Linda's uiensoep
125g boter
1 kilo grote uien in ringen
1el tijm blaadjes
2el bloem
3l runder bouillon
Geraspte kaas
125g boter
1 kilo grote uien in ringen
1el tijm blaadjes
2el bloem
3l runder bouillon
Geraspte kaas
1. Het is een webcam. Die zijn nooit goede kwaliteit.
2. 720p is een lage resolutie, gecombineerd met dat het een webcam is = slechte kwaliteit.
3. Te dichtbij gehouden, waardoor 'ie niet goed kan focusen?
2. 720p is een lage resolutie, gecombineerd met dat het een webcam is = slechte kwaliteit.
3. Te dichtbij gehouden, waardoor 'ie niet goed kan focusen?
The devil is in the details.
Focus afstand is waarschijnlijk nog verder weg. Maar verder blijft het een webcam die bijna 11(!) jaar oud is, en een lage resolutie (lees: slechte kwaliteit) heeft. Dus je moet er geen foto's mee willen maken.
Wat is dan wel een aanrader volgens jouw? Niet te duur.
Om foto's mee te maken? Geen enkele. Webcams zijn niet bedoeld voor foto's, maar voor videogesprekken.
O, zijn er ook PC camera's voor foto's dan? Want dat zoek ik eigenlijk.
Wat wil je precies doen dan?
Een webcam werkt niet lekker om foto's mee te maken. Daarvoor kun je beter gewoon een camera kopen, of je telefoon pakken.
Een webcam werkt niet lekker om foto's mee te maken. Daarvoor kun je beter gewoon een camera kopen, of je telefoon pakken.
Nee. Een losse compactcamera, of je telefoon is waarschijnlijk 10 tot 100x beter dan welke webcam dan ook.theoneandonly4 schreef op woensdag 28 april 2021 @ 18:32:
O, zijn er ook PC camera's voor foto's dan? Want dat zoek ik eigenlijk.
Ik wil foto's maken die rechtstreeks op de PC komen, dat gaat niet via smartphone. Dan moet ik weer met kabel of via dropbox, wetransfer etc overzetten.Hahn schreef op woensdag 28 april 2021 @ 18:33:
[...]
Nee. Een losse compactcamera, of je telefoon is waarschijnlijk 10 tot 100x beter dan welke webcam dan ook.
Gebruik bijvoorbeeld Google Photos, en dan staat het binnen een paar seconden ook op je computer.theoneandonly4 schreef op woensdag 28 april 2021 @ 18:36:
[...]
Ik wil foto's maken die rechtstreeks op de PC komen, dat gaat niet via smartphone. Dan moet ik weer met kabel of via dropbox, wetransfer etc overzetten.
En verder zal je keuzes moeten maken. Of slechte kwaliteit met een webcam, of iets meer moeite moeten doen voor veel betere foto's.
Maar je kunt toch een van de vele diensten instellen op je telefoon die automatisch het spul synchroniseert met een directory op je computer. Is 1 keer configgen, en heb je fatsoenlijke foto's
Een andere optie is gewoon een losse camera kopen, USB kabel eraan hangen en gebruik maken van tethered shooting.
Tenzij je natuurlijk geen ruk geeft om de kwaliteit, dan kun j ook gewoon een webcammetje pakken.
Een andere optie is gewoon een losse camera kopen, USB kabel eraan hangen en gebruik maken van tethered shooting.
Tenzij je natuurlijk geen ruk geeft om de kwaliteit, dan kun j ook gewoon een webcammetje pakken.
Precies dit.TERW_DAN schreef op woensdag 28 april 2021 @ 18:38:
@theoneandonly4 kan je eens meer vertellen over waar je het voor gaat gebruiken en wat voor budget je hebt?
Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
Een webcam zit ook aan een kabeltjetheoneandonly4 schreef op woensdag 28 april 2021 @ 18:36:
[...]
Ik wil foto's maken die rechtstreeks op de PC komen, dat gaat niet via smartphone. Dan moet ik weer met kabel of via dropbox, wetransfer etc overzetten.

