Acties:
  • 0 Henk 'm!

• integraal
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 05-05-2024
Hoi Tweakers!

Momenteel probeer ik de Peaq PNB P1115 laptop te openen om zo de SHDD te vervangen voor een SSD alleen loop ik vast met de behuizing openen. Het ziet er naar uit dat ik de DVD speler moet losmaken om zo de kap los te krijgen alleen heb ik geen idee wat de beste aanpak is. Wat ik gemerkt heb ik dat als ik schroeven 1 en 2 verwijder de behuizing bijna los is alleen houdt een 3 schroef naar mijn idee het metaal nog vast.

Edit: tussen schroef 1 en 2 zit een 3e schroef die de kap vasthoudt.

Foto's zijn toegevoegd.

_/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6ZJ4KuH2YUnVC_ZQMW4az8hZzJs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dAhAMo3CT59bYQVDmF5U8VBq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jphNLvKmUwQ0Pv57266OyZgdUzA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LMYTyht3v80VoGow3tecwoSb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/erE7C1GZ1XdRjZx8oTyNGz90h_E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c47Sl1ZGIGXiPhXoVyx6s6KA.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZO5ojmozsIg-MaigRhKYbjLGHis=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AqsYRaa6vQQxlL7vLidPLPMg.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 82% gewijzigd door integraal op 27-04-2021 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18:52
DVD speler kun je gewoon laten zitten daar ook geen schroeven uithalen je moet alle schroeven uit de grote kap aan de achterkant halen en mogelijk onder het toetsenbord zitten er ook nog een paar(dat is laptop afhankelijk soms moet je toetsenbord eruit wuppen).

Dan voorzichtig los wrikken en komt de complete achterkap eraf, de kap zit vaak dan nog vast met plastic haakjes door te "wuppen" krijg je hem los maar wel voorzichtig doen.

[ Voor 37% gewijzigd door mr_evil08 op 27-04-2021 22:37 ]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• integraal
mr_evil08 schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 22:35:
DVD speler kun je gewoon laten zitten daar ook geen schroeven uithalen je moet alle schroeven uit de grote kap aan de achterkant halen en mogelijk onder het toetsenbord zitten er ook nog een paar(dat is laptop afhankelijk soms moet je toetsenbord eruit wuppen).

Dan voorzichtig los wrikken en komt de complete achterkap eraf, de kap zit vaak dan nog vast met plastic haakjes door te "wuppen" krijg je hem los maar wel voorzichtig doen.
Niet gelukt, wel ben ik er achter gekomen dat tussen schroef 1 en 2 een 3e schroef zit die de kap vasthoudt.

[ Voor 13% gewijzigd door integraal op 27-04-2021 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Bij sommige modellen laptops moet je slechts eerst de schroeven van de bodemplaat losschroeven en dan via het toetsenbord de laptop open maken.

Op welk punt komt de laptop niet los? Mijn ervaring leert dat een behuizing die niet los komt, nog vast zit met een schroef en niet gewoon hard klemt. Vaak lukt het wel als je even goed kijkt, waar de behuizing niet los komt en daar goed te zoeken naar schroeven

Maak anders eens een foto van het toetsenbord. Vaak kun je wel zien als het toetsenbord los kan.

[ Voor 10% gewijzigd door hoi1234 op 27-04-2021 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• integraal
hoi1234 schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 23:55:
Bij sommige modellen laptops moet je slechts eerst de schroeven van de bodemplaat losschroeven en dan via het toetsenbord de laptop open maken.

Op welk punt komt de laptop niet los? Mijn ervaring leert dat een behuizing die niet los komt, nog vast zit met een schroef en niet gewoon hard klemt. Vaak lukt het wel als je even goed kijkt, waar de behuizing niet los komt en daar goed te zoeken naar schroeven

Maak anders eens een foto van het toetsenbord. Vaak kun je wel zien als het toetsenbord los kan.
hoi1234 schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 23:55:

Hij klemt op dit moment nog op een 3e schroef die tussen de 1e en 2e schroef zit. Deze 3e schroef is identiek aan de andere twee. De 1e en 2e schroef heb ik aangegeven met een tekening op de foto.

De kap zit vervolgens vast aan het ijzeren deel wat wordt vastgehouden door schroeven 1,2 en 3 (die niet zichtbaar is op de foto).

Het toetsenbord ziet er als volgt uit, ik heb alleen niet het idee dat deze los komt.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rcHnmQxtP99WmVYD-qUbMJ7_6uY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1jZu9jxgluAJ8ETTum3bE7Na.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door integraal op 28-04-2021 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
integraal schreef op woensdag 28 april 2021 @ 00:12:
[...]

[...]

