Simpele stereo versterker met streaming functies

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 09-06 14:10
Goedemiddag,

Vanwege een verhuizing van mijn kantoortje naar een andere verdieping kan ik geen gebruik meer maken van de muziek set in de woonkamer. Daar heb ik momenteel een Pioneer VSC 1131 staan welke de nodige streaming functies heeft.

Ik heb nog twee speakers staan welke ik in het nieuwe kantoortje wil gaan plaatsen, en daar dient natuurlijk een versterker bij om er geluid uit te krijgen. Ik ben op zoek naar een simpele versterker waarop in ieder geval Google Cast aanwezig is, en als het kan spotify connect.

In mijn zoektocht ben ik de Cyrus one Cast tegen gekomen welke gewoonweg perfect is, maar veel te duur voor het doel (1500 euro)

Wat is je budget?
Ik wil toch wel onder de 300 euro blijven, hoe goedkoper hoe beter. Het is echt voor muziek onder het werken en als ik in de tuin zit (kantoortje heeft een deur naar de tuin).

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Muziek te streamen via tunein, spotify met name.

Wat heb je zelf al gevonden?
Zoals hierboven al gezegd de Cyrus one Cast maar deze is veel te duur. Er zijn simpele versterkers zoals de Skytronic AV360 maar deze werken allemaal op bluetooth en dat wil ik vermijden als het even kan. Ik zoek echt iets met minimaal Google cast ingebouwd.

Misschien zoek ik niet goed maar ik krijg naast die Cyrus one Cast geen goed alternatief gevonden.

Wie heeft de gouden tip voor mij?

Er dienen twee speakers op aangesloten te worden.

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master_beuner
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-06 13:42
Als iemand die al jaren naar Yamaha versterkers luistert. Ik kan je de Yamaha WXA-50 adviseren. Hij is misschien boven je budget. Maar er zit echt heel veel op qua streamen en radio functies. Ik zou er zeker even naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel
master_beuner schreef op woensdag 28 april 2021 @ 11:57:
Als iemand die al jaren naar Yamaha versterkers luistert. Ik kan je de Yamaha WXA-50 adviseren. Hij is misschien boven je budget. Maar er zit echt heel veel op qua streamen en radio functies. Ik zou er zeker even naar kijken.
Ik sta altijd open voor goede suggesties, dus heb hem zeker even opgeslagen want voldoet inderdaad wel aan de wensen.

Bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• master_beuner
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-06 13:42
Net nog even zitten kijken, deze Yamaha R-N303D voldoet ook aan je eisen en valt bijna binnen je budget.
Je moet er wel ruimte voor hebben het zijn de standaard versterker maten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 08-06 17:54
chromecast audio op marktplaats scoren? Een versterker haal je evt voor 20-30 euro van aliexpress.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draak42
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 05-06 23:38
Is een Raspberry Pi een optie? Zo ja kun je kijken naar een Hifiberry Dac met bijbehorend de Hifiberry OS linux versie. Dan kun je elke versterker gebruiken die je wil. Dat werkt hier naar volle tevredenheid.

Oost west 127.0.0.1 best

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel
draak42 schreef op woensdag 28 april 2021 @ 13:28:
Is een Raspberry Pi een optie? Zo ja kun je kijken naar een Hifiberry Dac met bijbehorend de Hifiberry OS linux versie. Dan kun je elke versterker gebruiken die je wil. Dat werkt hier naar volle tevredenheid.
Daar heb ik nog niet eens aan gedacht, ga ik eens verder naar kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel
mcDavid schreef op woensdag 28 april 2021 @ 12:13:
chromecast audio op marktplaats scoren? Een versterker haal je evt voor 20-30 euro van aliexpress.
Dat is mijn backup plan, maar ik heb mijn chromevast audio een paar maanden terug verkocht voor de hoofdprijs. Die dingen gaan als warme broodjes en er word goed op geboden blijkbaar.
Pagina: 1