Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-05 15:49
Mijn vraag
Mijn moeder heeft een Nokia 3.2 met daarop Android One, met 16GB interne opslag en 64GB SD card opslag. Ze gebruikt eigenlijk alleen Whatsapp. Toestel is verbonden met thuis wifi netwerk.

Sinds kort kon ze geen foto's meer ontvangen op whatsapp. Ze bleven wazig en je kon ze niet openen. Ze waren ook niet de benaderen op de SD card. Je zag wel de bestanden staan, maar je kon ze niet openen. Met de SD card in de laptop, was de hele SD card niet te benaderen. Ergo: sd card stuk, nieuwe erin. Wel eerst een backup gemaakt van Android en van Whatsapp (dit gebeurde al automatisch, maar toch).

Met de nieuwe SD card erin, helaas hetzelfde probleem: foto's en video's openen niet in Whatsapp (ze blijven wazig). Deze SD card opent trouwens wel goed op de laptop, dus deze lijkt niet stuk. Sindsdien dit geprobeerd:

- Toestel terug naar fabrieksinstellingen, backup terug gezet van de foto's uit de filmrol en de contactpersonen
- Whatsapp opnieuw geïnstalleerd.
- Backup Whatsapp terug gezet > dit staat nu al twee weken op 1%, dus die doet 't niet, de SD card blijft ook leeg (64GB van 64GB beschikbaar).
- De chats zet 'ie wel terug trouwens.
- Ze kan nu ook geen foto's meer versturen via Whatsapp (de gewone foto's staan gewoon op het interne geheugen van het toestel trouwens), die komen gewoon niet aan.

Voor de volledigheid: de oude geheugenkaart was ca 8GB bezet van 64GB, dus het gaat hier niet om 10.000 video's ofzo. De Whatsapp foto's op de interne opslag zetten is geen optie: die 16GB is nu voor zo'n 13GB vol, ik gok dat dit te weinig is.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Zie hierboven. Verder stock Android One met alleen buienradar, whatsapp en de NOS app.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Zie hierboven.

Ik heb geen ervaring met Android, maar voor mijn gevoel heb ik nu het meeste wel geprobeerd. Kan het zijn dat de backup bij Whatsapp corrupt is (misschien doordat de oude SD card stuk was)? En kan ik daar dan iets mee?

De oude foto's en video's van Whatsapp terug zetten is inmiddels bijzaak geworden. De chats wil ze wel houden. Als ze maar weer foto's en video's kan ontvangen en versturen, dan zijn we alweer een heel eind op weg.

Dank!

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org