Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVN78
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 04-05-2021
Goedemorgen,

Weet iemand hoe ik een livestream op kan nemen?

Eerder onderzoek op google wees uit dat dit via VLC media player moet kunnen. Dat heb ik geprobeerd, maar de "handleidingen" die ik online kon vinden sloten net niet aan bij de desktop versie van VLC mediaplayer die ik gebruik (op mijn windows 10 lenovo laptop).

Het invoeren van de URL lukte wel, er werd ook wel een MP4 bestand aangemaakt, maar dat was leeg. Ik heb het idee dat ik ergens een (paar) stap(pen) heb overgeslagen, maar ik kom er niet achter waar en wat ik vergeten ben.

Heeft iemand een idee? Ik hoor het graag, binnenkort weer een stream die ik eigenlijk op wil kunnen nemen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:17

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

@BVN78 dat is een technische vraag, die zodoende ook thuishoort in een van onze technische fora, niet hier in General Chat / Film, TV en Muziek waar het gaat over de film/tv-serie/muziek zelf.

Bij deze dus een tikkie naar Foto & Video Workflow

Tip: geef ook even een linkje naar welke handleiding(en) je precies gevolgd hebt (en welke afwijkingen je tegenaan liep met jouw versie van VLC).

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVN78
nu staat hij goed?

linkje 1:
https://www.tlmaxwells.com/YEe2RWRy/

linkje 2:
https://kassa.bnnvara.nl/...nemen-met-vlc-mediaplayer

ik kom in de praktijk niet alle stappen tegen uit deze "handleidingen". ik gebruik de meest recente desktop versie van VLC player. ik kon de URL invoeren en uiteindelijk een bestandsnaam kiezen. maar ik kwam alleen een optie "converteer" tegen. Niet opnemen of opslaan. En de extra opties die in een van de linkjes genoemd worden kwam ik ook niet tegen, daarom kwam ik er niet uit.

een andere manier dan VLC kan om mij ook wel, maar dit was een van de betere opties die ik tegenkwam. een screen recorder leek mij veel minder handig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:09

The Eagle

I wear my sunglasses at night

De linkjes die je geeft zijn van resp onbekende datum en 2007. Dus redelijk achterhaald ;) Wat ze feitelijk doen is gewoon de url van de stream opzoeken en die plakken in een browser zodat je ze kunt downloaden. Dat werkte misschien 14 jaar geleden, maar tegenwoordig zit dat redelijk dichtgespijkerd. Daarbij zit je ook met DRM etc, dat gebruikt men ook niet voor niks. Er is een reden dat je betaalt voor video on demand ;)

Qua screenrecorder moet ik zeggen dat ik prima tevreden ben over de ervaringen die ik met SnagIt heb. behoorlijk uitgebreid. Vreet wel CPU though, zeker bij een 4k opname.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 25-07 10:13

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Een stream kan vanalles zijn, in whatever formaat of protocol. Veel wordt gebruik gemaakt van RTMP dus zou je rtmpdump kunnen gebruiken om de stream op te slaan. Je zou ook kunnen kijken of youtube-dl werkt.

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-07 22:04
Wat ik vanuit VLC doe is, ik geef de stream aan bij "Open Network Stream"
En dan bij "Playback" klik op record. Als ik dat doe capture ik een stream. Je kan zelfs nog de encoding bepalen als je dat wilt.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVN78
loewie1984 schreef op woensdag 28 april 2021 @ 14:54:
Wat ik vanuit VLC doe is, ik geef de stream aan bij "Open Network Stream"
En dan bij "Playback" klik op record. Als ik dat doe capture ik een stream. Je kan zelfs nog de encoding bepalen als je dat wilt.
ik zal even kijken of ik dit ook kan vinden in VLC. zal wel even een testje doen met een willekeurige livestream / webcam...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-07 11:26

MeltedForest

Lenny-t

En anders.. stream openen in full screen en een screenrecorder laten draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 25-07 09:07
Stream in een venster zetten en dan in OBS dit venster als bron opnemen. In OBS kan je de schermranden eraf snijden. Werkt best goed vind ik zelf

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Pagina: 1