Dubbele browsernotificaties Firefox

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markisoke
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 24-10 16:39
Ik merk de laatste tijd dat de browsernotificaties die ik van Tweakers krijg dubbel zijn:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/YpGXhhA.png

Relevante info: Firefox 88.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 24-10 14:40

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Ik zie dat je pushnotificaties voor meerdere browsers aan hebt staan; ik gok dat de ene van chrome is en de andere van firefox.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markisoke
Ik ben op deze desktop (VM) enkel ingelogd op Firefox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Kees schreef op donderdag 29 april 2021 @ 15:14:
Ik zie dat je pushnotificaties voor meerdere browsers aan hebt staan; ik gok dat de ene van chrome is en de andere van firefox.
Die zien er verschillend uit...
markisoke schreef op donderdag 29 april 2021 @ 15:16:
Ik ben op deze desktop (VM) enkel ingelogd op Firefox.
Ingelogd zijn is dan weer niet relevant. Het is niet gekoppeld aan sessies, maar aan browsers. Dus als je in een andere browser redelijk recent ingelogd bent geweest, dan zal ie daar ook e.e.a tonen (mits je in die browser ook toestemming hebt gegeven voor push-messages).

Als je niet meerdere Firefox-browsers open hebt (bijv in die VM en in de host waar je die VM in afspeelt), dan denk ik dat er om een of andere obscure reden meerdere registraties voor 1 browser zijn gekomen. Dat hoort niet te kunnen... maar ja, blijkbaar dan toch gebeurt.

De simpelste manier om al die registraties aan onze kant op te schonen is de push-notificaties even uit te zetten en weer aan te zetten via de optie in het notificatie-menu bovenin. Dan worden ze allemaal uit onze database verwijderd (voor al je apparaten, dus ook eventueel mobiel enzo) en door het weer aan te zetten gelijk eentje aangemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markisoke
ACM schreef op donderdag 29 april 2021 @ 17:27:
[...]

Die zien er verschillend uit...

[...]

Ingelogd zijn is dan weer niet relevant. Het is niet gekoppeld aan sessies, maar aan browsers. Dus als je in een andere browser redelijk recent ingelogd bent geweest, dan zal ie daar ook e.e.a tonen (mits je in die browser ook toestemming hebt gegeven voor push-messages).

Als je niet meerdere Firefox-browsers open hebt (bijv in die VM en in de host waar je die VM in afspeelt), dan denk ik dat er om een of andere obscure reden meerdere registraties voor 1 browser zijn gekomen. Dat hoort niet te kunnen... maar ja, blijkbaar dan toch gebeurt.

De simpelste manier om al die registraties aan onze kant op te schonen is de push-notificaties even uit te zetten en weer aan te zetten via de optie in het notificatie-menu bovenin. Dan worden ze allemaal uit onze database verwijderd (voor al je apparaten, dus ook eventueel mobiel enzo) en door het weer aan te zetten gelijk eentje aangemaakt.
Als jullie dat voor mij zouden kunnen doen graag, dan kan ik voor de devices waarin ik een notificatie wil weer aanzetten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

markisoke schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 08:19:
Als jullie dat voor mij zouden kunnen doen graag, dan kan ik voor de devices waarin ik een notificatie wil weer aanzetten :)
Dat kan jij zelf makkelijker dan dat ik het kan :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s1gslGqz7qn8mchBU01CcUEX9fU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/yKfK6PHHaF6lPTC5eV5k67u5.png?f=fotoalbum_large

Simpelweg die 'toggle' op uit zetten en daarna weer op aan zou genoeg moeten zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door ACM op 30-04-2021 08:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markisoke
ACM schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 08:22:
[...]

Dat kan jij zelf makkelijker dan dat ik het kan :)

[Afbeelding]

Simpelweg die 'toggle' op uit zetten en daarna weer op aan zou genoeg moeten zijn.
Heb de knop gebruikt, en daarmee zou ik als ik jou goed begrijp dus de notificaties uitzetten bij alle browsers. Ik heb deze vervolgens weer aangezet (vooralsnog alleen op deze browser) maar krijg nu toch nog weer dubbele meldingen:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/dBnlEh8.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

markisoke schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 08:58:
Heb de knop gebruikt, en daarmee zou ik als ik jou goed begrijp dus de notificaties uitzetten bij alle browsers. Ik heb deze vervolgens weer aangezet (vooralsnog alleen op deze browser) maar krijg nu toch nog weer dubbele meldingen:

[Afbeelding]
Hmm, er staan 8 subscriptions voor jou in de database. Dus blijkbaar worden die dan toch niet uit de database verwijderd, of heb je het ook alweer met meerdere apparaten aangezet?

Maar ik gooi ze allemaal uit de database.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markisoke
ACM schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 09:02:
[...]

Hmm, er staan 8 subscriptions voor jou in de database. Dus blijkbaar worden die dan toch niet uit de database verwijderd, of heb je het ook alweer met meerdere apparaten aangezet?

Maar ik gooi ze allemaal uit de database.
Ik heb er inderdaad maar 1 aangezet, waar ik nu op werk. Tevens ontving ik de notificatie van jou 1 keer, dus het lijkt te zijn verholpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

markisoke schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 09:03:

Ik heb er inderdaad maar 1 aangezet, waar ik nu op werk. Tevens ontving ik de notificatie van jou 1 keer, dus het lijkt te zijn verholpen
Er staat er nu nog maar/weer 1 in, dus voorlopig zal het dan goed gaan :)
Pagina: 1