3COM en WIN98SE: localhost onbereikbaar

Pagina: 1
Acties:

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-08 21:25
Ja ik heb de "utfs" gebruikt. Ik heb ook al met 3COM gebeld, maar daar kreeg ik een vage mexicaan aan de lijn die er nog minder van snapte dan ik.

Het volgende probleem:
KT7-RAID
3COM 3C905C-TX
Win98SE (US)

MXstream alcatel even op HUB
voor mensen die niet bekend zijn met mxstream:
alcatel modem = 10.0.0.138
laptop = 10.0.0.150
desktop = 10.0.0.151

Ik installeer de netwerkkaart, alles lijkt goed te zijn gegaan, maar ik kan opeens niet meer apache of iets dergelijks benaderen onder localhost. Remote adressen doen het ook niet. Dit alles vanuit internet explorer.

Pingen gaat wel goed. Zowel lokaal als van computers op internet. Ik kan ook een verbinding met mn alcatel modem maken, maar ik kan dus niet in internet explorer die lokale webserver op 10.0.0.138 zien.

Ook filetransfer via windows file-sharing kan gewoon doorgaan. Het lijkt wel een bug in internet explorer. Iemand een suggestie?

Bvd, tweakerbee

You can't have everything. Where would you put it?

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Bij dit soort vage problemen (sorrie, ik vind het vaag ;)) wil het nog wel eens helpen alle drivers eruit te knallen en opnieuw te installeren. Ik maakte niet op uit je verhaaltje of je dat al hebt geprobeert?

• tweakerbee
Sorry. Dan maar weer even een update. Omdat ik een week bezig ben geweest het kreng stabiel te krijgen voor die netwerkkaart erin ging heb ik gewoon een driveimage teruggezet na elke 'kapotte' installatie. Ik heb al de twee zogenaamd compatible drivers geprobeerd, geen van beide laat mijn inet exploder levend.

Ondertussen heb ik ook al inet exploder geupdate naar versie 5.5sp2, maar hij doet het nog steeds. |:(

:'( Iemand nog een ander ideetje? Upgraden naar ME staat wel helemaal bovenaan mijn not-verlanglijstje, dus het liefst een andere oplossing.

Amen.

• VlasBaard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06 02:02
Als je localhost (127.0.0.1) pingt en je krijgt geen antwoord, heeft dat -absoluut niets- met je netwerkkaart te maken.

Je hoort localhost te kunnen pingen als je niet eens een netwerkkaart of modem hebt (maar wel je TCP/IP stack heb geinstalleerd natuurlijk).

M.a.w. je windows is gaar. Probeer gewoon eens een reinstall ipv zo'n :r image restore.

Greetings and felicitations, children of technology - Icon in het groot

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Wat dacht je ervan om eerst eens alleen je TCP/IP stack opnieuw te installeren/configureren?
Evt in je proxy-settings (als je die gebruikt) een local zone definiëren met je 10.x.x.x adressen..

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• tweakerbee
Oke. Ik heb nu Q181599 van de "knowledge base" gehaald. Deze geeft aan hoe je DUN en TCP/IP files kunt verwijderen en reinstallen.

Kan het zijn dat die 3com m'n TCP/IP stack upfuckt? Morgen horen jullie wel weer meer, ben nu niet thuis, moet elke keer heen en weer. :P

Ook nog een trainee bij me die ook met computers wil leren werken. :) (FEUT)

Verwijderd

Ik ben die tergdwerg die mee mag. :) Jippie.

• tweakerbee
OK. Nieuwe windhoos. En het werkt.

Het is een &*^&^%$ werk maar dan heb je wel weer een werkende computer. Helaas is het een hoop gekloot met mail en programma's. Soms blijkbaar de enige oplossing.

Voor iedereen die een oplossing voor iets soortgelijks zoekt: Niet te snel opgeven, en VEEL BACKUPS MAKEN!!!

:) Happy inetter.

Pagina: 1