Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamoudi1995
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23-09-2024
Goedendag medetweakers,

Sinds gisteren heb ik een Apple pencil 1e generatie in huis. Het is tweede hands. Gisteren heb ik geprobeerde te verbinden met mijn iPad 8 9 (iOS 14.4 en iOS 14.5). Ik kreeg een melding met "pair", dat heb ik dus gedaan. Vervolgens kreeg ik dat ik scribble kan testen (pencil deed niets). Na deze melding zag ik dat mijn pencil slechts 3% heeft.

Dat kan niet kloppen, ik heb hem 40 minuten opgeladen via de oplaadkabel USB. Maar na elke 5 seconden viel de verbinding weg en toen werd hij weer verbonden na 5 seconden. Zo gaat het maar door (uiteindelijk 100%), maar nog steeds viel hij constant uit. Batterij probleem? De verkoper zei dat hij een lange tijd niet had gebruikt.

Iemand dezelfde ervaring?
Ik heb ontkoppeld en gekoppeld, maar hetzelfde resultaat. Ook heb ik mijn iPad herstart. Niets hielp?

Hamoudi95

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Je zou het toch bij de verkoper testen ?
Heb je wel originele en heb je iPad 2018, of welke heb je nu ?
(8-9 schrijf je)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamoudi1995
@Hackus Hij had al van te voren gezegd dat hij lang niet gebruikt heeft, waardoor het misschien niet zou doen. Ik heb het niet getest bij de verkoper.
Het is inderdaad een originele Apple pencil. Ik heb de iPad 8 (2020). Dit is de "normale" iPad, dus niet de Air 4 of iPad pro (2020).

Hamoudi95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Hamoudi1995 schreef op woensdag 28 april 2021 @ 13:28:
@Hackus Hij had al van te voren gezegd dat hij lang niet gebruikt heeft, waardoor het misschien niet zou doen. Ik heb het niet getest bij de verkoper.
Het is inderdaad een originele Apple pencil. Ik heb de iPad 8 (2020). Dit is de "normale" iPad, dus niet de Air 4 of iPad pro (2020).
Laat het eens langer opladen

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamoudi1995
@Hackus Dat is goed, ik zal hem nu langer opladen via de USB. Maar hoe weet ik eigenlijk of hij daadwerkelijk oplaadt?

Ik heb de pencil "vergeten", eens zien of hij dan gaat werken?

Hamoudi95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamoudi1995
Hackus schreef op woensdag 28 april 2021 @ 13:32:
[...]

Laat het eens langer opladen
Hij werkt nog steeds niet, heb hem bijna 4 uur aan de lader gehouden. Er stond voor paar seconden: pair. Toen viel hij uit. Ik ging naar instellingen en dan naar info. “Apple pencil” valt om 5 seconden weg…

Hamoudi95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:26
Hamoudi1995 schreef op woensdag 28 april 2021 @ 15:53:
[...]

Hij werkt nog steeds niet, heb hem bijna 4 uur aan de lader gehouden. Er stond voor paar seconden: pair. Toen viel hij uit. Ik ging naar instellingen en dan naar info. “Apple pencil” valt om 5 seconden weg…
Waarschijnlijk is de accu te diep ontladen en daardoor kapot. De accu is niet vervangbaar dus daarmee is de pencil defect wel vervangt Apple de Pencil als zij ook zien dat de accu het probleem is voor €29:

https://support.apple.com/nl-nl/ipad/repair/service

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamoudi1995
@Pendora Dus dit is de enige oplossing?
Zijn er ook andere officiële Apple resellers die voor een lagere prijs aanbieden? Zoals: Coolblue of MicroFix?

Dus om te voorkomen dat de batterij kapot gaat, moet het altijd boven de 15% opgeladen worden, zodat het niet kapot gaat?

