Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• DDoubleU
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 18-10 11:47
Hallo,

Ik ben op zoek naar slimme rolluiken of een afzonderlijke controle unit die ik lokaal (zonder cloud) kan aansturen en bij voorkeur over wifi. De kers op de taart zou zijn dat deze een integration met Home Assistant heeft. Ik heb zelf al reeds gezocht op een aantal grote merken, maar niets gevonden. Ook vanuit de Integrations-pagina van Home Assistant ben ik op niets gestoten. Daarnaast vond ik op GitHub ook niet onmiddellijk iets terug. Bestaat dergelijke oplossing? Of kom je dan snel uit bij DIY-toestanden?

Alvast bedankt!

Alle reacties

• cable-one
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15:58
Toevallig ben ik bezig met zonwering.

Ik heb me er nog niet in verdiept maar dit is mij aangeboden door de leverancier.
https://www.somfy.nl/prod...Y63-5czkpyqhoCuTMQAvD_BwE
Of het aan de vereisten voldoen weet ik dus niet

• Jeroen797
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-11 12:22
Zelf gebruik ik voor mijn rolluiken en zonnescherm deze modules:

https://www.robbshop.nl/r...0w-zigbee-plus-robb-smart

Deze werken met Zigbee (dus geen WiFi) en kan ik mijn mijn Raspberry Pi met Home Assistant en Zigbee stick gewoon aansturen. Deze modules heb ik in de inbouwdozen achter de fysieke knop geïnstalleerd en kan hiermee de boel lokaal aansturen. Het mooie is je ook gewoon je fysieke knokken kan blijven gebruiken en dat de modules werken met alle motoren.

• hommer
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-11 23:23
Ik bouw momenteel vrij veel met Tasmota aan elkaar. Heeft inderdaad wel een beetje aliexpress en solderen nodig maar werkt magnifiek.
https://tasmota.github.io/docs/Blinds-and-Shutters/

t.k.a. sig space t.e.a.b.

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:57

Mavamaarten

Omdat het kan!

Shelly 2.5? Van de fabriek uit heeft die cloudaansturing maar je kan zelf software ervoor ontwikkelen en flashen. Als je er gewoon voor zorgt dat deze devices niet aan het internet kunnen dan heb je het "cloud" gebeuren niet nodig. Je kan voor shelly gewoon een home assistant integratie gebruiken.

Android developer & dürüm-liefhebber

• BjornHero
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:37
Hier ook Shelly 2.5's in gebruik met home assistant.

Werkt probleemloos :), goede integratie, voordelig en redelijk bulletproof

2050vandaag, waarom wachten?

• Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21:24
Mavamaarten schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 10:20:
Shelly 2.5? Van de fabriek uit heeft die cloudaansturing maar je kan zelf software ervoor ontwikkelen en flashen. Als je er gewoon voor zorgt dat deze devices niet aan het internet kunnen dan heb je het "cloud" gebeuren niet nodig. Je kan voor shelly gewoon een home assistant integratie gebruiken.
Even ter aanvulling hiervoor: Het klinkt ingewikkelder dan het daadwerkelijk is ;)
Tevens kan je cloudaansturing op de standaard firmware ook gewoon uitzetten (en eventueel MQTT aanzetten)

Ik heb hier ook het rolluik slim gemaakt met een Shelly 2.5, is een stuk goedkoper dan de andere opties die voorbij komen en werkt uitstekend met Home Assistant.

• Hetisookwat
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:05
Gebruik zelf 2 (soon to be 5) shelly 2.5's om rolluiken aan te sturen. Werkt als een trein, ook zonder te flashen. Heb het e.e.a. gekoppeld aan Home Assistant, maar eventueel kun je de shelly webinterface/app ook gebruiken.

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:57

Mavamaarten

Omdat het kan!

Flapperbol schreef op woensdag 28 april 2021 @ 07:37:
[...]
Tevens kan je cloudaansturing op de standaard firmware ook gewoon uitzetten (en eventueel MQTT aanzetten)
Oh, dat wist ik niet, weer wat geleerd :9
Gelijk even doen op de mijne, gebruik toch alleen de Home Assistant integratie.

Android developer & dürüm-liefhebber

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:46

de Peer

under peer review

Hier werkt alles (rolluiken en gordijnen) met Sonoff+Tasmota+Domoticz

• darknessblade
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 16:41
Als je nu al electrische rol-gordijnen hebt kan je zo'n paneeltje gebruiken

https://nl.aliexpress.com/item/32963064005.html

deze is zowel offline als online aan te sturen.
ik weet niet zeker of deze te hacken/flashen is met tasmota

[ Voor 4% gewijzigd door darknessblade op 09-05-2021 22:50 ]

Pagina: 1