Ik had via Nokia rechtsreeks een smartphone gekocht. Deze retour aangemeld bij Nokia en de verzendlabel aangereikt gekregen. Deze op de doos geplakt en afgegeven bij een DHL punt. Moet retour naar Duitsland.
Op de doos moest ook een waarschuwing van lithium batterijen (UN3481). Dit netjes gedaan.
Zojuist kreeg ik een complex instructieformulier in het Engels toegestuurd van DHL Express. Ik moet ''even'' het formulier invullen en tekenen. Hebben jullie dit wel eens eerder gehad en is dit normaal? Moeten ze niet gewoon bij Nokia zijn voor het invullen van dit formulier?
Ik vind het formulier overigens redelijk complex voor een doorsnee consument.
Op de doos moest ook een waarschuwing van lithium batterijen (UN3481). Dit netjes gedaan.
Zojuist kreeg ik een complex instructieformulier in het Engels toegestuurd van DHL Express. Ik moet ''even'' het formulier invullen en tekenen. Hebben jullie dit wel eens eerder gehad en is dit normaal? Moeten ze niet gewoon bij Nokia zijn voor het invullen van dit formulier?
Ik vind het formulier overigens redelijk complex voor een doorsnee consument.
![]() | ![]() | ![]() |
Beste heer/mevrouw,
Wij hebben uw zending naar Duitsland met zendingsnummer ************ helaas nog niet kunnen doorsturen naar de ontvanger. Momenteel is de zending tegengehouden door onze gevaarlijke goederen afdeling omdat:
The shipment ESU has a lithium handling label(UN3481) that is undersized. The account is approved. Please inform and ask shipper to fill out an instruction form (IF).
In de bijlage vindt u een kopie van de vrachtbrief.
Graag ontvangen we een gedetailleerde omschrijving van de inhoud.
In de bijlage vindt u een instructieformulier (zie bijgevoegd). Geeft u op het formulier aan of het gevaarlijk goed betreft of niet en hoe wij eventueel de zending moeten aanpassen en/of wat wij met deze zending mogen doen.
Graag ontvangen wij binnen 3 werkdagen uw reactie.