Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Windows 10] Uitbreiden "system reserved" partitie

Pagina: 1
Acties:

• Muncher
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-11 10:45
Hoi,

Ik kan geen updates meer draaien omdat mijn system reserverd partitie vol is (error (0x800f0922)). Volgens disk managment is deze partitie ook maar 50 MB. Dit zal wel een gevolg zijn van het installeren van grub. Dit was nodig omdat ik Windows 10 naast Manjaro draai.

Nu ben ik aan het kijken hoe ik deze partitie kan vergroten, maar ik verzuip in de tutorials en commerciele software. Heeft er iemand hier een praktische, up-to-date manier om de system reserved partitie te vergroten?

Ik heb overigens diskpart al geprobeerd, maar die loopt vast op Virtual Disk Service error:
There is not enough usable space for this operation... Niet zo'n trek om hele machine opnieuw te installeren...

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:09

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik zou eerst eens kijken naar oude windows versies en updates die er staan en die wegknikkeren

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Muncher
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-11 10:45
The Eagle schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 13:45:
Ik zou eerst eens kijken naar oude windows versies en updates die er staan en die wegknikkeren
Kan je mij een hint geven hoe ik dat doe?

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-11 18:10

DataGhost

iPL dev

Grub hoeft niet heel groot te zijn, en je kernel/initramfs hoeven niet in je EFI-partitie te staan. Als het goed is kan je alleen de grub binary en misschien de config-file daar neerzetten, en je kernel/initramfs op je root-fs of een andere partitie zetten. Maar dat hangt verder af van hoe de situatie er nu uitziet natuurlijk, wellicht staan die al ergens anders. Kan je vanuit Manjaro eens een ls -la doen op de plek waar die partitie gemount wordt?