Toon posts:

Bios, hoe de memorytest uitzetten

Pagina: 1
Acties:
  • 161 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Asus P2L97 moederboord. Hoe zet ik de memorytest uit die hij uitvoert bij het opstarten van de computer.

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-05 19:00
POST uitzetten ?

wat dacht je van niet :?
Waarom wil je dat eigenlijk ?!

dikzak

Verwijderd

Topicstarter
Omdat het nogal een tijd duurt voordat hij klaar is met die test. Je kunt het in de bios uitzetten, maar hoe?

• _Hades_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:28
In je bios staat een setting van 'Quick poweron selftest' Als je die aan zet, dan is dat iig een heel stuk sneller dan dat ie uit staat, en je pc dus uitgebreid je memory gaat testen.

• deavatar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-11-2025
Waarom hij dat wil? Dat kost tijd lijkt me...

Maar je kan het natuurlijk niet uit zetten, je kan de tijdsduur wel verkorten, door "quick power on self test" aan te zetten (voor een AWARD BIOS tenminste).

edit:

hmz, net te laat ;)

Verwijderd

Op donderdag 16 augustus 2001 16:49 schreef thijs677 het volgende:
Asus P2L97 moederboord. Hoe zet ik de memorytest uit die hij uitvoert bij het opstarten van de computer.
Maak je pc kast open, pak de layout van je moederbord erbij en zoek de memory bankjes op. Zit daar een DIMM en/of SIMM in, haal deze eruit. Dit zorgt ervoor dat je geen memory meer hebt om aan te spreken en dus ook de memory test zal skippen. (hij zal hier wel een foutmelding op geven, maar die mag je negeren *D )

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
zie ook
[topic=206893]

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:40

Jag

Gemoved vanuit HA.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:38

Exirion

Gadgetfetisjist

En dicht: lees de handleiding eens :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.