Op zoek naar CodeShine voor Visual Basic 6

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RkdL
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 06-08-2024
Ik ben op zoek naar een oude softwareversie van CodeShine. Dit was een add-in voor de VB6 IDE die refactoring mogelijk maakte naar functies en subs..

Ik heb het nodig om een groot maar oud project nieuw leven in te blazen en het overzichtelijker en meer leesbaar te maken. Naast dat gebruik ik VB6 ook nog steeds veel om zelf applicaties in te maken.

De officiele website wsdesigns.com redirect naar ( waarschijnlijk ) de hobby pagina van degene die de add-in destijds hostte. Ik heb deze persoon geprobeerd te contacteren, tot nu toe zonder success

Ik heb ook geprobeerd met web.archive.org oude versies er van op te halen, maar de download url is niet geindexeerd of opgeslagen. Andere download sites lijken het te hebben, maar niet via een mirror, en dus loopt ook daar het spoor dood. |:(

Ook op reddit , facebook en vbforums heb ik de vraag gesteld.

Nu hoop ik hier een slimmerd/oldtimer te vinden die mogelijk nog een kopietje van de oude trial versie heeft liggen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik denk niet dat je veel kans maakt. Mensen die dit vroeger gebruikten zijn al jaren over op nieuwere technieken, die gaan dergelijke oude meuk niet eeuwig bewaren. VS6 krijgt al sinds april 2008 geen support meer anders dan security patches. Daarmee is het meteen ook de vraag waarom je het anno 2021 nog wil gebruiken om nieuwe applicaties in te maken, even los van de oude applicatie die je nieuw leven wil inblazen. Wat is er mis met VB.NET?

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
NMe schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 17:10:
Ik denk niet dat je veel kans maakt. Mensen die dit vroeger gebruikten zijn al jaren over op nieuwere technieken, die gaan dergelijke oude meuk niet eeuwig bewaren.
Spreek voor jezelf. Ik heb nog een hele directory ouwe VB6 meuk :P Helaas geen codeshine. Oldversion.com al geprobeerd? Edit: nope, helaas ook niet.
VB6 is niet compatible met VB.Net en in veel gevallen ook niet heel goed te "converteren". Het kan voor simpele kleine projecten en wat minimaal handwerk. Maar voor grotere complexere projecten is het toch vaak wel behoorlijk wat werk.
RkdL schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 15:54:
Naast dat gebruik ik VB6 ook nog steeds veel om zelf applicaties in te maken.
Het voor nieuwe projecten dan nog gebruiken is weer andere koek...

[ Voor 46% gewijzigd door RobIII op 27-04-2021 18:08 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RkdL
NMe schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 17:10:Mensen die dit vroeger gebruikten zijn al jaren over op nieuwere technieken, die gaan dergelijke oude meuk niet eeuwig bewaren.
De oude meuk is juist de meuk die werkt. Het kan wel oud zijn, maar alle oude versies destijds compatibel met VB6, zijn dat nog steeds.

Dat is ook niet waar de vraag over gaat.

@RobIII Ik heb verschillende 'oldversion' sites doorgespit. Zelfs de maker weten te traceren en hem gevraagd, maar nog geen reactie. ( tijdverschil en vrij recent. ) nieuwsgroepen, etc..., ook gepost op vbforums / reddit.

Daarnaast zelfs de makers van MzTools en CodeSmart om een kleine uitbreiding gevraagd.

Sterker nog, er is een add-in : "rubberduck" die ongeveer de functionaliteit biedt, maar net té vereenvoudigd is waardoor ik een refactor niet echt kan doen.

Zoektocht zet zich nog wel even voort, voor dus aardig wat te copy pasten voor nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
RkdL schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 15:54:
Naast dat gebruik ik VB6 ook nog steeds veel om zelf applicaties in te maken.
Waarom zou je dat anno nu nog doen?

Dat het überhaupt nog draait op Windows 10.

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Lethalis schreef op woensdag 28 april 2021 @ 13:32:
[...]

MS heeft (lááng geleden) al aangegeven VB6 nog tot vér in de toekomst te ondersteunen (runtime althans):
supported for the full lifetime of supported Windows versions, which is five years of mainstream support followed by five years of extended support
Daar zou ik de komende tijd écht nog niet over inzitten. Sowieso tot de EOL van Windows 10 want daar is het op supported. Maar goed, nog nieuwe applicaties er in ontwikkelen zou ik ook niet doen.

[ Voor 11% gewijzigd door RobIII op 28-04-2021 19:14 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RkdL
Lethalis schreef op woensdag 28 april 2021 @ 13:32:
[...]

Alle versies van Windows.

en volledig off-topic.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Dat je die vragen krijgt en de tools dus niet meer vind is wel een beetje een signaal dat het ietsiepietsie op z’n retour is.
Een groot legacy project kan het waard zijn, maar voor nieuw werk.. misschien is het ook voor je eigen perspectief goed om met iets nieuws te spelen.

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Precies. Dat je legacy code hebt die je graag blijft supporten is prima, dat hebben we allemaal wel, zowel professioneel als voor hobbyprojecten. Daarom snap ik ook best dat je graag CodeShine terug wil vinden. Maar anno 2021 nog steeds VB6 gebruiken voor nieuwe projecten is gewoon niet verstandig. Dan kun je echt beter wat tijd investeren in het leren van een nieuwe taal, waarbij VB.NET of C#.NET natuurlijk het meest voor de hand zullen liggen.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RkdL
Ik gebruik het puur voor prive projecten, en kan er dankzij de library van Chilkat alles mee wat ik hiervoor nodig heb.

Het grappige is dat voor het werk nu een onderwerp is aangesneden waardoor ik kennis van C nodig heb. Maar die transitie zal niet heel spannend zijn. Dit geeft me mooi de kans om een modernere taal ( +IDE) te kunnen gebruiken.

Ik heb via Reddit iemand gevonden die de installer voor codeshine met me kon delen. Het is een evaluatieversie maar is voorzien van een Extract method. Dus missie geslaagd.

Ik weet alleen niet zeker of ik deze zomaar kan/mag delen. Als dat wel het geval is, of iemand hier is nieuwsgierig, stuur me dan maar een bericht. Of tip me waar ik het best een mirror kan neerzetten die overleeft.
Pagina: 1