[vraag] Ik wil goedkoop iets kopen met bitcoin

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberdemon
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 14-09-2024
Mijn vraag
Ik koop normaal mijn bitcoins bij btcdirect en stuur ze naar 'bitcoin wallet' voor android. Dat is de naam van de wallet. Maar deze is heel duur. Wanneer ik iets wil kopen van 5 euro, komt er meer dan 2 euro transactie kosten bij. Ik heb dan gezocht naar een goedkopere wallet en gekomen op bitcoin core. Kan iemand mij zeggen of dit is wat ik nodig heb om wat bitcoins (goedkoop) te versturen?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Junia
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08:53
Er is helaas geen manier om goedkoop bitcoins te versturen. De transactie fee wordt hoger naar mate het drukker is op het netwerk, aangezien bitcoin de laatste tijd weer erg populair blijkt te zijn zorgt dit er dus ook automatisch voor dat er meer transacties worden gedaan, met als netto resultaat dat de transactie fees momenteel relatief hoog zijn.

De oplossing voor je is dus om zo min mogelijk transacties te doen over het BTC netwerk, dus ofwel opsparen en dan af en toe in bulk iets kopen en versturen, of wat waarschijnlijk nog 'goedkoper' is om rechtstreeks BTC op een exchange te kopen en daar te laten staan. In dit laatste geval kost het je geen transactie fee, enkel de aanschaf fee. Het nadeel is dan natuurlijk wel dat je BTC op een exchange staan en niet in je eigen bezit c.q. wallet staan, dus mocht de exchange ooit de benen nemen, ben je de sjaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

** Bedankt voor je input, maar is hier niet relevant **

[ Voor 156% gewijzigd door Taro op 28-04-2021 22:39 ]

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08:46
Kain_niaK schreef op woensdag 28 april 2021 @ 22:30:
Je had net zo goed kunnen Zeggen, koop doge. Niet om het een of ander, maar ik vind je reply erg kwalijk. Overduidelijk dat TS minder bekend is met de crypto wereld gezien de vraag. Maar als je dan bitcoin cash gaat lopen schillen vind ik persoonlijk not done. Zijn twee totaal ander tokens met ook echt een totaal ander vooruitzicht. Prima dat je zelf bitcoin cash helemaal de shit vind maar onwetende mensen op het verkeerde been zetten is niet zo netjes.

[ Voor 29% gewijzigd door Taro op 28-04-2021 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosaap22
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-04 23:31

bosaap22

Doing things I'm good at.

Steeds meer bedrijven bieden ook Lightning aan op Bitcoin. Dat is de second layer van Bitcoin. Wellicht dat het bedrijf waar je iets wilt kopen ook Lightning ondersteunt? Installeer de Bluewallet en zet wat van je bitcoin over naar Lightning. Dan zijn de transactiekosten zo goed als nihil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

[ Voor 93% gewijzigd door Taro op 28-04-2021 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

bosaap22 schreef op woensdag 28 april 2021 @ 22:37:
Steeds meer bedrijven bieden ook Lightning aan op Bitcoin. Dat is de second layer van Bitcoin. Wellicht dat het bedrijf waar je iets wilt kopen ook Lightning ondersteunt? Installeer de Bluewallet en zet wat van je bitcoin over naar Lightning. Dan zijn de transactiekosten zo goed als nihil.
Je kunt ook gewoon je Bitcoin by paypal kopen, dan zijn je transactie kosten ook nul en kun je meteen je Bitcoin spenderen bij alle merchants die bij paypal aangesloten zijn.

Zijn er wel iets van 10 miljoen keer meer als merchants die LN ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosaap22
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-04 23:31

bosaap22

Doing things I'm good at.

Kain_niaK schreef op woensdag 28 april 2021 @ 22:39:
[...]

Je kunt ook gewoon je Bitcoin by paypal kopen, dan zijn je transactie kosten ook nul en kun je meteen je Bitcoin spenderen bij alle merchants die bij paypal aangesloten zijn.
Je koopt geen Bitcoin bij Paypal in eigen beheer. Dat is het grote nadeel daarvan. HEt hele principe van Bitcoin is juist dat je alles in eigen beheer hebt en niemand dit van je af kan pakken. "Not your keys, not your coins". ...

Je hebt overigens wel gelijk dat Lightning nog niet goed ondersteund wordt. Is vrij nieuw en wordt langzaamaan uitgerold. Maar biedt uiteindelijk wel de oplossing van dit soort problemen waar Topicstarter nu tegenaan loopt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Bitcoin is niet echt geschikt om transacties mee te doen, langzaam en inderdaad duur. Waarom wil je iets met Bitcoin kopen?

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Binance exchange icm de creditcard een optie?

Of je zet euro's op de kaart. Of bnb, btc en nog meer muntjes.

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Bensimpel schreef op woensdag 28 april 2021 @ 23:01:
Bitcoin is niet echt geschikt om transacties mee te doen, langzaam en inderdaad duur. Waarom wil je iets met Bitcoin kopen?
normaal gebruikt men andere coins om dingen mee te kopen, Bitcoin hodl je alleen maar. Je wilt niet de volgende pizza jongen worden.

Pagina: 1