Hij klemt op dit moment nog op een 3e schroef die tussen de 1e en 2e schroef zit. Deze 3e schroef is identiek aan de andere twee. De 1e en 2e schroef heb ik aangegeven met een tekening op de foto.

De kap zit vervolgens vast aan het ijzeren deel wat wordt vastgehouden door schroeven 1,2 en 3 (die niet zichtbaar is op de foto).

Het toetsenbord ziet er als volgt uit, ik heb alleen niet het idee dat deze los komt.[Afbeelding]
Dat toetsenbord kun je er denk ik niet uithalen. Vaak zit het toetsenbord bij deze constructie aan de topcase vast met popnagels. YouTube: Comment démonter un PC portable Acer Aspire E5-571 Series 💻 Andere laptop, maar zelfde constructie van het toetsenbord. Dus dan moet het wel via de onderkant.

Kun je me uitleggen, waarom jij denkt dat dat metalen plaatje los moet? Ik volg het namelijk niet helemaal wat dat metalen plaatje met de onderplaat te maken heeft. Hoe zijn die volgens jou met elkaar verbonden?

Met de informatie die ik nu heb, ben ik het eens met @mr_evil08 en zou ik stoppen met focussen op die DVD-speler en dat metalen plaatje. Probeer anders eens om de onderplaat vanaf een ander punt los te werken van de topcase. Het beginnetje is het moeilijkst. Met een beetje geluk komt de gehele onderplaat los als je dat moeilijke beginnetje gemaakt hebt. Als de case dan nog vast zit, kun je misschien even de onderplaat lichten en van binnenuit koekeloeren naar schroeven of bevestigingspunten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EDk7QdERKf5inCVDx8uzuRoDWPw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gCgaiIyBpa3beRsCdL3JP45r.png?f=fotoalbum_large
Wat is dat rode vierkant? Is dat een schroef? En wat zou er gebeuren als je die flat-cable losmaakt (denk niet dat dat het is)

Tenslotte even 2 vragen:
1) Weet je zeker dat alle schroeven van de bodemplaat los zijn? (ik zou het echt in de bodemplaat gaan zoeken eerst. Dat is de meest logische locatie voor schroeven).
2) Weet je zeker dat er geen schroeven onder de rubberen pootjes zitten (denk het niet gezien de constructie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• integraal
hoi1234 schreef op woensdag 28 april 2021 @ 09:16:
[...]

Dat toetsenbord kun je er denk ik niet uithalen. Vaak zit het toetsenbord bij deze constructie aan de topcase vast met popnagels. YouTube: Comment démonter un PC portable Acer Aspire E5-571 Series 💻 Andere laptop, maar zelfde constructie van het toetsenbord. Dus dan moet het wel via de onderkant.

Kun je me uitleggen, waarom jij denkt dat dat metalen plaatje los moet? Ik volg het namelijk niet helemaal wat dat metalen plaatje met de onderplaat te maken heeft. Hoe zijn die volgens jou met elkaar verbonden?

Met de informatie die ik nu heb, ben ik het eens met @mr_evil08 en zou ik stoppen met focussen op die DVD-speler en dat metalen plaatje. Probeer anders eens om de onderplaat vanaf een ander punt los te werken van de topcase. Het beginnetje is het moeilijkst. Met een beetje geluk komt de gehele onderplaat los als je dat moeilijke beginnetje gemaakt hebt. Als de case dan nog vast zit, kun je misschien even de onderplaat lichten en van binnenuit koekeloeren naar schroeven of bevestigingspunten.

[Afbeelding]
Wat is dat rode vierkant? Is dat een schroef? En wat zou er gebeuren als je die flat-cable losmaakt (denk niet dat dat het is)

Tenslotte even 2 vragen:
1) Weet je zeker dat alle schroeven van de bodemplaat los zijn? (ik zou het echt in de bodemplaat gaan zoeken eerst. Dat is de meest logische locatie voor schroeven).
2) Weet je zeker dat er geen schroeven onder de rubberen pootjes zitten (denk het niet gezien de constructie)
toon volledige bericht
Om hier nu alvast op terug te komen, het metalen plaatjes zit vast aan de kap. Als ik de kap omhoog trek komt hij nu overal los behalve bij dat metalen plaatje wat hem in het midden van het plaatje nog vasthoudt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• integraal
OPLOSSING

Nadat alle schroeven uit de kap zijn kan je de DVD speler er simpelweg uittrekken. Hierna kan je de ontzichtbare 3e schroef verwijderen die onder de DVD speler zit en komt de kap los.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GyhsnIaUhgFZF42L-yZ4GrcAtpM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qwbJevDkOAtyMcyu4FoyJRe2.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1