Toon posts:

abit bh6 nou toch op zijn eind?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ja het begint met een mobo titel,maar het is toch een algemeen hardware matig probleem gok ik of toch niet?

Mijn compie doet de laatste tijd erug raar,zoals vanmorgen kom ik uit mijn nest en wil ik mijn comp.aanzetten,alles draait maar geen beeld.
Zit ik net een berichtje te typen hier op got mijn muis ineens kwijt(aanwijzer dan :) )
Soms vind ie dat hij zelf maar eens moet gaan reseten uuhhh wat moet ik hier uit concluderen?
Alles weer standaard gezet hoor en heb al meer dan eens mijn win98 opnieuw geinstalleerd,mijn geheugen met simmtester gecheckt reset knop los gekoppeld etc.etc.De spookverschijnselen blijven bestaan!?
Het rare blijft dat ie het soms ook gewoon 2 weken achterelkaar doet zonder problemen??
Ik had wel wat gelezen over eventuele voeding problemen 235w maar waarom draaide het eerst dan altijd perfect,en zijn de problemen niet constant?
Ideeen welkom hoor mvg.didaaf

Verwijderd

Topicstarter
geen sherlocks aanwezig vandaag?

Verwijderd

Topicstarter
Huuuuu nou word ie helemaal mooi verklaar dit maar eens,ik zet net mijn kap weer op mijn comp.een beetje hard misschien maar i.e.g sprong mijn monitor weer uit ala,maar toen ik 'm resete en weer mijn kap erop zette dit keer expres zeer behoedzaam weeeeer.
Ik begin nou toch echt te balen hoor ik raak echt niets aan zeker de tweede keer niet,en ja alle kabels zitten theoretisch gezien goed?? hhheeeeeeeeelllllluuuuuuppppp

Verwijderd

Probeer eens terwijl je computer aanstaat aan de interne bedrading te morrelen?
Misschien heb je wel een draadbreukje van je voeding naar je mobo ofsow.
Als je eraan zit en hij gaat uit oid dan weet je dat het dat is :)

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Verplaatst van [forum=6] naar [forum=7] :).

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:24
Heb je je PC geaard ?

-

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 17 augustus 2001 07:02 schreef Juicy het volgende:
Heb je je PC geaard ?
Bedoel je daar een geaard stopcontact mee?Nee dat in i.g niet want hier heb ik geen geaarde stopcontacten in de buurt zitten!
Is daar een ander manier voor dan.
Ik had al aan al die draadjes zitten klooien maar een breukje is het volgens mijn niet.
Toch raar want ik kan er nou bijwijze van weer tegen aanschoppen,terwijl gister met die kap boem weg beeld!?
Dan toch misschien iets te maken met statische electriciteit?En hoe ken ik dat oplossen dan en kan dat dan ook te maken hebben met die spontane resets ed.?

Verwijderd

Ik heb een tijdje geleden ook storing gehad aan mijn pc..ongeveer hetzelfde als jij nu hebt.
Wat ik heb gedaan is elke kaart eruit gehaald en de contakten schoongemaakt....
Ik spuit er contaktspray op (alleen de kontakten)en wrijf de kontakten op met keukenpapier....je zult zien dat de kontakten weer beginnen te blinken..en het overige stof haal ik eraf met een zachte verfkwast...
Dit valt toch wel onder gewoon pc onderhoud..ik doe het voortaan regelmatig (eens in de 4 of 5 maanden).

Verwijderd

Topicstarter
Ja hoooor weer een nieuwe,ik zit alleen te lezen hier op got,BOEM zwart beeld beschermingsfout van windows en uit!Ja daar zit je dan,ik ben echt ten einde raad |:(
Heb vanmiddag zelfs nog mijn bios geflashd omdat ik las dat dat ook nog wel eens wil helpen.
Alles eruit en er weer in heb ik ook al gedaan,ziet er op het oog nog fijn uit???
Kom op mensen ik ben toch niet de enigste ter wereld met comp.probs!?hhheeeeeelllllllluuuuuuppppp

Verwijderd

Topicstarter
Die beschermings fout kwam waarschijnlijk omdat ik mijn video kaart(express)niet had geinstalleerd maar nu!?

Beeld blijft afentoe zo staan als nu en dan doet helemaal niks het meer je kunt zelfs niet reseten,en net bij het opstarten lange piepen achterelkaar tot 3 keer hard reset voor ie het weer deed,nu doet ie het dus weer ff en hoop ook dat er iemand repleyd en mij kan wijzen op wat het mogelijke probleem is!

• Dr.Q
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-07 16:21
clock eens terug ofzo? check je geheugen, je CPU kan zelfs beschadigd zijn....

Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal de uitkomst ff doorgeven is misschien wel handig voor de gene met soort gelijke problemen!
Het mobo was naar zijn moer dat slot was blijkbaar gammel waar je processor op vast zit (slot1 cq slotket)Dus nieuw mobo gehaald en draait weer als een zonnetje :D

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-08 17:19
Op donderdag 30 augustus 2001 14:39 schreef didaaf1 het volgende:
Ik zal de uitkomst ff doorgeven is misschien wel handig voor de gene met soort gelijke problemen!
Het mobo was naar zijn moer dat slot was blijkbaar gammel waar je processor op vast zit (slot1 cq slotket)Dus nieuw mobo gehaald en draait weer als een zonnetje :D
je kunt ook de processor wat beter in dat slot houden. ik zelf had bijv. geen geleiders voor mijn slot1 processor, toen heb ik aan beide kanten van de processor een tie-wrapje door de gaatjes op het moederbord gedaan en dat om de processor gedaan en strak getrokken. Resultaat: die processor gaat nergens meer heen en kantelt totaal niet meer. Nog beter dan de originele geleiders, want daarin had mijn processor altijd een beetje speling.

Dus als jij dat moederbord niet meer wil, ik kan er nog prima wat mee doen!

ach...in een volgend leven lach je er om!

Pagina: 1