[aanschaf] Nieuwe TV voor mijn moeder

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17:42
Hey Tweakers,

Ik loop behoorlijk vast in de speurtocht naar een TV met max budget van 700 euro. Op dit moment heeft mijn moeder een tv die ruim 8 jaar oud is. Echter is haar TV voor paar maanden terug kapot gegaan (bootloop, is niet te herstellen aldus Philips) en toen heb ik haar mijn slaapkamer tv (precies dezelfde type) ter leen gegeven,

Op dit moment is mijn moeder bang dat ook mijn tv het binnenkort gaat begeven omdat ze beide in hetzelfde jaar gekocht zijn (zat iets van maandje tussen). Ik heb toen uitgelegd dat een slaapkamer tv veel minder branduren heeft dan een woonkamer tv (mijn moeder kijkt ruim 8 uren per dag tv).

Nu het probleem. Ik kijk op veel vergelijkingssites en kom er gewoon niet uit welk type tv beter is dan die zij nu heeft. Nu dacht ik "dat moet niet zo moeilijk zijn". Echter heb ik een aantal leuke toestellen gevonden onder het budget, maar na speuren op reviews kom ik weer op backlight-bleeding of dat als je niet recht voor de tv zit, je rare vegen/vage gedeeltes ziet.

De volgende toestellen heb ik op het oog
- Samsung Crystal UHD 43TU7020
- Philips The One (43PUS8505) - Ambilight (2020)
- Sony KD-43XH8599 - 4K TV

Ze heeft op dit moment Amiblight maar dit is geen must om weer te hebben op het toestel.
toestel dat ze nu heeft: philips 42pfl6687h/12

Wie kan(en wil) mij/ons hierin adviseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
Misschien is dit wel een mooi punt om te starten:

https://www.televisies.nl/beste-tv/

En dan de reviews bekijken van de toestellen die in de buurt komen

[ Voor 28% gewijzigd door NoahAmber op 27-04-2021 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
NoahAmber schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 12:27:
Misschien is dit wel een mooi punt om te starten:

https://www.televisies.nl/beste-tv/

En dan de reviews bekijken van de toestellen die in de buurt komen
Ah bedankt voor deze tip! Enige wat mij wel op valt is dat vaak grotere TV's van hetzelfde type goedkoper zijn dan kleinere. Zij wilt echt een 42-43 inch en vervolgens zie ik dat de 50inch goedkoper is... maar goed dat komt natuurlijk door massa-producties op grotere TV's omdat daar meer vraag naar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjipmanz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-05 15:10

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Informatie-overload kan keuzestress veroorzaken. Ik herken dat wel, dat naarmate je langer zoekt, je over elk product wel ergens een negatieve review kan vinden en dan toch weer gaat twijfelen. Vergeet niet dat tevreden gebruikers lang niet altijd een review plaatsen, en dat zaken waar sommige reviewers over klagen niet voor iedereen een nadeel zijn.

Ik denk dat het heel moeilijk is om "de beste" TV te vinden, maar dat je in plaats daarvan beter op zoek kan gaan naar een TV die goed genoeg is. Ik ga er vanuit dat je moeder niet een enorm kritische tech-afficionado is en dat ze dik tevreden met een TV van het juiste formaat met een beetje fatsoenlijk beeld. Tenzij je echt meerdere reviews vindt dat een bepaald model kuren heeft zal het wel wat loslopen.

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 18:18
De Samsung uit jouw op heeft een VA paneel. De Philips en Sony hebben een IPS paneel.

VA = goed contrast en matige kijkhoeken
IPS= goede kijkhoeken en matig contrast

Backlight bleeding is inherent aan LCD tv’s, IPS panelen hebben hier meer last van dan VA panelen.

De 43Q60T is een goede keus wanneer jouw moeder redelijk recht voor de tv zit. Wanneer er onder een hoek tv wordt gekeken is de Sony XH80/XH85 de betere keus. De IPS implementatie van Sony biedt de beste kijkhoeken van alle fabrikanten. Verschil tussen de XH80 en XH85 is dat laatstgenoemde met een native 100Hz paneel wordt geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
Freshouttheoven schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 16:09:
De Samsung uit jouw op heeft een VA paneel. De Philips en Sony hebben een IPS paneel.

VA = goed contrast en matige kijkhoeken
IPS= goede kijkhoeken en matig contrast

Backlight bleeding is inherent aan LCD tv’s, IPS panelen hebben hier meer last van dan VA panelen.

De 43Q60T is een goede keus wanneer jouw moeder redelijk recht voor de tv zit. Wanneer er onder een hoek tv wordt gekeken is de Sony XH80/XH85 de betere keus. De IPS implementatie van Sony biedt de beste kijkhoeken van alle fabrikanten. Verschil tussen de XH80 en XH85 is dat laatstgenoemde met een native 100Hz paneel wordt geleverd.
Dus jij raad deze aan?
https://www.coolblue.nl/s...tm_campaign=product-share

Als twijfel ik wel over android tv. Ben bang dat ze dit gr
Moeilijk gaat vinden.

[ Voor 4% gewijzigd door Jboy1991 op 28-04-2021 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
Die Philips die je had uitgekozen heeft ook Android en dus nagenoeg gelijk aan de Sony qua bediening (heb er zelf 1). Ik heb die Philips enkele maanden geleden bij mijn vader (82) geplaatst, en dit gaat goed. Hij gebruikt en begrijpt niets van het smart gedeelte maar daar hoeft ie nooit te zijn. De TV gaat aan op NPO1 en hij kan zappen en het volume regelen.

Hij heeft 1x gebeld omdat er een Ziggo update melding op de tv kwam, maar dat was alles.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 18:18
Jboy1991 schreef op woensdag 28 april 2021 @ 19:34:
[...]

Dus jij raad deze aan?
https://www.coolblue.nl/s...tm_campaign=product-share

Als twijfel ik wel over android tv. Ben bang dat ze dit gr
Moeilijk gaat vinden.
Ja, de 50Hz versie is ~ 100 euro goedkoper.

De 43X70 komt met Sony’s eigen OS (meest populaire apps zijn aanwezig en te casten), deze is een stuk simpeler en overzichtelijker. Soc is iets minder snel, minder luxe afstandsbediening en iets lagere max. helderheid (volstaat nog steeds). De overige zaken zijn hetzelfde als de 43XH80/ 43XH85.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jboy1991
Freshouttheoven schreef op woensdag 28 april 2021 @ 20:23:
[...]

Ja, de 50Hz versie is ~ 100 euro goedkoper.

De 43X70 komt met Sony’s eigen OS (meest populaire apps zijn aanwezig en te casten), deze is een stuk simpeler en overzichtelijker. Soc is iets minder snel, minder luxe afstandsbediening en iets lagere max. helderheid (volstaat nog steeds). De overige zaken zijn hetzelfde als de 43XH80/ 43XH85.
Ik heb hem zojuist besteld en komt morgen. Ik ga hem zelf eerst maar even testen. Bevalt hij niet dan retour en weer opjacht. Nadeel van zoveel keuzes hebben helaas

Bedankt voor het meedenken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jboy1991
Jboy1991 schreef op woensdag 28 april 2021 @ 20:44:
[...]

Ik heb hem zojuist besteld en komt morgen. Ik ga hem zelf eerst maar even testen. Bevalt hij niet dan retour en weer opjacht. Nadeel van zoveel keuzes hebben helaas

Bedankt voor het meedenken.
Update: ze is erg blij met de tv. Dus dank jullie voor de input :)
Pagina: 1