Slaapstand daarna automatisch inloggen en prog starten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spidey99
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 10-09-2021
Bedoeling is om een pc iedere dag op hetzelfde uur 's avonds in slaapstand te brengen en iedere dag 's morgens te laten opstarten en automatisch inloggen gevolgd door het starten van een playlist in WinAmp.

Hiervoor in de taakplanner een 2-tal taken aangemaakt (voor slaapstand dit in bat file Rundll32.exe Powrprof.dll,SetSuspendState Sleep) en dit in tweede bat file voor opstarten (cd d:\user\desktop\
start playlist.m3u8) Uitkomst wel slaapstand en opstarten maar geen geluid.
Wanneer ik pc niet in slaapstand laat gaan maar enkel Afmeld dan start Playlist wel met geluid maar wordt niet automatisch ingelogd wat dan handmatig moet.

M.a.w. het is het allebei net niet. Wie heeft een idee hoe dit wel voor elkaar te krijgen? PC draait onder W10 Pro 20H2.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comgenie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 03-10 15:07

Comgenie

Soms heb je dat

Je kan het starten van de muziek ook in de bat file zetten die je gebruikt naar de slaapstand te gaan. Deze zal dan automatisch verder gaan spelen zodra de PC weer wakker wordt.

No animals were harmed in the making of this comment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Misschien een beetje overkill, maar ik gebruik zelf DisplayFusion om e.e.a. op te starten nadat ik mijn PC unlock, daar kun je zelf heel makkelijk triggers instellen. Werkt bij mij altijd wel fijn, dus misschien iets om naar te kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Hibernate (sluimerstand) misschien, in plaats van slaapstand?
Wel moet je dan je PC wakker maken met extern WOL wakeup of via bios scheduled wakeup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-10 20:15

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Er is een tool van Microsoft voor beheerders: AutoLogon. Even installeren, inloggegevens instellen wn dan meldt jouw pc zoch automatisch aan.

De rest zou je via een service wel in kunnen stellen. Mijn oude servertje deed vroeger ook een reboot op specifiek tijdstip, gewoon als windows service in te stellen. :)

Sommige bios’s ondersteunen ook een boot @ specifiek tijdstip. Dus dan laat je Windows automatisch afsluiten en post je pc automatisch @ een specifiek tijdstip. Ook weer net iets zuiniger!

[ Voor 23% gewijzigd door Michael Knight op 27-04-2021 18:25 ]

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A