Ervaring verwijderen toetsen op MacBook air m1?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan1402
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 29-04-2021
Hallo, ik ben nu enige tijd in het bezit van een Macbook air M1 en heb wat drinken laten vallen over mijn toetsenbord. De toetsen voelen wat plakkerig aan en ik wil dit e.v.t. zelf fixen. Iemand al ervaring met het verwijderen/reinigen van de toetsen op een Macbook air M1? Hoe kan ik dit het beste doen of zou ik hem laten repareren? ideeën zijn welkom!

Beste antwoord (via Arjan1402 op 29-04-2021 14:56)

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Nu online

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Gewoon laten repareren, ik neem aan dat je verzekerd bent dus dan vallen de kosten wel mee. Vroeg of laat krijg je problemen als je dit nu niet goed schoon laat maken. Bij mijn weten is het toetsenbord op een macbook 1 geheel en kan dus ook alleen als 1 geheel worden verwijderd en vervangen.

[ Voor 27% gewijzigd door Icephase op 29-04-2021 14:37 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Nu online

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Gewoon laten repareren, ik neem aan dat je verzekerd bent dus dan vallen de kosten wel mee. Vroeg of laat krijg je problemen als je dit nu niet goed schoon laat maken. Bij mijn weten is het toetsenbord op een macbook 1 geheel en kan dus ook alleen als 1 geheel worden verwijderd en vervangen.

[ Voor 27% gewijzigd door Icephase op 29-04-2021 14:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Arjan1402 schreef op donderdag 29 april 2021 @ 14:30:
Hallo, ik ben nu enige tijd in het bezit van een Macbook air M1 en heb wat drinken laten vallen over mijn toetsenbord. De toetsen voelen wat plakkerig aan en ik wil dit e.v.t. zelf fixen. Iemand al ervaring met het verwijderen/reinigen van de toetsen op een Macbook air M1? Hoe kan ik dit het beste doen of zou ik hem laten repareren? ideeën zijn welkom!
Spray met IPA(Isopropyl alcohol )
oa Ewent EW5613

[ Voor 13% gewijzigd door Hackus op 29-04-2021 14:40 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweazer
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 03-07 16:10
IPA lost vziw enkel vetten op, neemt wellicht ook water mee, maar lost toch geen suiker op ????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

tweazer schreef op maandag 3 mei 2021 @ 00:53:
IPA lost vziw enkel vetten op, neemt wellicht ook water mee, maar lost toch geen suiker op ????
Het zal wel helpen want it is en blijft vloeistof. Het enige voordeel aan alcohol is dat het snel verdampt, en dus metalen delen niet de kans geeft om te corroderen.

Ik zou alleen echt nooit alcohol uit zo'n busje zomaar ergens in/onder spuiten. Als je alcohol gebruikt, gewoon een fles bij een groothandel halen met echt alleen alcohol, wat je schoonmaakt uit elkaar halen, en pas als het helemaal droog is weer in elkaar zetten.

Maar in dit geval hoop ik voor TS dat hij gewoon verzekerd is, eigen risico van de meeste extra verzekeringen is flink wat minder dan het risico dat je loopt als je het zelf oplost

[ Voor 7% gewijzigd door Oon op 03-05-2021 00:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweazer
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 03-07 16:10
Ik zou juist geen alcohol maar ipa gebruiken: in 'gewone' alcohol zit water, ipa kun je 99+% zuiver (dus zonder water) kopen, een liter bij bol kost nog geen tientje ..
Overeind staande vraag is of een ontvetter/dehumidifier zin heeft en of je gaat rommelen aan spullen met garantie. Als het beestje minder dan 90 dagen 'oud' is kun je zelfs nog applecare er voor aanschaffen...
Pagina: 1