Logitech Z906 volume verschil tussen muziek en video's

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esoon
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 25-06-2021
Beste allen

Mijn Logitech z906 heeft 2x volume verschil tussen het afspelen van muziek (bv. Spotify en youtube) en video's (netflix, films...). Netflix is stiller dan bv. Spotify en wanneer ik overschakel moet ik het volume telkens verlagen of de muziek is oorverdovend.

De bron van het geluid is een LG OLED55E8PLA. Deze ondersteund het versturen van surround 5.1 via digitale kabel.

Op het internet heb ik over dit probleem jammer genoeg niets gevonden...

Wat ik al geprobeerd heb is de aparte volume regeling van mijn luidsprekers, de verschillende effecten (3d, stereo...). Momenteel gebruik ik een digitale optische kabel.

Heb ook alle opties overlopen op mijn smart tv maar hier heb ik ook niets gevonden.

Ik had dit probleem ook wanneer ik mijn luidsprekers gebruikte op mijn pc maar na het veranderen naar een digitale kabel was dit toen opgelost. Nu met mijn smart tv heb ik opnieuw dit probleem..

Een vriend van me heeft toevallig ook dezelfde Logitech z906 en hij heeft zowel op zijn computer als zijn smart tv hier geen problemen mee....

Lg heeft op een vraag hierover geantwoord dat dit door de volume regeling van de apps komrn.

Iemand enig idee wat het probleem kan zijn?

...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Één verklaring is dat muziek en film verschillend worden gemixt. Bij film is het gemiddelde niveau lager, zodat er een groter dynamisch bereik beschikbaar is.

Kan je ergens iets met 'replay gain' o.i.d. instellen?

[ Voor 15% gewijzigd door TBTL op 27-04-2021 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esoon
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JyValrFx2S2haGT-cYZNxdPGYQ0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QpRewBQsNKwouOrpRwxCZbwT.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PBO_8gNTFGY78jErXc9BRqfz8TI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QJ7we8wT2QnvCxceV2q9lUJ4.jpg?f=fotoalbum_tile

Replay gain is nergens te vinden in de instellingen voor externe luidsprekers en instellingen zijn heel beperkt zie foto's.

Met de interne luidsprekers kan je wel bij channel en overschakelen apps optie aanzetten voor consistente volume maar dit werkt dan niet bij het verzenden naar externe luidsprekers tenzij je een LG sound systeem hebt.

Op foto's zijn alle witte letters mogelijke opties en de grijze zijn uitgeschakeld omdat dit enkel voor LG toestellen of interne luidsprekers zijn

[ Voor 61% gewijzigd door Esoon op 28-04-2021 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:10

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dat zit hem idd in de mix van de bron. Kon je tv wellicht iets aan doen. Maar dus niet via externe speakers. Bij een home cinema receiver heb je ook dergelijke opties, maar dan ook alleen per input en niet voor meerdere bronnen (lees apps) die over de zelfde inputgaan.

Lang verhaal kort: doe je niks aan.

Wat een quick fix zou kunnen zijn is een apart kastje voor Spotify op je Logitech set hangen als die een extra ingang heeft. Denk aan een pi met volumio ofzo.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esoon
Denk idd dat het aan de bron van het toestel ligt. Heb verschillende mogelijke inputs en verschillende volume regeling per input dus idd is het een oplossing om een ander toestel enkel voor muziek aan te sluiten.

Opzich is dit software programmatie dus zou LG heel makkelijk een update kunnen voorzien omtrent dit probleem

[ Voor 21% gewijzigd door Esoon op 29-04-2021 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:10

The Eagle

I wear my sunglasses at night

In theorie wel ja. In de praktijk is de kosten/baten afweging van die functionaliteit dermate laag dat ze dat niet zullen doen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1