Hamoudi95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:26
Hamoudi1995 schreef op woensdag 28 april 2021 @ 16:01:
@Pendora Dus dit is de enige oplossing?
Zijn er ook andere officiële Apple resellers die voor een lagere prijs aanbieden? Zoals: Coolblue of MicroFix?

Dus om te voorkomen dat de batterij kapot gaat, moet het altijd boven de 15% opgeladen worden, zodat het niet kapot gaat?
De Pencil kan niet worden opgemaakt. Is verlijmd.

Nou ja niet altijd. Wel als je de pen (of welk willekeurig apparaat met een Li-ion batterij) voor langere tijd niet gaat gebruiken.
In principe is de 0% die wij zien, niet 0%. Er is rest spanning juist om de accu te beschermen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Dat is het risico van een 6j oud product wat nooit/ amper eerder is opgeladen. test zelf eens met oa 3U Tools of je kunt uitlezen hoe vaak die is opgeladen. misschien wist verkoper wel dat het ding niet goed was, daarom is er ook gezegd uittesten door @Sluw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 13-06 20:25
Dit begrijp ik niet echt, je vraagt waar je op moet letten, je krijgt wat tips en doet er niets mee. Een tweedehands product testen (gebruikt of niet) zou ik echt als eerste doen omdat je geen garantie hebt. Weet jij veel wat er mee gebeurd is. Natuurlijk ga je er bij een ongebruikt product van uit dat deze het doet maar wat als... Een paar jaar niet opladen is inderdaad heel slecht voor een batterij, mijn 1e gen apple pencil is in een paar minuten 50% vol. Ik zou eerst bij de verkoper aankaarten, misschien is het een aardig persoon, anders zou ik ook proberen de pencil bij Apple te laten vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamoudi1995
Pendora schreef op woensdag 28 april 2021 @ 16:07:
[...]

Nou ja niet altijd. Wel als je de pen (of welk willekeurig apparaat met een Li-ion batterij) voor langere tijd niet gaat gebruiken.
In principe is de 0% die wij zien, niet 0%. Er is rest spanning juist om de accu te beschermen.
Ik ga een keer langs de Apple store. Blijf het vreemd vinden dat er geen slaapfunctie is ingebouwd…goedkopere merken bieden dat wel aan.

https://support.apple.com/nl-nl/ipad/repair/service

Hamoudi95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Heb dit wel eens vaker gezien als de pencil werd opgeladen met een kabel en het koppelstukje. Heb je geprobeerd hem gewoon een uurtje in de/een iPad te houden?

[ Voor 6% gewijzigd door Donstil op 02-05-2021 11:31 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greldinard
  • Registratie: Mei 2019
  • Nu online
Ik had een Apple pencil 1ste generatie 2,5 jaar ongebruikt nieuw in de verpakking liggen (gekocht in combinatie met de ipad pro 12.9 inch 2de generatie. Had hem aangeschaft met het idee, dat als ik die pencil nodig had, ik hem al vast had liggen. Toen ik de doos eindelijk een keer opende na meer dan 2 jaar, was hij dood. Buiten garantie, reparatie was volgens Amac >60 euro, dus je kan dan beter gewoon een nieuwe kopen voor 99 euro.
Collega van me heeft hetzelfde verhaal. Hij had hem ook nieuw aangeschaft in een bundle met het idee dat het ooit misschien wel handig zou zijn. Toen hij de zijne testte nadat ik het hem vertelde, bleek zijn pencil ook dood. Ook buiten garantie.
Volgens mij zijn die eerste generatie pencils nogal berucht. Als je ze een tijdje niet gebruikt (een paar maanden), begeeft de batterij het definitief, en die is dus niet goedkoop te vervangen.
Meestal blijven dingen heel als je ze niet gebruikt, en gaat het stuk tijdens gebruik. Bij de Apple pencil 1ste generatie is het dus net andersom.
Niet alles van Apple is helaas een succesverhaal..

edit: las net via een link ergens hierboven dat een batterijvervanging €29 is en niet >60. Verkeerd voorgelicht bij Amac :-( Dus misschien toch maar laten repareren.

