Ik heb onlangs een NUC samengesteld met o.a. een Kingston A2000 250GB, mede omdat deze overal wordt aangeraden. Helaas loopt de hele NUC regelmatig vast (zelf met de nieuwste kernel onder Proxmox) met een permanent oranje brandend drive-lampje. Schijnt een bekend probleem te zijn, dus ik ben op zoek naar een andere schijf.
NVMe's zijn sneller, SATA is goedkoper. Liever wil achteraf gezien toch wat meer schijfruimte, zodat ik hem ook voor een beperkte NAS kan gebruiken (filmpje downloaden/afspelen en wat foto's opslaan). Dus 1TB zou prima zijn.
Wat is nu een goede keuze voor mij? Mis is echt wat als ik een goedkopere SATA schijf neem (waar ik dan de Kingston nog naast kan gebruiken)? Of kan ik toch echt beter voor een nieuwe NVMe schijf gaan (snelheid, toekomstproof etc.)?
En welke zou voor mijn gebruik (met oog op kosten) dan een goeie zijn?
pricewatch: Samsung 870 QVO 1TB
pricewatch: WD Blue SN550 1TB (WDS100T2B0C)
NVMe's zijn sneller, SATA is goedkoper. Liever wil achteraf gezien toch wat meer schijfruimte, zodat ik hem ook voor een beperkte NAS kan gebruiken (filmpje downloaden/afspelen en wat foto's opslaan). Dus 1TB zou prima zijn.
Wat is nu een goede keuze voor mij? Mis is echt wat als ik een goedkopere SATA schijf neem (waar ik dan de Kingston nog naast kan gebruiken)? Of kan ik toch echt beter voor een nieuwe NVMe schijf gaan (snelheid, toekomstproof etc.)?
En welke zou voor mijn gebruik (met oog op kosten) dan een goeie zijn?
pricewatch: Samsung 870 QVO 1TB
pricewatch: WD Blue SN550 1TB (WDS100T2B0C)