Nadat ik ongeveer 15 jaar geen pc-game meer heb aangeraakt ben ik van tweaker die met gemak z'n videokaart overklokte en met potlood streepjes zetten op z'n athlon 1ghz om de multiplier te kunnen aanpassen, veranderd in iemand die GEEN idee heeft van computers heden ten dage
Echter heb ik wel last van nostalgie. Ik wil daarom graag een computer kopen die nog een paar games kan draaien die ik vroeger speelde. Heb nu alleen een macbook en sinds die naar 64 bit only zijn overgegaan kan ik zelfs HL2 niet meer draaien. Alleen Keen 4 en Theme Hospital lukken nog, via dosbox.
Maar wat ik dan wél wil kunnen draaien zijn games als de volgende:
Morrowind
HL2
AoE2
Battlefield 1942
Rome Total War
Maar ook games die ik nooit heb kunnen spelen maar me nog interessant leken zoals
Crysis
Skyrim
GTA4
Maar ook wat aankomende games, bv:
AoE4
Rome Total War Remastered
Mijn vraag is ten eerste: kan dat, aankomende games draaien, maar ook backwards compatible zijn met games uit 2005? De XP/Vista tijd. Ik heb nog ergens een windows 7 licentie liggen denk ik.
Dan ten tweede: ik zag een computertje voor 500 euro staan
Processor i7 3770 Quad Core Snelheid 3,40Ghz tot 3,90Ghz met turbo functie van Intel
Geheugen 8Gb Ddr3 1600Mhz
160Gb SSD
Nvidia Geforce GTX 660 Ti Met 2Gb GDDR5 met DVI en HDMI En Displayport
Voldoet dat aan mijn eisen? Of kan ik veel beter voor 500 euro extra de budget game-pc uit de best-buy guide kopen? (noot: ik heb weinig geduld en lees dat recent videokaarten amper leverbaar zijn)
Echter heb ik wel last van nostalgie. Ik wil daarom graag een computer kopen die nog een paar games kan draaien die ik vroeger speelde. Heb nu alleen een macbook en sinds die naar 64 bit only zijn overgegaan kan ik zelfs HL2 niet meer draaien. Alleen Keen 4 en Theme Hospital lukken nog, via dosbox.
Maar wat ik dan wél wil kunnen draaien zijn games als de volgende:
Morrowind
HL2
AoE2
Battlefield 1942
Rome Total War
Maar ook games die ik nooit heb kunnen spelen maar me nog interessant leken zoals
Crysis
Skyrim
GTA4
Maar ook wat aankomende games, bv:
AoE4
Rome Total War Remastered
Mijn vraag is ten eerste: kan dat, aankomende games draaien, maar ook backwards compatible zijn met games uit 2005? De XP/Vista tijd. Ik heb nog ergens een windows 7 licentie liggen denk ik.
Dan ten tweede: ik zag een computertje voor 500 euro staan
Processor i7 3770 Quad Core Snelheid 3,40Ghz tot 3,90Ghz met turbo functie van Intel
Geheugen 8Gb Ddr3 1600Mhz
160Gb SSD
Nvidia Geforce GTX 660 Ti Met 2Gb GDDR5 met DVI en HDMI En Displayport
Voldoet dat aan mijn eisen? Of kan ik veel beter voor 500 euro extra de budget game-pc uit de best-buy guide kopen? (noot: ik heb weinig geduld en lees dat recent videokaarten amper leverbaar zijn)