• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-11 15:55
Klopt mijn beeld dat de xeon processoren in de E5-22xx series slecht leverbaar zijn??

Bij centralpoint half maart E5-2236 besteld voor in mijn microserver. Die zou binnen 3 dagen geleverd worden.

Nu wordt telkens door centralpoint de mogelijke verzend data verplaatst. Ook heeft centralpoint mij gevraagd afstand te doen voor koop op afstand.

Nu wordt dagelijks de levertjes aangepast.

Anyway op Pricewatch zie ik de processor eigenlijk alleen nog bij 2 leveranciers staan. De tray is nergens meer te koop.

pricewatch: Intel Xeon E-2236 Boxed

Volgens mijn zijn deze processoren toch nog niet EoL?? Ik kan iig niets daarover terug vinden.

A Soldiers manual and a pair of boots.

• rlkz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Lijkt nog niet EoL te zijn inderdaad, overigens is een E5 een heel ander type CPU (en socket). Ja Intel maakt qua type aanduiding het er niet makkelijker op, maar de E is eigenlijk de opvolger van E3 op de instap Xeons (single socket).

Misschien heb je bij de buren meer geluk, daar zijn zelfs leveranciers die de CPU in Boxed versie op voorraad hebben: Intel Xeon E-2236, 6C/12T, 3.40-4.80GHz, boxed (BX80684E2236)

Anders kun je ook naar het type nummer net voor de refresh kijken: Intel Xeon E-2136, 6C/12T, 3.30-4.50GHz, boxed (BX80684E2136)

I browse with Vivaldi

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:22

nelizmastr

Goed wies kapot

Dit is inderdaad geen E5 maar een “instap Xeon E”.

Intel is gestopt met de E combinatie met een cijfer. Alles wat nog Xeon E heet is een processor voor een instapserver. Het echte spul heet nu Xeon Bronze, Silver, Gold en Platinum. Xeon Bronze lijkt te gaan verdwijnen.

Het verschil tussen de 2136 en 2236 is vrijwel nihil. Daarom heb ik zelf ook een 2136 gekocht voor mijn Dell T140. Beide chips zijn coffee lake.

I reject your reality and substitute my own