Text box logging

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basjuuhhh
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 09:53
Mijn vraag

Ik heb een systeem draaien waarop Ifix draait. Ifix heeft een script modus waarin je in Visual basic wat kunt scripten. Nu heb ik visueel op Ifix (SCADA) een invul veld gemaakt waar gebruiks een naam moeten invullen als ze iets goedkeuren. Ik wil echter alleen dat textveld loggen naar (het liefst) een notepad bestand zodat ik kan terugkijken wie wat goedkeurt. Mag dit, en hoe kan ik dit het best aanpakken in VB 6.5?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Visual basic 6.5

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Op internet zie ik wat stukjes code maar ik kom niet echt verder of het uberhaupt kan/mag.

Beste antwoord (via basjuuhhh op 19-05-2021 18:15)

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-05 08:46

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

basjuuhhh schreef op woensdag 28 april 2021 @ 13:52:
Visual basic 6.5
Die bestaat niet. Er is hooguit een VB6 met Service Pack 5 (van 2007; er is een "recente" SP6 overigens uit 2012).
Op internet zie ik wat stukjes code maar ik kom niet echt verder
Nou, laat eens wat code zien dan. En welke foutmelding(en) kreeg je, wat heb je geprobeerd/gezocht om die op te lossen? Wat werkt(e) er niet?
Naar een textfile schrijven in VB6 is toch echt wel vrij eenvoudig...
Zonder dat je meer vertelt over wat je doet kunnen wij dat natuurlijk ook niet in onze glazen bol zien. Maar ik denk dat dat sowieso iets is dat je met je chef of iemand op je werk moet bespreken en niet met ons.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22-05 13:00

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Tja, dit heeft (ondanks dat het over SCADA/ OT gaat) toch verder weining met Professional Networking & Servers te maken. Ik zal het topic even naar Softwareontwikkeling verplaatsen.

In VB is het wegschrijven van tekst naar een textbestand op zich niet moeilijk, maar je moet wel weten hoe het element heet waar de tekst in staat. Wat heb je al geprobeerd qua code?

[ Voor 5% gewijzigd door Equator op 28-04-2021 19:25 ]

Ik zoek nog een engineer met affiniteit voor Security in de regio Breda. Kennis van Linux, Endpoint Security is een pré. Interesse, neem contact met me op via DM.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• RobIII

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Visual basic 6.5
Die bestaat niet. Er is hooguit een VB6 met Service Pack 5 (van 2007; er is een "recente" SP6 overigens uit 2012).
Op internet zie ik wat stukjes code maar ik kom niet echt verder
Nou, laat eens wat code zien dan. En welke foutmelding(en) kreeg je, wat heb je geprobeerd/gezocht om die op te lossen? Wat werkt(e) er niet?
Naar een textfile schrijven in VB6 is toch echt wel vrij eenvoudig...
Zonder dat je meer vertelt over wat je doet kunnen wij dat natuurlijk ook niet in onze glazen bol zien. Maar ik denk dat dat sowieso iets is dat je met je chef of iemand op je werk moet bespreken en niet met ons.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basjuuhhh
Excuses voor de late reactie.
Ik dacht weer eens te moeilijk en is inmiddels al gefixt. Eerst nadenken dan pas vragen stellen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

basjuuhhh schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 18:15:
Ik dacht weer eens te moeilijk en is inmiddels al gefixt. Eerst nadenken dan pas vragen stellen :D
Het wordt altijd wel op prijs gesteld als je je oplossing ook even post ;)

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basjuuhhh
Als ik morgen op het werk ben zal ik het e.e.a posten :)
Pagina: 1