We gaan het dak van onze woning isoleren met PIR-platen, dit op advies van de aannemer. Hij heeft ons een partij PIR-platen geleverd. Na de oude isolatie (bestaande uit gebakken lucht i.c.m. piepschuim) verwijderd te hebben kijken we op het (asbest)dakbeschot;
:strip_exif()/f/image/ibeCS5s11BkptoCSoq7IoT1C.jpg?f=fotoalbum_large)
Schrik niet van de vochtplek trouwens
Dit is een oude lekkage geweest die intussen hersteld is.
Het plan wat er nu ligt is om de PIR-platen tussen de houten balklaag te bevestigen. Hier komt dan vervolgens een frame onder met panlatten waar weer gipsplaten tegenaan komen. Het enige waar ik over twijfel is of hier geen vocht- / dampwerende folie achter moet. Ik kan niet goed achterhalen of dit nu wel of niet nodig is. De aannemer gebruikt dezelfde platen om de muren van de uitbouw te isoleren en daar wordt volgens mij geen extra folie gebruikt. Het gaat om platen identiek aan onderstaande. Wat is jullie advies?
:strip_exif()/f/image/ibeCS5s11BkptoCSoq7IoT1C.jpg?f=fotoalbum_large)
Schrik niet van de vochtplek trouwens
Het plan wat er nu ligt is om de PIR-platen tussen de houten balklaag te bevestigen. Hier komt dan vervolgens een frame onder met panlatten waar weer gipsplaten tegenaan komen. Het enige waar ik over twijfel is of hier geen vocht- / dampwerende folie achter moet. Ik kan niet goed achterhalen of dit nu wel of niet nodig is. De aannemer gebruikt dezelfde platen om de muren van de uitbouw te isoleren en daar wordt volgens mij geen extra folie gebruikt. Het gaat om platen identiek aan onderstaande. Wat is jullie advies?
:strip_exif()/f/image/0qKG9XYvixzFTk7PrRgAjjeP.jpg?f=fotoalbum_large)