Laptop batterij geeft rood kruis

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjanvr
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-04 22:07
Ik heb mijn laptop open gemaakt om hem van binnen stofvrij te maken. Ik heb enkel de ventilator schoongemaakt en de cpu van nieuwe koelpasta voorzien. Hij was opzich van binnen nog vrij schoon viel me op.

Nu heb ik hem weer dichtgemaakt maar als ik hem op start staat er nu bij batterij een rood kruisje. Ik heb verder niet aan de batterij gezeten of de aansluiting op het moederbord. Wanneer ik de stroomstekker uit de muur haal valt de laptop niet uit dus hij lijkt nog prima te werken de batterij..

Zouden jullie een volledige herinstallatie van windows adviseren of wat denken jullie dat hier aan de hand is?

Edit: het is een witkruis en hij zegt batterij niet gevonden maar die is er dus wel

[ Voor 6% gewijzigd door arjanvr op 27-04-2021 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
Eerst je stappen hertraceren.

Dus:
1. adapter eruit halen, laptop open maken (en niet statisch geladen zijn) en dan visuele inspectie doen van alle stekkertjes en,
2. die van de accu losmaken en opnieuw vastmaken.

Zit alles (weer) goed, dan opstarten naar bios en hier alles checken. Heeft deze een power on self test, enable die dan en start op.

Werkt 't tot zover alles zoals het hoort een geen foutmeldingen? En ook in Windows? Dan ben je klaar.

Zo niet, dan in windows:
1. Als beschikbaar, support tools van de fabrikant gebruiken, en of
2. Accu in Device Mgr verwijderen als mogelijk een dan scan new hardware, en/of
3. Google er eens naar.

[ Voor 4% gewijzigd door Boeryepes op 27-04-2021 18:06 ]

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjanvr
Hij valt toch uit na een seconde of 20 nadat ik hem uit het stopcontact haal. Ik maak hem morgen nog wel open.

Hij hoeft in principe alleen op netstroom te draaien. Kan ik dan ook de accu eruit halen? Zit gewoon met zwarte tape vast en 1 stekkertje naar het moederbord. Of zouden jullie hem laten zitten. Dit mocht ik het accu probleem niet kunnen oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:28
Heb je hem schoongemaakt met een stofzuiger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjanvr
Nee, ik heb met alcohol de oude koelpasta verwijderd en opnieuw erop gedaan. De ventilator was niet zo vies dus ik heb hem schoon geblazen. Ik ben niet in de buurt van de accu geweest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:44
arjanvr schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 21:11:
Nee, ik heb met alcohol de oude koelpasta verwijderd en opnieuw erop gedaan. De ventilator was niet zo vies dus ik heb hem schoon geblazen. Ik ben niet in de buurt van de accu geweest
nou die accu zit daar net boven/achter

dus kijk even goed of je niets geraakt hebt
of iets is losgeraakt

laadpunten even nameten

kan ook zijn dat je accu al slecht was en toevallig het nu helemaal heeft begeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:51

FreakNL

Well do ya punk?

Geen oplossing, maar een laptop werkt over het algemeen prima zonder accu (mits aan de netstroom uiteraard).. Hooguit een melding vd bios bij het opstarten, maar die kun je vaak ook nog uitzetten...

Heb hier in de woonkamer ook een bakbeest staan (ouwe laptop) waarvan de accu gaar is.. Dit zit er nog wel, maar geeft aan dat hij kapot is. Valt ook meteen uit als ik de stroom eraf haal.. Werkt verder prima en gebruik hem ook niet mobiel..

[ Voor 38% gewijzigd door FreakNL op 28-04-2021 06:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05:57

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Over welke laptop hebben we het? Misschien was er een recall / replacement program geweest van jouw accu.

/long shot

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen4

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arjanvr
Ik heb hem open gemaakt. Stekker zat gewoon goed vast. Ik heb hem een keer eruit gehaald en terug gestopt en nu werkt hij ineens weer.

Dus opgelost. Geen idee waarom hij het niet deed :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
arjanvr schreef op woensdag 28 april 2021 @ 08:51:
Ik heb hem open gemaakt. Stekker zat gewoon goed vast. Ik heb hem een keer eruit gehaald en terug gestopt en nu werkt hij ineens weer.

Dus opgelost. Geen idee waarom hij het niet deed :)
Alsjeblieft he! :9 _/-\o_

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjanvr
Ik wilde je als beste antwoord markeren maar dat ging niet maar inderdaad heel erg bedankt!
Pagina: 1