[ Voor 7% gewijzigd door Greldinard op 05-05-2021 20:45 . Reden: omjuiste informatie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamoudi1995
Pendora schreef op woensdag 28 april 2021 @ 16:07:
[...]

Zojuist is de pencil vervangen door Apple, heb wel voor betaald.

Hamoudi95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Hamoudi1995 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 09:30:
[...]

Zojuist is de pencil vervangen door Apple, heb wel voor betaald.
Volle Mep ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hamoudi1995
Nee, ik heb 40 euro voor betaald, wat betekent dat ik eigenlijk gezamenlijk ver onder de verkoopprijs kon kopen. Dus vind het erg fijn :)

Hamoudi95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamoudi1995
Sluw schreef op woensdag 28 april 2021 @ 16:19:
Dit begrijp ik niet echt, je vraagt waar je op moet letten, je krijgt wat tips en doet er niets mee. Een tweedehands product testen (gebruikt of niet) zou ik echt als eerste doen omdat je geen garantie hebt. Weet jij veel wat er mee gebeurd is. Natuurlijk ga je er bij een ongebruikt product van uit dat deze het doet maar wat als... Een paar jaar niet opladen is inderdaad heel slecht voor een batterij, mijn 1e gen apple pencil is in een paar minuten 50% vol. Ik zou eerst bij de verkoper aankaarten, misschien is het een aardig persoon, anders zou ik ook proberen de pencil bij Apple te laten vervangen.
Ik snap het, maar het belangrijkste is dat ik een vervangend product heb ontvangen, dus mijn pen doet het! ;)

Hamoudi95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamoudi1995
Donstil schreef op zondag 2 mei 2021 @ 11:30:
Heb dit wel eens vaker gezien als de pencil werd opgeladen met een kabel en het koppelstukje. Heb je geprobeerd hem gewoon een uurtje in de/een iPad te houden?
Ja zeker, ik heb het koppelstukje gebruikt om op te laden, aantal keren voor aantal uren. Er was geen resultaat.

Hamoudi95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamoudi1995
Greldinard schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 20:15:
Ik had een Apple pencil 1ste generatie 2,5 jaar ongebruikt nieuw in de verpakking liggen (gekocht in combinatie met de ipad pro 12.9 inch 2de generatie. Had hem aangeschaft met het idee, dat als ik die pencil nodig had, ik hem al vast had liggen. Toen ik de doos eindelijk een keer opende na meer dan 2 jaar, was hij dood. Buiten garantie, reparatie was volgens Amac >60 euro, dus je kan dan beter gewoon een nieuwe kopen voor 99 euro.
Collega van me heeft hetzelfde verhaal. Hij had hem ook nieuw aangeschaft in een bundle met het idee dat het ooit misschien wel handig zou zijn. Toen hij de zijne testte nadat ik het hem vertelde, bleek zijn pencil ook dood. Ook buiten garantie.
Volgens mij zijn die eerste generatie pencils nogal berucht. Als je ze een tijdje niet gebruikt (een paar maanden), begeeft de batterij het definitief, en die is dus niet goedkoop te vervangen.
Meestal blijven dingen heel als je ze niet gebruikt, en gaat het stuk tijdens gebruik. Bij de Apple pencil 1ste generatie is het dus net andersom.
Niet alles van Apple is helaas een succesverhaal..

edit: las net via een link ergens hierboven dat een batterijvervanging €29 is en niet >60. Verkeerd voorgelicht bij Amac :-( Dus misschien toch maar laten repareren.
Ik zou idd aanraden om te vervangen, de kans is groot dat je zoals ik een vervangend product ontvangt. Apple pencil repareren is een “meesterwerk”. Verzenden kost je ruim 12 euro.

Hamoudi95

Pagina: 1