Retourneren met DHL Express naar Duitsland

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezborger
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 00:17
Ik had via Nokia rechtsreeks een smartphone gekocht. Deze retour aangemeld bij Nokia en de verzendlabel aangereikt gekregen. Deze op de doos geplakt en afgegeven bij een DHL punt. Moet retour naar Duitsland.
Op de doos moest ook een waarschuwing van lithium batterijen (UN3481). Dit netjes gedaan.

Zojuist kreeg ik een complex instructieformulier in het Engels toegestuurd van DHL Express. Ik moet ''even'' het formulier invullen en tekenen. Hebben jullie dit wel eens eerder gehad en is dit normaal? Moeten ze niet gewoon bij Nokia zijn voor het invullen van dit formulier?

Ik vind het formulier overigens redelijk complex voor een doorsnee consument.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g2_sqSHgKo3PJkkKt6R_peGX-4c=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/gA3lTPebLjs7FnzgyODRmGfi.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lbmdKzHoFNOR_IH4yIb8LmQPKes=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/hoMDmZsygn12uFEMi0nBhu9O.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MWH9ZDWC7YKaJZKxx440pl45DYA=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/FDRbRF2eGAoqzkUnIRm9rSsb.png?f=fotoalbum_tile
Beste heer/mevrouw,

Wij hebben uw zending naar Duitsland met zendingsnummer ************ helaas nog niet kunnen doorsturen naar de ontvanger. Momenteel is de zending tegengehouden door onze gevaarlijke goederen afdeling omdat:

The shipment ESU has a lithium handling label(UN3481) that is undersized. The account is approved. Please inform and ask shipper to fill out an instruction form (IF).

In de bijlage vindt u een kopie van de vrachtbrief.

Graag ontvangen we een gedetailleerde omschrijving van de inhoud.

In de bijlage vindt u een instructieformulier (zie bijgevoegd). Geeft u op het formulier aan of het gevaarlijk goed betreft of niet en hoe wij eventueel de zending moeten aanpassen en/of wat wij met deze zending mogen doen.

Graag ontvangen wij binnen 3 werkdagen uw reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:45

InFamous

excommunicado

Dat lijkt mij inderdaad voor Nokia als zij het verzendlabel hebben aangeleverd. Ik zou deze e-mail dan ook doorsturen naar Nokia met de vraag of ze deze formulieren ingevuld willen aanleveren.

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

De officiële shipper (Nokia) zal deze moeten invullen.
De zending zal ook aan hun shipper account gekoppeld zijn bij DHL.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:07
1.A kan je al niet zijn(als simpele consument). Dus moet Nokia die invullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezborger
YakuzA schreef op donderdag 29 april 2021 @ 15:04:
De officiële shipper (Nokia) zal deze moeten invullen.
De zending zal ook aan hun shipper account gekoppeld zijn bij DHL.
Net gebeld met de klantenservice van DHL Express, maar ik kwam niet echt verder. Ik reageer nu naar maar per mail naar de back office van DHL die mij dat formulier heeft opgestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:23
De constaterende partij schrijft:
The shipment ESU has a lithium handling label(UN3481) that is undersized.
Dat is wel knap lullig. En verklaart ook waarom Amazon 10 knoopcelbatterijtjes met een gigantisch UN3481-label erop verstuurt. Zo te zien willen ze nu dat de opdrachtgever twee kantjes invult om te zeggen 'plak er dan maar een groter label op'.

Vraag me overigens ten zeerste af of dit allemaal wel nodig is. Ik heb dat label alleen op losse batterijen gezien, en even Googlen suggereert dat dit ook niet nodig nodig is voor apparatuur met ingebouwde kleine batterij (zoals een smartphone).

Maargoed, Nokia betaalt, Nokia's verantwoordelijkheid dus Nokia mag het ook oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezborger
Wat een gedoe zeg. Nu gaan ze de zending terugsturen naar mij, omdat het formulier niet op tijd is ingevuld. Moet ik er weer achteraan gaan bij Nokia.
In ieder geval de laatste keer dat ik iets rechtstreeks bij Nokia bestel.
Pagina: 1