Asus P2L97 moederboord. Hoe zet ik de memorytest uit die hij uitvoert bij het opstarten van de computer.
POST uitzetten ?
wat dacht je van niet
Waarom wil je dat eigenlijk ?!
wat dacht je van niet
Waarom wil je dat eigenlijk ?!
dikzak
Omdat het nogal een tijd duurt voordat hij klaar is met die test. Je kunt het in de bios uitzetten, maar hoe?
In je bios staat een setting van 'Quick poweron selftest' Als je die aan zet, dan is dat iig een heel stuk sneller dan dat ie uit staat, en je pc dus uitgebreid je memory gaat testen.
Waarom hij dat wil? Dat kost tijd lijkt me...
Maar je kan het natuurlijk niet uit zetten, je kan de tijdsduur wel verkorten, door "quick power on self test" aan te zetten (voor een AWARD BIOS tenminste).
Maar je kan het natuurlijk niet uit zetten, je kan de tijdsduur wel verkorten, door "quick power on self test" aan te zetten (voor een AWARD BIOS tenminste).
edit:
hmz, net te laat
hmz, net te laat
Verwijderd
Maak je pc kast open, pak de layout van je moederbord erbij en zoek de memory bankjes op. Zit daar een DIMM en/of SIMM in, haal deze eruit. Dit zorgt ervoor dat je geen memory meer hebt om aan te spreken en dus ook de memory test zal skippen. (hij zal hier wel een foutmelding op geven, maar die mag je negerenOp donderdag 16 augustus 2001 16:49 schreef thijs677 het volgende:
Asus P2L97 moederboord. Hoe zet ik de memorytest uit die hij uitvoert bij het opstarten van de computer.
En dicht: lees de handleiding eens
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()