Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmjeremy
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 12-09 16:05
Sorry als dit niet in de juiste categorie is geplaatst.

Mijn vraag:
Is de kwaliteit van de tv zenders beter als deze geleverd wordt via een antenne/ci module of via het internet?

Situatie:
Ik heb momenteel een tv & internet abonnement bij Youfone lopen en zij bieden hun tv diensten aan via het internet. Dit houdt dus in dat ik vanuit mijn modem een ethernet kabel heb aangesloten aan mijn tv en op deze manier dus tv kijk. Ik merk dat de kwaliteit van de televisie zenders bij mijn ouders vele malen scherper en helderder is dan bij mij thuis. Zij hebben hun televisie abonnement bij Ziggo en kijken via een CI+ module.

Mijn tv is overigens een Sony XH95 en die van mijn ouders een Samsung Q90T (mocht deze informatie relevant zijn).

Beste antwoord (via jmjeremy op 28-04-2021 16:51)

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19:23
Beeldkwaliteit via de kabel is vaak beter dan via internet. Dit heeft weinig met de gebruikte techniek te maken, doordat Ziggo het signaal met een veel hogere bitrate levert (~ 12 Mb/s). Youfone zal op ~ 7 Mb/s zitten.

Tv via KPN glasvezel is qua beeldkwaliteit gelijkwaardig aan Ziggo.

[ Voor 12% gewijzigd door Freshouttheoven op 27-04-2021 22:36 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19:23
Beeldkwaliteit via de kabel is vaak beter dan via internet. Dit heeft weinig met de gebruikte techniek te maken, doordat Ziggo het signaal met een veel hogere bitrate levert (~ 12 Mb/s). Youfone zal op ~ 7 Mb/s zitten.

Tv via KPN glasvezel is qua beeldkwaliteit gelijkwaardig aan Ziggo.

[ Voor 12% gewijzigd door Freshouttheoven op 27-04-2021 22:36 ]