Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnb52
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 25-09 15:11
Mijn vraag

Hoe kan ik t beste GTA5 spelen met 1 hand en 1 voet?

Alleen mijn rechterzijde is nog 100% in orde, links niet meer

...

Relevante software en hardware die ik gebruik

Xbox One

Standaard Controller

Stuurtje en pedalen (pedalen zou ik evt gebruiken om gas of rem te gebruiken in een voertuig)

...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Zie boven.

En deze:

https://www.xbox.com/en-U.../xbox-adaptive-controller

(Wel gevonden, niet geprobeerd)

Mooiste zou natuurlijk zijn:. Iemand die hetzelfde probleem zit en ze oplossing al heeft gevonden :w

...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:07

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Ik zou inderdaad een set pedalen regelen, dat is goed voor twee of drie input. Verder heb je gaming muizen met veel meer dan de standaard drie knoppen om wat zaken op te vangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kesj
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-09 08:15
Excuses, ik zie net pas dat je onderstaande controller al gevonden had.

-----------

Volgens mij heeft Microsoft hiervoor een adaptive controller ontwikkeld. Die wordt in deze video gedemonstreerd:

YouTube: Introducing the Xbox Adaptive Controller

[ Voor 18% gewijzigd door kesj op 27-04-2021 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnb52
HTT-Thalan schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 21:12:
Ik zou inderdaad een set pedalen regelen, dat is goed voor twee of drie input. Verder heb je gaming muizen met veel meer dan de standaard drie knoppen om wat zaken op te vangen?
Als ik een muis gebruik, dan verlies ik toch mijn linker stick en rechter stick?

Wel goed idee dat je de pedalen kunt gebruiken als vervangers van de bumpers of triggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:52

BCC

Ben heck verkoopt hier hele mooie oplossingen voor https://www.benheck.com/xb1s_controllers/ ook mooie filmpjes over hoe ze werken op youtube

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06:23
Niks aan toe te voegen, behalve dat het volgens mij over een paar jaar voor de mens mogelijk wordt om via iets als NeuraLink te gamen. Tot die tijd zijn er ook oplossingen via headtracking, eyetracking, enz.

GTA V heeft wel vrij veel momenten waarop je beide sticks tegelijk moet gebruiken en daarnaast nog één of meer knoppen.

Je kunt overwegen een ander spel te spelen. Ik weet dat XCOM en Civilization volledig met de muis en dus één hand gespeeld kan worden, zonder in te leveren op gameplay. Beide topseries qua gaming.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ffha
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 25-09 18:22
Je zou een arcade stick op de grond kunnen zetten. Die zijn niet analoog, maar dan heb je alsnog 8 directies voor een pseudo-joystick en een stuk of 4/8 vrij grote knoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnb52
Playa del C. schreef op woensdag 28 april 2021 @ 19:27:

GTA V heeft wel vrij veel momenten waarop je beide sticks tegelijk moet gebruiken en daarnaast nog één of meer knoppen.

Je kunt overwegen een ander spel te spelen. Ik weet dat XCOM en Civilization volledig met de muis en dus één hand gespeeld kan worden, zonder in te leveren op gameplay. Beide topseries qua gaming.
Klopt, dus daardoor ook op zoek naar n kant en klare oplossing :-)

Xcom ken ik niet ( zo opzoeken) en civilization zelf ben ik niet zo'n fan van (al vanaf civ 1 ergens in de jaren 90 als ik me niet vergis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnb52
ffha schreef op woensdag 28 april 2021 @ 19:29:
Je zou een arcade stick op de grond kunnen zetten. Die zijn niet analoog, maar dan heb je alsnog 8 directies voor een pseudo-joystick en een stuk of 4/8 vrij grote knoppen.
Wat voor arcadestick bedoel je dan? Heb je een voorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnb52
BCC schreef op woensdag 28 april 2021 @ 19:18:
Ben heck verkoopt hier hele mooie oplossingen voor https://www.benheck.com/xb1s_controllers/ ook mooie filmpjes over hoe ze werken op youtube
Die controller kost maar 375$ en dan maar hopen dat ie werkt met GTA5...

Zoals je weet moet ik redelijk vaak bepaalde knoppen combinaties gebruiken. Even navragen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06:23
johnb52 schreef op woensdag 28 april 2021 @ 19:38:
[...]

Klopt, dus daardoor ook op zoek naar n kant en klare oplossing :-)

Xcom ken ik niet ( zo opzoeken) en civilization zelf ben ik niet zo'n fan van (al vanaf civ 1 ergens in de jaren 90 als ik me niet vergis)
Maar hoe zou je met één hand twee sticks tegelijk kunnen bedienen op een wat nette manier? Dat moet dan met de duim en een overige vinger, maar dat lijkt mij erg lastig al. En dan daarnaast nog andere inputs nodig. In GTA V is het met twee handen al krap... Ik denk niet dat er een echt bevredigende oplossing voor is, helaas. Vandaar dat ik dan denk aan andere goede games die niet twee handen vereisen.

XCOM heeft veel spanning en actie voor een turn-based game. Civ V en VI zijn, naar mijn mening, een heel stuk frisser en leuker dan de oude CIV's.

Succes ermee in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ffha
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 25-09 18:22
johnb52 schreef op woensdag 28 april 2021 @ 19:40:Wat voor arcadestick bedoel je dan? Heb je een voorbeeld?
https://tweakers.net/pricewatch/zoeken/?keyword=arcade+stick
Zou je wel een van de grotere moeten nemen, en eventueel wat rubberen voetjes eronder plakken zodat ie niet wegglijdt.

Je zou eventueel aan iemand kunnen vragen of die voor een paar tientjes een custom stick voor je wilt maken, waarbij de knoppen wat verder uit elkaar staan en de stick zelf vervangen is voor een comfortabeler exemplaar. Is niet zoveel werk.
Iemand is dan: Tweakers V&A, een handige vriend, een technische universiteit, hackerspaces.
Lijkt me op de lange termijn wel fijner dan een off-the-shelf unit, en misschien niet eens zoveel duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieks
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 25-09 14:45
@johnb52

Je schrijft dat je rechterhelft nog 100% werkt. Betekent dit dat je linkerhelft geheel niet werkt? Of gedeeltelijk?
Misschien is dat goed om te vermelden, hopende dat er wat meer deuren open gaan.

Het is je gegund ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnb52
Linkerhelft is gedeeltelijk verlamd, ik kan er wel wat mee, maar dat gaat echt op commando, en ik moet me concentreren op dat mijn hand/arm moet doen, vooral op mijn fijne motoriek
Pagina: 1