles direct goed werkt. Dat is ook nog eens een voordeel. Overigens ben je waarschijnlijk op zoek naar een driver die nog niet is geïnstalleerd. Als je een typenr hebt, is het relatief makkelijk om de juiste drivers op de site van DELL te vinden.
Een typenr is ook wel handig om duidelijk te krijgen of het nog de moeite waard is om tijd te investeren in deze PC. Ik heb ook weleens een klant geholpen die een oude PC van de buurman had gekregen. Stond Windows Vista op en zelfs als je de kosten voor de Windows 10 licentie niet meeneemt, was het duurder om de PC in orde te maken dan een refurbished PC te kopen. Zou zonde zijn als je meer geld uitgeeft dan nodig om een goede PC te krijgen. Verder waarvoor wil je de PC gebruiken? Niet iedere PC is geschikt om op 4k Ultra BF5 te spelen. Als je teveel onderdelen moet upgraden, is het vaak voordeliger om een goede refurbished computer te kopen die standaard aan alle requirements voldoet. Uiteindelijk stop je ook geld in een platform dat waarschijnlijk geen enkel toekomstperspectief heeft. Als je nu 100 euro investeert om de PC beter te maken, kun je niet altijd alle onderdelen meenemen. Zeker als je iemand moet inhuren om upgrades uit te voeren, wordt jouw gratis PC snel een hele dure PC die je over 1-2 jaar alsnog moet upgraden en dan moet je alle onderdelen opnieuw kopen.
[ Voor 24% gewijzigd door hoi1234 op 29-04-2021 15:59 ]
Hij kon ervoor wel met draadloze WiFi verbinden. Het is een Inspiron 580
Ik zal kijken of ik hem kan upgraden. Ik had er al over nagedacht. Zulke dingen werken met Windows 10 veel makkelijker en fijner.
Maar probleem is dat ik geen driver kan installeren omdat ik geen internet heb. Ik wil de pc gebruiken voor games een video bewerking
Ik zal kijken of ik hem kan upgraden. Ik had er al over nagedacht. Zulke dingen werken met Windows 10 veel makkelijker en fijner.
Maar probleem is dat ik geen driver kan installeren omdat ik geen internet heb. Ik wil de pc gebruiken voor games een video bewerking
Als ik heel eerlijk ben, zou ik geen tijd meer besteden aan deze PC. Voor kantoorwerk is het nog een redelijke computer als je niet zo veeleisend bent. Gamen (tenzij je RuneScape of Minecraft o.i.d. speelt) gaat je niet lukken met deze configuratie.QALD schreef op donderdag 29 april 2021 @ 16:01:
Hij kon ervoor wel met draadloze WiFi verbinden. Het is een Inspiron 580
Een i5 750 is een oud beestje en gewoon niet meer geschikt voor de allernieuwste games door het gebrek aan HT (Hyperthreading) en de 4 cores. Moderne games hebben graag 6 cores of meer. De videokaart die er nu in zit is ook onvoldoende voor gaming. Toen de PC (waarschijnlijk 11 jaar geleden) uitkwam, waren de videokaarten instapmodellen. Toen waren ze al ongeschikt voor gaming op een serieus niveau, dat wordt na 10+ jaar niet beter.
Ik denk dat je het beste een geheel nieuwe PC koopt. Om het kort samen te vatten, je moet teveel onderdelen vervangen (eigenlijk je gehele PC) om een werkend en goed geheel te krijgen. Als je nu het budget niet hebt, zou ik sparen. Dat is uiteindelijk het makkelijkst. Als je niet kunt wachten, zou je een goedkope videokaart kunnen kopen (evt. 2dehands om de kosten te drukken en vanwege de schaarste). Let dan wel even op dat je voldoende 6pins en/of 8-pins stekkers voor stroom hebt. Eventueel kun je nog je RAM-geheugen upgraden naar 8GB (DDR3, is EOL, dus niet meer te gebruiken voor een nieuw systeem en eigenlijk dus geldverspilling) en een kleine SSD kopen (Windows en programma's die op de SSD staan, werken veel responsiever). Dit raad ik echter niet aan, omdat computerkasten van DELL vaak niet geschikt zijn voor een upgrade van je videokaart en je tevens vaak de juiste stroomaansluitingen mist.
Oke bedankt. Maar weet u ook hoe ik de wifi hierop kan maken? Want daar ging het mij eigenlijk om.
Is de wifi adapter zichtbaar in windows ,staat ie ingeschakeld ,bij een laptop moet je soms de wifi adapter inschakelen in de bios.
AC of DC is hetzelfde als je er teveel van op je donder krijgt leg je toch het loodje.
https://dl.dell.com/network/R250303.exe (ethernet)QALD schreef op donderdag 29 april 2021 @ 16:49:
Oke bedankt. Maar weet u ook hoe ik de wifi hierop kan maken? Want daar ging het mij eigenlijk om.
https://dl.dell.com/network/R290807.exe (WiFi)
Aangezien je geen internet hebt, kun je op een andere PC de drivers downloaden en deze op een USB-stick zetten. Daarna kun je de drivers vanaf de USB-stick op de DELL installeren. Installeren doe je overigens door het gedownloade programma uit te voeren. Vanaf daar wijst alles zich zelf. Als je geen andere PC hebt, kun je waarschijnlijk de driver ook wel op je smartphone downloaden en anders vraag je even een kennis of je de drivers op zijn/haar computer mag downloaden.
Als je het jezelf helemaal makkelijk wilt maken en je nog de bijgeleverde DVD's hebt, kun je ook de drivers installeren vanaf de bijgeleverde DVD's. Dit zijn overigens wel sowieso verouderde versies, hoewel ik betwijfel hoe nieuw de drivers op de site van DELL zijn, gezien ze uit 2010 en 2011 stammen.
Lijkt me hier niet het probleem, gezien het eerst wel gewerkt heeft. Bovendien is er een herinstallatie gedaan en de beperkte ervaring met Windows 7 herinstalleren leert mij dat drivers handmatig geïnstalleerd moeten worden.Read schreef op donderdag 29 april 2021 @ 16:59:
Is de wifi adapter zichtbaar in windows ,staat ie ingeschakeld ,bij een laptop moet je soms de wifi adapter inschakelen in de bios.
[ Voor 70% gewijzigd door hoi1234 op 29-04-2021 17:06 ]
Pagina: 1