Beste tweakers,
Na het aandachtig lezen van allerlei topics over verschillende onderwerpen heb ik mijn zinnen gezet op het zelf plaatsen van zonnepanelen. Ook de betonschans ga ik zelf maken, na het uitvoerig lezen op deze website van mede tweakers hoe zij dit voor elkaar gekregen hebben
Foto's;
\o_:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/L1KB60TW6g7ydpK56oWgpFCi.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/JltVkQusCdBH0PlyRQw9MyQi.jpg?f=fotoalbum_large)
Schaduw = > nihil, platdak 6,3mtr hoog. Geen hoge bomen / gebouwen die voor schaduwval zorgen.
Jaarverbruik => Tsja beste schatiing, i.c.m. 2 warmtepompen, 1 voor hete-lucht verwarming / koeling, 1 voor warm water, pas sinds augustus 2020 ingetrokken in de woning. Ik schat +- 9000Kwh
Huidige elektra aansluiting => Het gaat zich om een nieuwbouwwoning, dus 3x25 ampere aansluiting.
Nu dan de grote vraag, ik heb de volgende set in gedachte;
PV Panelen 22 x Ja-Solar JAM60S20 380 MR 380WP (theoretisch vermogen 8360*.9=7524 Kwh)
Omvormer Growatt 7000TL3-S 3 Fase of de 8000 TL3-S 3 Fase
Ik wil dan 2 strings aanleggen van ieder 11 panelen, echter wil ik in eerste instantie maar 1 string aanleggen van 11 panelen, om deze later uit te breiden met nog eens 11 panelen.
Wat is jullie mening / gedachte over dit?
Alvast bedankt!
_/-
Na het aandachtig lezen van allerlei topics over verschillende onderwerpen heb ik mijn zinnen gezet op het zelf plaatsen van zonnepanelen. Ook de betonschans ga ik zelf maken, na het uitvoerig lezen op deze website van mede tweakers hoe zij dit voor elkaar gekregen hebben
Foto's;
\o_
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/L1KB60TW6g7ydpK56oWgpFCi.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/JltVkQusCdBH0PlyRQw9MyQi.jpg?f=fotoalbum_large)
Schaduw = > nihil, platdak 6,3mtr hoog. Geen hoge bomen / gebouwen die voor schaduwval zorgen.
Jaarverbruik => Tsja beste schatiing, i.c.m. 2 warmtepompen, 1 voor hete-lucht verwarming / koeling, 1 voor warm water, pas sinds augustus 2020 ingetrokken in de woning. Ik schat +- 9000Kwh
Huidige elektra aansluiting => Het gaat zich om een nieuwbouwwoning, dus 3x25 ampere aansluiting.
Nu dan de grote vraag, ik heb de volgende set in gedachte;
PV Panelen 22 x Ja-Solar JAM60S20 380 MR 380WP (theoretisch vermogen 8360*.9=7524 Kwh)
Omvormer Growatt 7000TL3-S 3 Fase of de 8000 TL3-S 3 Fase
Ik wil dan 2 strings aanleggen van ieder 11 panelen, echter wil ik in eerste instantie maar 1 string aanleggen van 11 panelen, om deze later uit te breiden met nog eens 11 panelen.
Wat is jullie mening / gedachte over dit?
Alvast bedankt!
[ Voor 45% gewijzigd door ChrisBK op 29-04-2021 16:20 . Reden: Aangepast n.a.v. "Tips bij openen offerte topic zonnepanelen" ]
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/na3HWqHiAvmXHNJ1QAgd2mWX.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/ESIFWsEERoYRMMNjBQDWilOS.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/YTslUibNh2kc5f8RxsIdE0if.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/1RfxLBU5EVFOPsSmb40uze6x.png?f=fotoalbum_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/dJqhcDuivBhJv0GSP7mqWWsW.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/T0mlMCdgZH2HJ68fqEB3pbnS.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/Vnj0AlptuEO5hXC1oVevynpl.png?f=user_large)
/f/image/zKHbJYhdVxentcbL2LM5j1D6.png?f=fotoalbum_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/XiKFhJtjECOIt57GhHOIetxl.png?f=user_large)