Gewoon lekker je telefoon pakken, synchronisatie aanzetten (kan je googelen) in dropbox, gdrive, onedrive of andere service. Je maakt een foto. Even je dropbox openen, foto wordt gesynct met je pc, map in pc openen en viola, je foto staat er. Veel makkelijker gaat het niet worden.
Met een kabel kan het ook, windows opent dan vaak direct je mappen op je telefoon. Juiste map zoeken en je hebt direct je foto's.
Wat jij wil is echt de meest rare manier om een foto te maken en die op je pc te krijgen. Enkel een foto afdrukken en scannen is omslachtiger.
Ik wist ook niet dat de kwaliteit van een webcam blijkbaar zo ruk is, als ikn dat geweten had had ik er geen gekocht. Ik ga hem nu retour doen, waardeloos ding!
Het hangt er vanaf. Ik heb een C270HD en een C925e. Even getest met een brief van de bank, de foto met de C270HD is inderdaad vaag, maar met de C925e (die 2x zo duur is, maar veel betere camera) is goed te lezen.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Het ding is niet waardeloos, je gebruikt 'm verkeerd.theoneandonly4 schreef op woensdag 28 april 2021 @ 18:51:
Ik wist ook niet dat de kwaliteit van een webcam blijkbaar zo ruk is, als ikn dat geweten had had ik er geen gekocht. Ik ga hem nu retour doen, waardeloos ding!
Webcams zijn niet gemaakt om van zo dichtbij foto's te nemen. Die zijn gemaakt om video te doen, mogelijk met een compressie om de stream klein te houden wat resulteert in prima beeld voor videocalls, maar kwaliteit als je van dichtbij wil focussen.
Dus als je iets nieuws gaat halen, let dan op je eisen, want anders loop je weer tegen hetzelfde probleem aan. Pak iets met een fatsoenlijke sensor, die ook met weinig licht nog een fatsoenlijke foto kan maken.
Daarnaast komt de webcam ook nog eens uit 2010. Als je een moderne 1080p of zelfs 4k webcam gebruikt ga je significant betere resultaten krijgen.TERW_DAN schreef op donderdag 29 april 2021 @ 08:49:
[...]
Het ding is niet waardeloos, je gebruikt 'm verkeerd.
Webcams zijn niet gemaakt om van zo dichtbij foto's te nemen. Die zijn gemaakt om video te doen, mogelijk met een compressie om de stream klein te houden wat resulteert in prima beeld voor videocalls, maar kwaliteit als je van dichtbij wil focussen.
Dus als je iets nieuws gaat halen, let dan op je eisen, want anders loop je weer tegen hetzelfde probleem aan. Pak iets met een fatsoenlijke sensor, die ook met weinig licht nog een fatsoenlijke foto kan maken.
Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
Lijkt er gewoon op dat er geen autofocus zit op zo'n oud ding en dat ze een redelijke schatting heb gemaakt 'hoe-ver-een-mens-zit-van-de-webcam' en hem daar op hebben gefixed.
Er past niet eens een piano in mijn suzuki alto, wat een waardeloos ding.theoneandonly4 schreef op woensdag 28 april 2021 @ 18:51:

Je gebruikt iets waar het niet voor gemaakt is, vind je het nou echt zo vreemd dat je een waardeloos resultaat krijgt?
Ik heb dezelfde webcam liggen met precies hetzelfde resultaat.
Ik heb nu een pricewatch: Foscam W21 en daarop is het iets beter, maar ook van zo dichtbij niet. Heb een pricewatch: Lenovo 500 FHD webcam besteld waarvan ik weet dat het een stuk beter is, maar ook die zal zo dichtbij niet helemaal scherp zijn, want de meeste webcams hebben geen echte focus
Ik heb nu een pricewatch: Foscam W21 en daarop is het iets beter, maar ook van zo dichtbij niet. Heb een pricewatch: Lenovo 500 FHD webcam besteld waarvan ik weet dat het een stuk beter is, maar ook die zal zo dichtbij niet helemaal scherp zijn, want de meeste webcams hebben geen echte focus
Beste kwaliteit is wat een logitech brio. Veel SLRs zijn in staat om foto’s te majen en meteen via isb door te geven met betere sensoren, lenzen, autofocus en ruisreductie
Pagina: 1