Iemand ervaring met Formuler GTV AndroidTV

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slb
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-04 18:20

slb

Bwoah......

Topicstarter
Heeft iemand ervaring met de Formuler GTV STB? (typo in het topic-onderwerp)

In mijn zoektocht naar een AndroidTV/IPTV mediaspelertje kwam ik de Formuler GTV tegen.

Ben benieuwd of er al iemand hier praktijkervaring met deze box heeft, liefst icm een 4k TV.
Hij ondersteunt o.a. H.265, VP9, ​​4K @ 60fps en Widevine L1,L3

[ Voor 92% gewijzigd door slb op 28-04-2021 17:16 . Reden: pressed enter too soon ]

prompt $p $g

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 13:19
misschien even je vraag neezetten, inclusief welke hardware en wat je al geprobeerd hebt.

ik hoor van veel mensen dat ze een mi box gebruiken, wat is de reden dat je liever deze specifiek wilt ?
(of de albekende chromecast)

[ Voor 45% gewijzigd door 99ruud99 op 28-04-2021 17:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

slb schreef op woensdag 28 april 2021 @ 17:07:
Heeft iemand ervaring met de Formuler GTV STB? (typo in het topic-onderwerp)

[knip]
:w hardware-lover in "mediaspeler voor 4K HDR"

mogelijk inmiddels weer ietsje achterhaald, maar de laatste keer dat ik hem bijgewerkt heb was het niet werkelijk heel veel anders. Er is een APK waarbij Netflix in HD mogelijk is, maar het blijft behelpen. Heb je Netflix niet nodig, dan is dit geen issue vanzelfsprekend. Voor alle duidelijkheid, de GTV heeft geen Netflix certificering.

Wat zijn je plannen met deze (of andere) speler?

[ Voor 41% gewijzigd door hardware-lover op 13-01-2022 15:16 . Reden: Op dit moment is er geen werkende Netflix APK beschikbaar voor de GTV ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slb

slb

Bwoah......

Topicstarter
Wil hem vooral gebruiken voor YouTube en IPTV (MyTV Online2). TNX voor de verwijzing naar je ervaring (kwam niet naar voren bij een zoekopdracht) _/-\o_
99ruud99 schreef op woensdag 28 april 2021 @ 17:09:
misschien even je vraag neezetten, inclusief welke hardware en wat je al geprobeerd hebt.

ik hoor van veel mensen dat ze een mi box gebruiken, wat is de reden dat je liever deze specifiek wilt ?
(of de albekende chromecast)
Kennis van me was erg te spreken over de Formuler Z8. De GTV schijnt wat krachtiger hardware te hebben en AndroidTV te draaien ipv AOSP.

Voor Netflix en Amazon zitten er al goed werkende apps op mijn TV's (LG C9 en E6V), maar de bediening YouTube werkt niet zo prettig en IPTV wil nog wel eens haperen en audio problemen geven.

Volgens mij zit er ook een BlueTooth afstandbediening bij zodat ik de box makkelijk uit het zicht kan plaatsen.

[ Voor 13% gewijzigd door slb op 29-04-2021 00:04 ]

prompt $p $g

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 13:19
Maar dan zou een Chromecast toch ook goed zijn of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slb

slb

Bwoah......

Topicstarter
Ik heb een Chromecast, maar geen idee hoe je daarmee IPTV zou kunnen bekijken.

prompt $p $g

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slb

slb

Bwoah......

Topicstarter
Heb hem inmiddels in gebruik genomen, moet zeggen dat het uit de kunst werkt.
IPTV met portal (+ gebruikersnaam/wachtwoord) zapt heel snel (sneller dan mijn tv met CI-module).
AndroidTV, ingebouwde Chromecast en (deels) programmeerbare afstandbediening.

Heb wel een tip:
Tijdens de installatie een (draadloos) toetsenbord aansluiten, werkt een stuk makkelijker.

prompt $p $g

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambussem
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 12-01-2022
kun je hier ieder willekeurige toetsenbord op aansluiten of alleen mini toetsenborden en kun je ook een muis op aansluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09:14
brambussem schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 06:24:
kun je hier ieder willekeurige toetsenbord op aansluiten of alleen mini toetsenborden en kun je ook een muis op aansluiten
elk usb of bt apparaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slb

slb

Bwoah......

Topicstarter
Inderdaad, elk USB apparaat dat ik aangesloten heb werkte direct. Heb er nu standaard een Logitech K400 aan hangen. Bediening met de afstandbediening is overigens zeer goed, maar een echt toetsenbord is toch net wat fijner tikken dan lettertje voor lettertje op een schermtoetsenbord.

De Formuler GTV heeft bij mij een Intel NUC die als HTPC functioneerde en een Chromecast vervangen. Ik heb meerdere 'standaard' apps in gebruik zoals F1TV, en voor Youtube (zonder reclame) gebruik ik SmartTubeNext. Ik draaide eerst de beta versie maar die had zo'n beetje elke dag een update dus gebruik nu de stable.

Inmiddels heb ik 3 GTV's in gebruik.

prompt $p $g

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kardox
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 29-04 20:07
Kan iemand bevestigen dat je Film1 app kan op Formuler GTV installeren? En Prime kan ondertussen wel HDR weergeven?

[ Voor 23% gewijzigd door kardox op 10-02-2022 21:36 ]

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

kardox schreef op maandag 7 februari 2022 @ 23:53:
Kan iemand bevestigen dat je Film1 app kan op Formuler Z GTV installeren? En Prime kan ondertussen wel HDR weergeven?
Je haalt 2 nu verschillende apparaten aan? Betreft het nu een "Z" of daadwerkelijk de GTV?

Testing, one, two ...

• kardox
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 29-04 20:07
hardware-lover schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 12:39:
[...]

Je haalt 2 nu verschillende apparaten aan? Betreft het nu een "Z" of daadwerkelijk de GTV?
My bad, aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

kardox schreef op maandag 7 februari 2022 @ 23:53:
Kan iemand bevestigen dat je Film1 app kan op Formuler GTV installeren? En Prime kan ondertussen wel HDR weergeven?
De Film1 app bestaat en werkt. Prime Video en HDR deed het ook (Formuler hangt hier niet meer aan een HDR scherm). Het probleem bij Prime Video is dat het HDR label soms onterecht is toegevoegd aan het beschikbare media, dat zet gebruikers op het verkeerde been. De recente Reacher heeft het iig wel (al lijkt HDR er niet veel positiefs aan te te voegen).

Testing, one, two ...

Pagina: 1