Op de hoeken van ons jaren 30 huis zitten mooie aangemetselde plantenbakken. Uit de bouwtechnische keuring toen we het huis kochten bleken de muren in deze hoeken enigszins vochtig te zijn.
De vorige bewoners hebben de ‘huiskant’ van de bakken laten bekleden met bitumen van tot ongeveer een meter diep.
Voordat we iets in de bakken gaan plaatsen wilde ik eerst het vocht probleem opgelost hebben. Daarom heb ik de bak leeggehaald. Het blijkt dat het bitumen op de hoeken loslaat, en daarnaast klinkt het op sommige plekken hol als ik er op klop.
Mijn vraag is nu hoe ik de bakken het best waterdicht kan maken. De bekleding is nu tot ongeveer een meter diep, maar de muur van de fundering loopt natuurlijk veel dieper door. Heeft dit dan wel zin, of trekt het water nu gewoon lager de muur in?
Ik heb ook nagedacht om een waterdichte bak in de bak te maken, maar zal dan iets met een afvoer moeten doen. Dat lijkt me ook niet ideaal. Heeft iemand eerder met dit bijltje gehakt? En zo ja hoe is het opgelost?
:strip_exif()/f/image/O4CKfQaBcyqHUpvvShE1nCiT.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/iMsfbox88Fmevylllg5lI4ry.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/HKY85QMeh4jsiIOUdJXSScBI.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/lL5VV5J5kWsX6ISta8bFsk2E.jpg?f=fotoalbum_large)
q
De vorige bewoners hebben de ‘huiskant’ van de bakken laten bekleden met bitumen van tot ongeveer een meter diep.
Voordat we iets in de bakken gaan plaatsen wilde ik eerst het vocht probleem opgelost hebben. Daarom heb ik de bak leeggehaald. Het blijkt dat het bitumen op de hoeken loslaat, en daarnaast klinkt het op sommige plekken hol als ik er op klop.
Mijn vraag is nu hoe ik de bakken het best waterdicht kan maken. De bekleding is nu tot ongeveer een meter diep, maar de muur van de fundering loopt natuurlijk veel dieper door. Heeft dit dan wel zin, of trekt het water nu gewoon lager de muur in?
Ik heb ook nagedacht om een waterdichte bak in de bak te maken, maar zal dan iets met een afvoer moeten doen. Dat lijkt me ook niet ideaal. Heeft iemand eerder met dit bijltje gehakt? En zo ja hoe is het opgelost?
:strip_exif()/f/image/O4CKfQaBcyqHUpvvShE1nCiT.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/iMsfbox88Fmevylllg5lI4ry.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/HKY85QMeh4jsiIOUdJXSScBI.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/lL5VV5J5kWsX6ISta8bFsk2E.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/DNg0OLzzm7hZ5tP2APWd8FZP.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 0% gewijzigd door Slurf1 op 28-04-2021 18:00 . Reden: Autocorrect ]