Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voorlopig zal de PC dienen voor algemeen thuis gebruik (surfen,microsoft,...) eventueel is wat oude spellen (minecraft bijvoorbeeld) spelen op 1080p. Als de prijzen voor videokaarten dalen zou ik willen upgraden met een videokaart op het niveau van RTX3060 voor 1440 gaming (games als COD, GTA,...) op redelijke settings.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Absolute maximum is 1000 euro (exclusief toekomstige videokaart), maar hoe minder hoe beter zolang de kwaliteit oké blijft. Ik zou graag zelf in elkaar zetten - eerste keer!
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik ga voorlopig een oud 1080p scherm gebruiken, dit ga ik samen upgraden met de gpu als deze ooit terug goed beschikbaar komen, muis en toetsenbord ga ik waarschijnlijk vervangen maar dit is niet dringend.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
kwaliteitsvolle basis PC built die vele jaren mee kan.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Neen
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Liefst een PC die niet te veel lawaai produceert.
Ga je overklokken?
Ken ik niet veel van, enkel gelezen dat ik misschien de RAM kan overklokken naar 3600. Dit dus misschien proberen
Wat verwacht je van ons?
Dit is mijn eerste built, dus liefst een controle of alles compatibel is en of er betere alternatieven zijn.
enkele specifieke vragen:
- Is 16GB RAM voldoende?
- Kan ik later met de huidige voeding upgraden met een videokaart?
- Extra case fans nodig?
- Ik lees dat je soms de BIOS moet flashen voor nieuwe generatie intel core. Is dit bij mij het geval want ik heb hier geen ervaring in
Onderstaande lijst heb ik bij elkaar gepuzzeld, Alvast bedankt!
Voorlopig zal de PC dienen voor algemeen thuis gebruik (surfen,microsoft,...) eventueel is wat oude spellen (minecraft bijvoorbeeld) spelen op 1080p. Als de prijzen voor videokaarten dalen zou ik willen upgraden met een videokaart op het niveau van RTX3060 voor 1440 gaming (games als COD, GTA,...) op redelijke settings.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Absolute maximum is 1000 euro (exclusief toekomstige videokaart), maar hoe minder hoe beter zolang de kwaliteit oké blijft. Ik zou graag zelf in elkaar zetten - eerste keer!
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik ga voorlopig een oud 1080p scherm gebruiken, dit ga ik samen upgraden met de gpu als deze ooit terug goed beschikbaar komen, muis en toetsenbord ga ik waarschijnlijk vervangen maar dit is niet dringend.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
kwaliteitsvolle basis PC built die vele jaren mee kan.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Neen
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Liefst een PC die niet te veel lawaai produceert.
Ga je overklokken?
Ken ik niet veel van, enkel gelezen dat ik misschien de RAM kan overklokken naar 3600. Dit dus misschien proberen
Wat verwacht je van ons?
Dit is mijn eerste built, dus liefst een controle of alles compatibel is en of er betere alternatieven zijn.
enkele specifieke vragen:
- Is 16GB RAM voldoende?
- Kan ik later met de huidige voeding upgraden met een videokaart?
- Extra case fans nodig?
- Ik lees dat je soms de BIOS moet flashen voor nieuwe generatie intel core. Is dit bij mij het geval want ik heb hier geen ervaring in
Onderstaande lijst heb ik bij elkaar gepuzzeld, Alvast bedankt!
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i5-11600 Boxed | € 239,- | € 239,- |
| 1 | Moederborden | ASRock B560 Steel Legend | € 135,- | € 135,- |
| 1 | Behuizingen | Lian Li Lancool II Mesh Performance | € 109,95 | € 109,95 |
| 1 | Processorkoeling | be quiet! Dark Rock 4 | € 61,71 | € 61,71 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2D3600C18 | € 84,95 | € 84,95 |
| 1 | Voedingen | Corsair RM550x (2018) (EU-model) Zwart | € 79,90 | € 79,90 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 970 EVO 1TB | € 127,95 | € 127,95 |
| Totaal | € 838,46 | |||