Sinds enige tijd heb ik problemen met browsen en ook bijv. met het uppdaten van de dockercontainers m.b.v. Watchtower.
Voer ik een tracert uit, krijg ik ook meteen resultaat en ook pingen naar een url buiten het eigen netwerk levert geen probleem op.
Ik zie in de WIFI-metrics regelmatig:
- High DNS latency for Client xyz
- High TCP latency for Client
Dus ik ben op zoek naar waar ik moet zoeken en hoe ik kan achterhalen waar de vertraging optreedt?
Relevante software en hardware die ik gebruik:
Primair DNS is domain controller met als forwarder PiHole op mijn Synology NAS, maar ik merk geen verschil als ik pihole er tussenuit haal of juist alleen als DNS instel of helemaal geen intern DNS instel.
In PiHole heb ik ingesteld de OpenDNS en de XS4ALL DNS-servers.
Dus het lijkt mij geen DNS probleem, maar een netwerk probleem? Correct?
Ik heb sinds kort de connectie met de Fritzbox naar PPPoE omgezet, maar dat bracht geen verbetering.
Voer ik nslookup uit krijg ik direct antwoord.Reason: Get "https://index.docker.io/v2/": dial tcp: lookup index.docker.io on 192.168.2.80:53: read udp 172.17.0.5:58374->192.168.2.80:53: i/o timeout Unable to update container "/yPAIhAZyvNlZRBsZaAHegYugmvkpbEcY": Error response from daemon: Get https://registry-1.docker.io/v2/: dial tcp: lookup registry-1.docker.io on 192.168.2.80:53: read udp 192.168.2.73:59947->192.168.2.80:53: i/o timeout. Proceeding to next.
>nslookup tweakers.net Server: michelle.simm.local Address: 192.168.2.80 Non-authoritative answer: Name: tweakers.net Addresses: 2001:9a8:0:e:1337:0:80:2 213.239.154.30
Voer ik een tracert uit, krijg ik ook meteen resultaat en ook pingen naar een url buiten het eigen netwerk levert geen probleem op.
Ik zie in de WIFI-metrics regelmatig:
- High DNS latency for Client xyz
- High TCP latency for Client
Dus ik ben op zoek naar waar ik moet zoeken en hoe ik kan achterhalen waar de vertraging optreedt?
Relevante software en hardware die ik gebruik:
- Draytek V2927 router verbonden met:
- Fritzbox 7581 (middels PPPoE)
- Ziggo router (in bridge mode)
- Ubiquity netwerk (8-, 16- en 24 poorts switch en AP Light)
Primair DNS is domain controller met als forwarder PiHole op mijn Synology NAS, maar ik merk geen verschil als ik pihole er tussenuit haal of juist alleen als DNS instel of helemaal geen intern DNS instel.
In PiHole heb ik ingesteld de OpenDNS en de XS4ALL DNS-servers.
Dus het lijkt mij geen DNS probleem, maar een netwerk probleem? Correct?
Ik heb sinds kort de connectie met de Fritzbox naar PPPoE omgezet, maar dat bracht geen verbetering.