Over 2 maanden ga ik verhuizen naar mijn nieuwbouwhuis. Erg leuk, maar ook erg spannend, vooral omdat zowel mijn vriendin als ik 5 dagen per week thuiswerken en veel in video calls zitten en het internet dus op tijd en goed geregeld moet zijn. Daarnaast vinden de twee jongens die hier rondlopen het erg fijn als Netflix, YouTube en Disney+ zonder haperingen werken en de PlayStation lekker snel zijn updates binnen haalt.
Ik zoek een?
Volledige oplossing voor zowel bedraad internet als wifi. Waarbij op de kantoortjes gebruik gemaakt wordt van bedraad internet en het gehele huis goed wifi bereik heeft.
Wat is je budget?
Omdat ik een deel van de kosten zakelijk kan verantwoorden, denk ik aan maximaal €750 excl. BTW.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Een voorkeur voor een merk heb ik niet. Zelf heb ik gekeken naar de TP-link oplossingen. Het kunnen configureren via de cloud en de systemen die je op een wandcontactdoos kan aansluiten vind ik erg mooi.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Wat is de situatie in huis:
Ik vind de TP-Link wall oplossingen erg mooi. Helaas kom ik er achter dat de EAP235-wall (zoals onderstaand) geen ondersteuning heeft voor seamless roaming en eigenlijk echt bedoeld is voor hotelkamers. Zijn broertje (EAP225-wall) heeft geen gigabit lan verbinding, wat (denk ik) niet genoeg is voor 8K televisie doorvoer. Wel zijn het mooie apparaatjes, die werken met PoE. Met deze oplossing zou ik alle netwerkaansluitingen kunnen voorzien van een wall access point waardoor een dekkend wifi netwerk zou moeten ontstaan.
Om het netwerk te managen moet er dan een Omada Cloud Controller in het netwerk hangen (ik wil geen server hebben staan waar ik dit op moet hosten) en omdat de access points allemaal werken op PoE heb ik een switch nodig met genoeg PoE capaciteit.
Zien jullie alternatieven of betere oplossingen? Welke producten zouden jullie aanraden?
Ik zoek een?
Volledige oplossing voor zowel bedraad internet als wifi. Waarbij op de kantoortjes gebruik gemaakt wordt van bedraad internet en het gehele huis goed wifi bereik heeft.
Wat is je budget?
Omdat ik een deel van de kosten zakelijk kan verantwoorden, denk ik aan maximaal €750 excl. BTW.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Een voorkeur voor een merk heb ik niet. Zelf heb ik gekeken naar de TP-link oplossingen. Het kunnen configureren via de cloud en de systemen die je op een wandcontactdoos kan aansluiten vind ik erg mooi.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Wat is de situatie in huis:
- Er komt een glasvezel aansluiting van KPN voor internet en televisie
- We zijn met z'n 4-en en willen onafhankelijk van elkaar goed en stabiel internet
- Door de bouwer van het huis worden er al netwerkkabels getrokken naar de kantoortjes, de woonkamer en de gamekamer voor de jongens (in totaal zijn er 7 netwerkaansluitingen die mooi uit de muur komen)
- Het huis heeft een oppervlakte van 200m2 en is ongeveer 850m3
- Ik wil geen lelijke access points aan het plafond hangen
Ik vind de TP-Link wall oplossingen erg mooi. Helaas kom ik er achter dat de EAP235-wall (zoals onderstaand) geen ondersteuning heeft voor seamless roaming en eigenlijk echt bedoeld is voor hotelkamers. Zijn broertje (EAP225-wall) heeft geen gigabit lan verbinding, wat (denk ik) niet genoeg is voor 8K televisie doorvoer. Wel zijn het mooie apparaatjes, die werken met PoE. Met deze oplossing zou ik alle netwerkaansluitingen kunnen voorzien van een wall access point waardoor een dekkend wifi netwerk zou moeten ontstaan.
Om het netwerk te managen moet er dan een Omada Cloud Controller in het netwerk hangen (ik wil geen server hebben staan waar ik dit op moet hosten) en omdat de access points allemaal werken op PoE heb ik een switch nodig met genoeg PoE capaciteit.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Netwerk switches | TP-Link TL-SG2210MP | € 134,- | € 134,- |
1 | Access points | TP-Link EAP225-Wall | € 53,25 | € 53,25 |
1 | Access points | TP-Link EAP235-Wall | € 66,53 | € 66,53 |
1 | Netwerkaccessoires | TP-Link Omada Cloud Controller OC200 | € 59,95 | € 59,95 |
Zien jullie alternatieven of betere oplossingen? Welke producten zouden jullie aanraden?